Du är en idiot för att du inte kan något, sorgligt att du är så dum.
Din kommentar "finns en anledning att det finns utbildningar" tyder på att du inte vet ett skit om vad du snackar om, vad för utbildningar syftar du på? Klandrar dig inte, du lära säkert gå utbildningar för att köra moped när du var 15.
Nästan ingen som köper Minicross kör helt lagligt, utan på grusvägar och i skogen, tycker inte det borde vara olagligt, finns många lagar som inte är vettiga vet du.
Vad du tycker är inte speciellt relevant.
Och jag är en idiot för att jag inte kan något? Vad är det jag inte kan? <.<
Nä du gosse, bättre kan du.
Har kikat på en liten Fiddy 125 cc för 3000kr billigare än så kommer man väl inte, är inte beredd att slänga ut mer pengar heller känner jag. Hur mycket rymmer en fulltank och hur långt kommer man på en fulltank?
jaa du jag har ingen aning men dom borde dra en del sås!
Jag vet inte exakt om straff, det är väl bara olovlig körning?
Hur som helst, ledsen för OT men om du kör fiddy och har lite koll på hur du gör det och känner till områdena du kör i kommer du inte åka fast. Du har alla fördelar mot en bil, i väldigt många lägen.
Jag brukade köra med en kompis och frågade honom.. vad gör vi om polisen kommer?
Svaret löd - Åker ifrån dom.
Är ni så intellektuellt handikappade att ni tycker det är en bra idé att köra Fiddy på allmän väg så hoppas jag att det är mina två ton bil som mosar er när jag svänger ut. Har man inte råd att skaffa en släpkärra så har man inte råd att åka Fiddy heller.
En polisbil är självklart snabbare än t.ex än 125a men sålänge man kan växla och det finns småvägar, stigar, trottoarer eller vägar där en bil helt enkelt inte kan köra så är det hur lätt som helst att kicka ifrån snuten. Inte ens MC-bängen ska vara nått större problem att kicka ifrån. Men när polisen kommer på enduro, då kan du ge upp eller be till varenda jävla gud att han ska tappa ett däck eller att en ekorre ska fastna i motorn.
Är ni så intellektuellt handikappade att ni tycker det är en bra idé att köra Fiddy på allmän väg så hoppas jag att det är mina två ton bil som mosar er när jag svänger ut. Har man inte råd att skaffa en släpkärra så har man inte råd att åka Fiddy heller.
Hoppas kan man ju alltid..
Problemet ligger väl inte i om "man åker dit" utan mera om man själv kör på eller skadar någon/något, då blir det intressant...
Lite dåliga svar i tråden vad som händer om man åker fast.
Borde bli olovlig körning och för bil blir det 3-6 månader, 6 månader normalt. med andra ord så rycker inte körkortet vid första gången du åker fast för olovlig körning SÅLÄNGE du haft körkortet mer än 2 år dvs nybörjartiden är slut
eller?
Senast redigerad av Sideburnz 2014-11-03 kl. 09:22.
Min kusin skaffade sig en 125cc för ett tag sen. Han är 16 bast och har bara kort för EU tror jag. Vad kan ha räkna med för straff om han åker fast? Vi säger att han kör 45 och blir stoppad, räcker det med att han är trevlig och erkänner så släpper dem honom. Eller är det skitsamma eftersom det är ett oregistrerat fordon osv? När jag körde trimmat så slapp jag alltid undan med varning, jag var trevlig och körde väl rätt lugnt så det kanske hjälpte.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!