2008-07-06, 02:28
Medlem
Bloodzs avatar
Tjena, nu behöver jag lite hjälp av er igen.
Det är så att min dator stannar till väldigt ofta nu, så jag är tvungen att stänga av datorn på strömavbrytaren och sedan starta den igen. Datorn stannar liksom, musen går inte att röra och musiken stannar också. Aktivietshandlaren går inte få upp, absolut ingenting går att ändra eller röra. Förr hände det då och då men nu händer det efter 10 minuter, det börjar verkligen bli irriterande.

Jag såg nu att min dator är riktigt dammig inuti så jag ska dammsuga den imon, kan det vara problemet?

Den kan knappast bli överhettad eftersom jag har 4 fläktar.

Tacksam för snabba svar, tack
Citera
2008-07-06, 02:32
Humm, kanske är hårddisken som krånglar? Tänk på att om du dammsuger datorn så kan det skapas statisk elektrisitet och din dator dör. Tryckluft är ett mycket bättre alternativ.
Citera
2008-07-06, 02:34
Medlem
Bloodzs avatar
Det tänkte jag inte på, och då vågar jag verkligen inte chansa på att dammsuga.

Jag hade bluescreen för någon vecka sedan, formaterade om datorn och allt fungerade perfekt, tills nu. Kan det ha någon påvärkan?
Citera
2008-07-06, 02:36
Medlem
Von Drakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodz
Tjena, nu behöver jag lite hjälp av er igen.
Det är så att min dator stannar till väldigt ofta nu, så jag är tvungen att stänga av datorn på strömavbrytaren och sedan starta den igen. Datorn stannar liksom, musen går inte att röra och musiken stannar också. Aktivietshandlaren går inte få upp, absolut ingenting går att ändra eller röra. Förr hände det då och då men nu händer det efter 10 minuter, det börjar verkligen bli irriterande.

Jag såg nu att min dator är riktigt dammig inuti så jag ska dammsuga den imon, kan det vara problemet?

Den kan knappast bli överhettad eftersom jag har 4 fläktar.

Tacksam för snabba svar, tack

Jag har använt datorer i över tjugo år... den ena dammigare än den andra. Det enda som kan hända med dammiga datorer är att de kan börja brinna.

Detr låter på din beskrivning att du fått in nåt, malware eller virus.. de brukar yttra sig så. Testa att köra igenom Norman Antivirus eller liknande, och sedan Adaware...
Citera
2008-07-06, 02:37
Medlem
Bloodzs avatar
Jag åkte på Trackingcookie men det rensade jag med SUPERAntiSpyware.
Ska prova att scanna nu

EDIT: Jag åkte på Trackingcookie för ett tag sen alltså.
Senast redigerad av Bloodz 2008-07-06 kl. 02:42.
Citera
2008-07-06, 02:40
Medlem
Afros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Humm, kanske är hårddisken som krånglar? Tänk på att om du dammsuger datorn så kan det skapas statisk elektrisitet och din dator dör. Tryckluft är ett mycket bättre alternativ.

Låter som det. Hade en dator som visade liknande symtom, visade sig att HDD'n hade gjort sitt.

Säkerhetskopiera medans du kan och förbered dig på att köpa en ny hårddisk.
Citera
2008-07-06, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von Drake
Jag har använt datorer i över tjugo år... den ena dammigare än den andra. Det enda som kan hända med dammiga datorer är att de kan börja brinna.

Och att dammet pluggar igen fläktar. Speciellt grafikkorts fläkten.
Citera
2008-07-06, 08:04
Medlem
927s avatar
du kan ju iaf kolla så fläktarna snurrar ok samt temp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in