2008-07-06, 07:10
Medlem
varför kan ja inte bifoga bilder i ett inlägg ?
MVH Marcus
Citera
2008-07-06, 07:44
Medlem
soptippsbosses avatar
Det är väl bara moderatorerna som kan göra det. Du får länka till bilden istället.
Citera
2008-07-06, 09:45
Medlem
ojns avatar
Det skulle ta alldeles för mycket serverkraft och -utrymme. För att inte tala om att trådarna skulle bli flera mil långa, då många skulle infoga bilder till höger och vänster bara för att de kan. Det fungerar nog bra på mindre forum, men inte här. Jag tror faktiskt inte ens moderatorer kan göra det längre.
Citera
2008-07-06, 10:13
Medlem
Mandic!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ojn
Det skulle ta alldeles för mycket serverkraft och -utrymme. För att inte tala om att trådarna skulle bli flera mil långa, då många skulle infoga bilder till höger och vänster bara för att de kan. Det fungerar nog bra på mindre forum, men inte här. Jag tror faktiskt inte ens moderatorer kan göra det längre.

I annat fall kan man, om jag inte minns fel, bifoga bilder i en spoiler om man använder flashback-scriptet.
Citera
2008-07-06, 10:55
Medlem
ojns avatar
Tja.. Inte bifoga som i ladda upp bilderna till FB. Det det som däremot sker med Flashscript är att man skriver URL:en precis som vanligt (http://url.com/bild.jpg) och bilden antingen "infogas" (notera citattecknen då bilden inte ligger på FB:s servrar) eller ge en "Show"-knapp som öppnar bilden, beroende på inställning i scriptet.

Detta böhöver man inte använda spoiler-funktionen till, det går fint att "infoga" bilderna ändå. En win-win-situation, då FB:s servrar inte belastas, men de som önskar kan ändå se bilderna (och även youtube- och google-filmer) direkt i inläggen.
Citera
2008-07-06, 11:06
Bannlyst
Citat:

Jag har sett dig infoga bilder, bara för några veckor sedan!

Du skrev något rimm i paint och laddade upp filen i en tråd som du skickade till papperskorgen.
Citera
2008-07-06, 11:26
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Jag har sett dig infoga bilder, bara för några veckor sedan!
Det var för några veckor sedan det.

EDIT: Testar:

[ATTACH]4129[/ATTACH]
Jag kunde tydligen attacha fortfarande. Ser man på. Det är nog andra gången någonsin jag använder den funktionen.
Citera
2008-07-06, 12:21
Medlem
Nakenchocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m_olsson
varför kan ja inte bifoga bilder i ett inlägg ?
MVH Marcus

Du får ladda upp bilderna på sajter som t ex tinypic, imageshare m fl och sedan skriva in länken i ditt inlägg.
Citera
2008-07-28, 20:13
Medlem
Sherlockes avatar
Citat:
Det var för några veckor sedan det.

EDIT: Testar:

[ATTACH]4129[/ATTACH]
Jag kunde tydligen attacha fortfarande. Ser man på. Det är nog andra gången någonsin jag använder den funktionen.

Missförstod jag något här eller är det bara "mod" som kan korta ner länkar?
ist för en enda lång rad typ: http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=SV till "Microsoft"

Ber om ursäkt för ev upprepning.

EDIT: hittade denna tråd som delvis svarade på mitt problem, men där i mot hittar jag inte knappen för denna funktion?!
Senast redigerad av Sherlocke 2008-07-28 kl. 20:23.
Citera
2008-07-28, 20:30
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocke
ist för en enda lång rad typ: http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=SV till "Microsoft"

EDIT: hittade denna tråd som delvis svarade på mitt problem, men där i mot hittar jag inte knappen för denna funktion?!

Enda alternativet till att "korta ner" länkar är nog att göra det manuellt. Eller har jag fel?
Citera
2008-07-28, 21:19
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlocke

Det är bara att använda sig av url-taggen.

[url=www.flashback.info]den text du vill använda[/url ] - Utan mellanslaget i slutet.

Flashback Forum

Tror inte det finns en knapp, nej.
Senast redigerad av Ett Hund 2008-07-28 kl. 21:22.
Citera
2008-07-28, 21:32
Medlem
Sherlockes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Det är bara att använda sig av url-taggen.

[url=www.flashback.info]den text du vill använda[/url ] - Utan mellanslaget i slutet.

Flashback Forum

Tror inte det finns en knapp, nej.

okej trodde ett tag att det bara var jag som inte hade den där knappen(funktionen).
men det var visst inte så!!
tack för info/hjälpen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här