Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Hm , du måste göra något fel, visst är det allra skönast när man har mycket ångest eller kanske nojjar. Men det är även skönt att bara flöddra loss få självförtroende som fan och slippa tänka på massa illa. Benzo fungerar på gaba receptorn alltså ger det ett alkoholliknande rus vilket de flesta verkar gilla.
Säger som den andre som också citerade dig...
Det finns säkert folk som gillar att droga på Benso även utan några som helst problem... men majoriteten verkar tycka tvärtom.
Att bara flöddra loss... och få självförtroende som fan... Har man redan ett självförtroende som fan så... Ja, då är vi där igen. Slippa tänka på en massa illa... samma sak där.
Jag tror att det är så med dom flesta droger för dom flesta, att det känns bra när man vill ändra något hos sig själv. Har man inga problem i världen, världens bästa självförtroende så behövs väl inga droger helt enkelt. Det är ju inte direkt okänt att dom flesta som drogar har något problem/bekymmer dom vill slippa.
Men jag tycker det verkar som om Benso är mer tydligt så... att man behöver ha någon form av problem för att uppskatta ruset.
En vän till mig är Bensotorsk och han beskrev det precis som du faktiskt. Det var precis när han fått Xanor utskrivet... "Kände mig som en Kung och bara gled omkring på stan & log". Att han tyckte det var så "roligt"/skönt var ju för att han inte känner sig som en kung annars när han går på stan.
När jag tar Benso t. ex... Jag känner ingen som helst skillnad när det gäller självförtroendet, mina problem blir inte heller enklare att leva med. Det beror väl på att mina problem behöver kvävas med andra medel som påverkar andra delar av hjärnan då kanske. Jag känner faktiskt inget på Benso... Förutom trötthet och möjligtvis avtrubbning. men en avtrubbning som inte ens tar bort mina bekymmer är ju inte speciellt behagligt. Lite yrsel får jag också... och yrsel är definitivt inget jag uppskattar.
En annan vän älskar också Benso och det är hennes favorit bortsett från Tjack... Hon älskar "kicken" av att hon mår bättre psykiskt när hon tar. Hon känner sig lättat och blir ju självklart glad av att inte behöva tänka på sina problem. Skrattar och har kul helt enkelt.
Men klart det finns folk som gillar Benso fast dom är världens lyckligaste människor också. Men efter att ha läst mycket här på FB t. ex. så verkar ju dom allra flesta som tar Benso ha ångest.
Men jag har också varit nyfiken på vad som känns så skönt med att vara trött & snurrig. Men tydligen så får ju folk mer effekt än att bli bara trött & snurrig. Det där alkoholruset man ska få... jag får inte ens det

För mig känns det bara som jag tagit sömntabletter, inget mer.