2008-07-07, 13:00
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammsberg
Kanske i det trevliga, lugna och mussefria Tjeckien eller Slovakien?
Snarare skärgården och Mauritius.
Citera
2008-07-07, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Varför gör ingen anmälan att man inte får bada med kläder på?

Antagliben är muslimer offer för sin religion och religöst diskriminerade eller positivt särbehandlade

Inte både och

Så jävla trött på apartheiden

Skulle tro att anmäler man det så får man själv en anmälan på sig till DO.
Citera
2008-07-07, 15:33
Medlem
Ettans avatar
27/6 2003 Var en förbannat varm dag i Tosselilla och fullsmockat med folk.
Såg en berikande familj i bassängen vars unge jag förövrigt snodde en badring ifrån.

Har en hel del bilder från den dagen och hittar inte en enda berikare bland
folket i bakgrunden.

En fråga till TS, Hur betedde sej invandrarna på hoppkuddarna om de finns kvar?
Citera
2008-07-07, 15:50
Medlem
Hoppkuddarna finns kvar -en för barn och en för vuxna. Detta tydligt skyltat !

Naturligtvis så var det inte många som observerade detta utan araberna hoppade med glatt humör även på barnens- med skor på !

Det verkar som om mycket hänt på dessa fem år som gått sedan du var där- tyvärr inget till det bättre !
Citera
2008-07-07, 16:00
Medlem
Ettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thermopyle
Det verkar som om mycket hänt på dessa fem år som gått sedan du var där- tyvärr inget till det bättre !

Tragiskt, hade snackat lite löst med polare om vi skulle dra dit nu i sommar.
Men efter din trådstart kommer jag dra till Tosselilla den dagen jag lägger
Magnus Samuelsson i armbrytning.

Säkert bara en tidsfråga innan en allvarlig olycka inträffar, antingen i
vattenlandet, hoppkuddarna eller bland karusellerna...
Citera
2008-07-07, 16:14
Medlem
Nå, tror ni inte det kommer att ordna sig med integrationen och assimileringen? Bara dessa svartlurviga orcher slutar upp med islam och andra stollerier så blir det nog bra, och då gör det inget att de blir i majoritet i alla större städer i Sverige och att vita människor blir en minoritet beroende av de brunas välvilja. Allt handlar ju bara om kultur, eller?
Citera
2008-07-07, 19:11
Bannlyst
Rapport från Tosselilla

Jävla barbarer. Ska bli skönt att bli av med dom så småningom. Skulle man inte kunna lura blattarna till att det är nåt folknöje i Almedalen vid den här tiden på året när både politiker och media vistas där? Kunde ju bli hur kul som helst med gapiga blattar som störar när politikerna håller sina tal. Så folk får se hur dom verkligen uppför sig. Med lite tur så får folk också se att det är inte så lite folk heller. Detta skulle ju kunna ge ytterligare lite draghjälp åt Sd i nästa val. Dom utnyttjar oss som nyttiga idioter så varför inte göra detsamma?
Citera
2008-07-07, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Varför gör ingen anmälan att man inte får bada med kläder på?

Antagliben är muslimer offer för sin religion och religöst diskriminerade eller positivt särbehandlade

Inte både och

Så jävla trött på apartheiden

Apartheiden är bra sett ur ett visst perspektiv, dvs vi svenskar vill inte umgås med dem. Däremot håller jag med om att de inte borde bli särbehandlade.
Citera
2008-07-07, 20:50
Medlem
magnumforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Sverige 2008. Här tycker alla svenskar om våra nya medborgare. Det finns väl ingen där ute i stugan som inte vill ha det så här, eller..? Mona säger ju att det här är bra, barnen (de som trängde sig i kön) är ju de som ska torka mig i rumpan när jag blir gammal.
Om alla svenskar lovar att hellre skjuta sig i skallen när man blir så gammal att man inte kan torka sig i röven själv, kan vi då i gengäld få slippa se vårt hemland besudlas med detta vidriga pack från tredje världen? Bara en tanke...
Citera
2008-07-07, 21:17
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thermopyle
Jag var igår på besökt på ett välbesökt sk "sommarland" i Skåne ,närmare bestämt utanför Tomelilla. Jag brukade åka dit ganska ofta för en 15 år sedan med kompisar och det har alltid varit ett ställe med ganska mycket "lokala " ungdomar och barnfamiljer. Nu efter många år i förskingringen åkte jag dit igår med mina tre barn. Men vilken förändring !

Jag överdriver inte om jag säger att 60 % av besökarna var muslimer/araber.

I det så kallade bad- och vattenlandet så var det ännu värre upp emot en 80 % säkert, många av kvinnorna plaskade omkring i vanliga kläder trots skyltar om att det var förbjudet, dessutom har Tosselilla börjat sälja Burkinis till det facila priset av 499 kr. Det fanns flickor så små som 7 som badade i burkini.

Jag förundrade mig en del över detta fenomen, att de överhuvudtaget kan bada tillsammans med svenska kvinnor som har minimal bikini, dessutom så hade männen vanliga badshorts, de får väl inte ha så korta byxor ? Jag tror att det var så glest med svenskar i badlandet beror just på det att det inte känns så fräsht att bada ihop med folk som badar med kläder på. Jag blev aningen illa till mods av att se detta , det kändes som om man inte var i Sverige.

Jag undrar om det är vanligt i mö att bada eller om det är något som man börjar göra här i Sverige, man kan dessutom undra om Tosselilla har specialerbjudande till dessa grupper och marknadsför sig speciellt gentemot dem eftersom de helt klart var i majoritet. I vilket fall som helst så blir det nog inte mer Tosselilla besök för vår del.

Det lustiga i historien var att jag var också på Tosselilla igår, och jag skulle inte alls säga att majoriteten var araber/muslimer. Merparten var vita svenskar. Det var en del invandrare och visst såg jag ett antal burkinis, men det var ganska få.

Men det är klart, jag förvränger inte historien för att den ska låta bättre och gynna mitt syfte. Men du fångade kanske en gädda på 22 kilo förra sommaren med?
Citera
2008-07-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Ska bli skönt att bli av med dom så småningom.
Va, när då? Vet du något som vi andra inte vet?
Citera
2008-07-07, 21:32
Medlem
Då får man undra om du både är döv och blind alternativt har väldigt selektiv syn,eller är det bristande insikt i hur man räknar ut procentsater som spökar.

Möjligheten finns förstås att du är invandrare själv och därför inte uppfattar araber som sådana.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in