2008-07-06, 00:25
Medlem
Jag skulle kolla på film och hade skickat över bilden till tvn. Då drar världens åskväder igång och jag stänger av datorn innan jag skickar tillbaka bilden till datorskärmen. Jag har gjort så förut några gånger utan några problem.
Men denna gången så vägrade datorn att starta, fläktarna snurrade till och allt lyste i en sekund sen dog den. Jag öppnade och rensade bort damm ur fläktar osv. Samma sak, denna drar igång en sekund sen dör den.
Jag byter nätagg och den startar som den ska.
Men den hittar först ingen hårddisk (har glömt att koppla in) fixar det och nu så står skärmen i standbyläge och ingen bild kommer till tvn. När jag har stängt av datorn förut med bilden på tvn så har den kommit tillbaka till tvn när jag startat igen. Men nu är den fast i ingenmansland.
Vad fan ska jag göra? Jag har inget annat grafikkort att testa med.

Jag har ju en massa filer på datorn som jag vill ha kvar. Jag kan gå med burken till min svärmor och koppla in disk för disk och kopiera. Men det är min sista utväg, för det är 3 diskar och en av dom är sata vilket inte min svärmors moderkort stöder. Och sen allt tjafs med master och slave som alltid krånglar för mig.
Citera
2008-07-06, 02:00
Medlem
Afros avatar
Får du någon bild på POST?

Om du får bild, testa att gå in i felsäkert läge. Kommer du in i är det bara installera om drivrutinerna. (det fixar det mesta )
Citera
2008-07-06, 02:59
Medlem
Jag får ingen bild alls, skärmen går i standbyläge på en gång.
Ska jag trycka in nåt för att kunna komma till felsäkertläge?
Citera
2008-07-06, 04:22
Medlem
Nidhoggs avatar
Tja, vanligaste för felsäkert läge är väl F8 när datorn startar upp?
Citera
2008-07-06, 14:04
Medlem
Afros avatar
Jadu, du får nog testa med ett annat grafikkort. Leta reda på en polare som kan hjälpa dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in