2008-07-06, 15:36
Medlem
Tankishs avatar
Jag har ett problem med att skapa genvägar. Först så hade jag alla genvägar i ObjectDock och inga på skrivbordet. Nu har jag avinstallerat detta eftersom jag blev lite trött på det och tänkte då skapa några genvägar till mina mest använda program och lägga dom på skrivbordet. Problemet är att när jag går in i "Start" och sedan ska högerklicka på någonting så händer ingenting men när jag högerklickar på en genväg på skrivbordet (har en) så går det finfint. Det går inte heller att dra programikonen/mappen/filen till skrivbordet, den hänger liksom inte med utan det känns som att klicka på ingenting.

Är det någon inställning eller vad har jag gjort?

Det var såhär även innan jag hade ObjectDock men då var det inte lika irriterande då jag redan hade genvägarna på skrivbordet.
Citera
2008-07-06, 16:21
Medlem
Vet inte vad som kan vara fel. Men jag tycker att det finns mycket lättare sätt att skapa genvägar på.
T.ex att leta upp filen du vill ha en genväg till, högerklicka och ta skicka till --> Skrivbord, så får du en fin liten genväg där direkt, rekommenderar dig att göra så istället
Citera
2008-07-06, 17:02
Medlem
Du har avaktiverat "drag and drop" i startmenyn. Det behöver vara aktiverat för att man ska kunna högerklicka på ikonerna där.

För att aktivera det:

Högerklicka på startknappen, välj "properties". I fliken "Start Menu" tryck "Customize...". Kryssa för alternativet "Enable dragging and dropping" i listan och tryck "OK". Nu kan du högerklicka på ikoner som du önskar.
Citera
2008-07-06, 18:22
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee!
Vet inte vad som kan vara fel. Men jag tycker att det finns mycket lättare sätt att skapa genvägar på.
T.ex att leta upp filen du vill ha en genväg till, högerklicka och ta skicka till --> Skrivbord, så får du en fin liten genväg där direkt, rekommenderar dig att göra så istället

Det är ju precis det som inte funkar
Citera
2008-07-06, 18:23
Medlem
Tankishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wingram
Du har avaktiverat "drag and drop" i startmenyn. Det behöver vara aktiverat för att man ska kunna högerklicka på ikonerna där.

För att aktivera det:

Högerklicka på startknappen, välj "properties". I fliken "Start Menu" tryck "Customize...". Kryssa för alternativet "Enable dragging and dropping" i listan och tryck "OK". Nu kan du högerklicka på ikoner som du önskar.

Tack tack, funkar nu.
Citera
2008-07-06, 18:25
Medlem
Tankishs avatar
Nu till ett nytt problem, när jag startar utorrent, msn osv så försvinner dom när jag klickar kryss, alltså det är det som är meningen xD men den försvinner liksom från fältet nere till höger. Vad är felet?
Citera
2008-07-07, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Det är ju precis det som inte funkar
Trodde det bara va dra-släpp funktionen som inte fungerade? Ber om ursäkt annars

Citat:
Ursprungligen postat av Tankish
Nu till ett nytt problem, när jag startar utorrent, msn osv så försvinner dom när jag klickar kryss, alltså det är det som är meningen xD men den försvinner liksom från fältet nere till höger. Vad är felet?
Är detta för alla program eller bara i de två? I uTorrent finns det iaf en inställning för det, options --> Preferences --> General --> Close to tray (avmarkera den)
Citera
2008-07-09, 20:50
Medlem
Tankishs avatar
Det är lugnt!

Det är just för MSN Messenger och utorrent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in