Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Ungefär det man sa när XP kom varför byta från Win98 som fungerade så bra... Utvecklingen går framåt... Keep Up
Men faktum är att Vista tvingar folk att byta sina snabba välfungerade datorer eftersom det i sitt grundutförande kräver bizarra 1 Mb minne som minst! Det är ju lite konstigt. Jag har en utmärkt, blixtsnabb vuxendator 512 Mb minne Pentium 4 och 250 gb hårddisk. Den går snabbare än nånsin och funkar utmärkt till att köra office , surfa och ladda och spela film musik och liknande vanliga saker. De enda som behöver mer är ju sådana som antingen 1. sysslar med leksaker (spel) eller 2. arbetar med tunga processorkrävande 3d-program
Men folk (i alla fall vuxna, dvs folk som inte ägnar sig åt datorspel och sådana leksaker) behöver i regel inte mer dator än jag har. Ändå gör Windows en ny dator som har enormt hög lägstanivå - fränst på grund av ett flashigt yttre.
Så - det belastar systemet utan att du får annat än häftiga effekter för det. Många program funkar inte. Folk som inte har 1 Mb minne måste skruva upp datorn för att ens komma igång.
Jag ser inga fördelar alls!