Flashback bygger pepparkakshus!
2008-07-06, 11:28
Medlem
Kläppskogs avatar
Har försökt bringa klarhet i ett raderat inlägg/hot om avstängning, men alla tiger ihjäl det.
Så här har meddelandetrafiken sett ut. Moderatorn har valt att inte svara på mitt meddelande.

Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Va? Killen ville ju ha tips om fälgar? Blir man avstängd för att man svarar?
Okej. Stäng av mig då.
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
Hallå, har raderat ett inlägg du skrivit då det inte följde regelverket.
Avstängning/varning/tillsägelse kan komma att delas ut i ett senare skede.
Mvh Tjaboooo

Citat:
Skullman i Åkers Styckebruk, är mitt tips för fälgjobb.
Jag har en trave gamla trådekerfälgar i logen... Undrar om det kan vara A-Ford?

Skrev då en tråd under Flashback/Feedback, men den blev aldrig publicerad. I den tråden frågade jag vilken regel som mitt inlägg bröt mot. Såg även att användaren som startade tråden (ville ha tips om någon som kunde rikta ekerfälgar) blivit avstängd, men hittade ingen annan information än "Patarei är avstängd 1 vecka för brott mot regel 1.01".
Om det är 1.01 ni hävdar att även mitt inlägg bryter mot så tycker jag följande citat ur reglerna påtalar motsatsen:
"Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen."
Jag har ingen relation till fälgriktningsföretaget Skullman, alltså är det inte marknadsföring. Det var bara ett tips, precis som någon innan mig tipsat om Intera, ett annat företag i samma bransch. Då trådstartaren frågade efter någon som kunde rikta fälgar så borde det väl dessutom vara relevant för diskussionen?

Hur ska man veta vad som gäller när moderatorn som opponerat sig mot inlägget inte svarar, och tråden inte publicerades?
Citera
2008-07-06, 11:35
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Har försökt bringa klarhet i ett raderat inlägg/hot om avstängning, men alla tiger ihjäl det.
Så här har meddelandetrafiken sett ut. Moderatorn har valt att inte svara på mitt meddelande.

Skrev då en tråd under Flashback/Feedback, men den blev aldrig publicerad. I den tråden frågade jag vilken regel som mitt inlägg bröt mot. Såg även att användaren som startade tråden (ville ha tips om någon som kunde rikta ekerfälgar) blivit avstängd, men hittade ingen annan information än "Patarei är avstängd 1 vecka för brott mot regel 1.01".
Om det är 1.01 ni hävdar att även mitt inlägg bryter mot så tycker jag följande citat ur reglerna påtalar motsatsen:
"Det är tillåtet att nämna företag och bloggar i diskussioner så länge inte huvudsyftet är att marknadsföra dessa och det är relevant för diskussionen."
Jag har ingen relation till fälgriktningsföretaget Skullman, alltså är det inte marknadsföring. Det var bara ett tips, precis som någon innan mig tipsat om Intera, ett annat företag i samma bransch. Då trådstartaren frågade efter någon som kunde rikta fälgar så borde det väl dessutom vara relevant för diskussionen?

Hur ska man veta vad som gäller när moderatorn som opponerat sig mot inlägget inte svarar, och tråden inte publicerades?

Det är nog snarare "Jag har en trave gamla trådekerfälgar i logen... Undrar om det kan vara A-Ford? " som ligger till grund för det. Om jag förstått det rätt så har du inte fått någon varning för 1.01, även tveksamma fall kan tas upp till omröstning i outlaw, och bli friade vilket är fallet här.

Om den moderator du PM:ar inte svarar kan du vända dig till vilken annan moderator som helst, denne kanske t.ex. vet att "din" moderator råkar vara tillfälligt borta osv och kan säkert svara på dina frågor eller ta dem vidare till outlaw om denne inte vet.
Senast redigerad av StefanHeterJag 2008-07-06 kl. 11:40.
Citera
2008-07-06, 11:48
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Det är nog snarare "Jag har en trave gamla trådekerfälgar i logen... Undrar om det kan vara A-Ford? " som ligger till grund för det. Om jag förstått det rätt så har du inte fått någon varning för 1.01, även tveksamma fall kan tas upp till omröstning i outlaw, och bli friade vilket är fallet här.
Nej, som du ser i inlägget fick jag bara ett meddelande om att jag eventuellt kunde bli varnad/avstängd. Inget har hänt, inte än, i alla fall.
Ingenstans i mitt inlägg står det väl att jag vill sälja fälgarna?
Lustigt nog ser jag nu att det påstått raderade inlägget ligger kvar. Det har jag inte noterat innan.

Jag har sett att moderatorn har skrivit inlägg efter att jag skickade PM:et, så om h*n är bortrest så är det inte utan tillgång till Internet.
Citera
2008-07-06, 11:56
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Lustigt nog ser jag nu att det påstått raderade inlägget ligger kvar. Det har jag inte noterat innan.
Inlägget var raderat men återställdes då att det inte ansågs bryta mot någon regel.
Citera
2008-07-06, 12:02
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Nej, som du ser i inlägget fick jag bara ett meddelande om att jag eventuellt kunde bli varnad/avstängd. Inget har hänt, inte än, i alla fall.
Om en moderator får RP på ett inlägg av 1.x-natur och moderatorn anser att det finns anledning till det så skapas en poll i outlaw där alla moderatorer kan vara med och rösta. Ibland så meddelar moderatorn att inlägget är anmält och att det kan bli en åtgärd om det blir fällande. Ibland så missas det att meddela om att det blev friande. Men har det gått 10 dagar utan att man fått någon tillsägelse eller blivit avstängd så kan man med ganska stor säkerhet anta att det blev friande då vi försöker hantera alla ärenden på mindre än två dagar (det finns undantag som tar längre tid).

Citat:
Ingenstans i mitt inlägg står det väl att jag vill sälja fälgarna?
Nu vart du ju friad för 1.01, men att tala om att man har fäljar liggandes i en tråd där någon önskar sådana *kan* tolkas som att man fiskar efter en affär. Nu ansågs inte det du skrev som något sådant och således utdelades ingen åtgärd.

Citat:
Det ligger kvar eftersom det inte ansågs vara något regelbrott.

Citat:
Jag har sett att moderatorn har skrivit inlägg efter att jag skickade PM:et, så om h*n är bortrest så är det inte utan tillgång till Internet.
Jag tog upp det som exempel bara, det kan finnas många andra anledningar också. Men som sagt, får man inte svar inom rimlig tid så går det utmärkt att PM:a andra moderatorer som då kan kolla upp ärendet åt dig.

mvh,
Moderator StefanHeterJag.
Citera
2008-07-06, 12:10
Medlem
Kläppskogs avatar
Tack för alla snabba och sakliga svar.
Nu är jag både klokare och gladare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto