2008-07-06, 15:55
Medlem
Slingshots avatar
Visst benzo är bra mot ångest, dock är alkohol i en klass för sig när det gäller att dämpa rejäl ångest. Har du inte ångest lägg ner att försöka flumma på benzo, dra några bira istället.
Citera
2008-07-06, 15:56
Medlem
gillar du inte benzo så behöver du dom inte

Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jag har aldrig gillat benzo då jag bara blir sömnig och trög.

Men då så många drogar sig på detta så undrar jag vad jag gör för fel?

Kan man lära sig att gilla benzo, eller är det bara vissa som gillar det?

Tar ibland då jag ska resa med flyg lååååångt, men vid mellanlandningarna så måste jag vara vaken.
Då så känner jag att benzon är trist och jag undrar alltid varför denna drog är så populär.
Hur ska jag lära mig ha kul på piller?
benzo är inget man ska ta för att ha kul på det är medicin mot ångest .....idiotiskt att försöka lära sej må bra på dom bara för att någon annan gör det ...sälj dom till nån som behöver dom istället och köp nåt annat som du mår bra på.
Citera
2008-07-06, 16:25
Medlem
Ziltoids avatar
Förstår inte hur folk kan säga att man måste ha ångest för att ha kul på Benzo?
Var har ni fått det ifrån?

Benzo påverkar GABA centrumet i hjärnan och påverkar oss på liknande sätt som Alkohol/GHB gör.
Jag tycker ett Benzorus påminner väldigt mycket om Alkohol och jag kan då ha kul på båda utan att ha någon speciell ångest.

Det är väl mer en smaksak antar jag.
Senast redigerad av Ziltoid 2008-07-06 kl. 16:32.
Citera
2008-07-06, 16:33
Medlem
senilones avatar
Som folk sagt innan i tråden, om du mår dåligt så e benso jävligt bra! Lider av stress,sömnsvårigheter,social fobi och depression i perioder och kan inte ens åka buss utan benso. Var glad att du inte behöver skiten, och för dina ändamål kan du ju lika gärna dricka bärs.
Citera
2008-07-06, 16:35
Medlem
det finns många som gillar benzo och tar dom bara för att ha kul utan att ha ånges. men det är inte det dom är till för och det finns ingen anledning att jobba på att lära sej gilla att droga sej på benzo om man inte mår bra på dom.
Citera
2008-07-06, 17:05
Medlem
Ballfagers avatar
Fattar heller inte grejen med bensodiazepiner som rusmedel faktiskt. Tog 4 mg flunitrazepam som ett "expriment" och gick ner på stan.

Mycket lättklädda damer vilket jag gav blanka fan i, (normalt brukar jag nog titta en hel del skam till sägandes), gick omkring med mycket negativa tankar om mig själv (händer mig ibland med alkohol också).
Handlade sedan kläder för >1000 kr, (normalt är jag oftast för snål för att köpa sjuhundrakronorsskjortor), sen kom en minneslucka, (har en känsla av att jag åt någonstans). Kom hem, lade mig på sängen och vaknade tre timmar senare.
Dock slapp jag den huvudvärk jag ibland brukar få på flunitrazepam i lägre dos.
Citera
2008-07-06, 18:47
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziltoid
Förstår inte hur folk kan säga att man måste ha ångest för att ha kul på Benzo?
Var har ni fått det ifrån?

Benzo påverkar GABA centrumet i hjärnan och påverkar oss på liknande sätt som Alkohol/GHB gör.
Jag tycker ett Benzorus påminner väldigt mycket om Alkohol och jag kan då ha kul på båda utan att ha någon speciell ångest.

Det är väl mer en smaksak antar jag.

Tja det är möjligt men jag tror att du är i minoritet vad gäller smaken. Själv hade jag rätt bra tillgång på flera olika sorters benz under ett par år och efter ett långt experimenterande med dos/sort/mix kom jag fram till att det var den sämsta jävla typ av drog för att "ha kul" på som fanns.
Citera
2008-07-06, 18:49
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Hm , du måste göra något fel, visst är det allra skönast när man har mycket ångest eller kanske nojjar. Men det är även skönt att bara flöddra loss få självförtroende som fan och slippa tänka på massa illa. Benzo fungerar på gaba receptorn alltså ger det ett alkoholliknande rus vilket de flesta verkar gilla.

Att ha en "massa illa" att tänka på är ju en definiton av ångest.
Citera
2008-07-06, 21:22
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Hm , du måste göra något fel, visst är det allra skönast när man har mycket ångest eller kanske nojjar. Men det är även skönt att bara flöddra loss få självförtroende som fan och slippa tänka på massa illa. Benzo fungerar på gaba receptorn alltså ger det ett alkoholliknande rus vilket de flesta verkar gilla.
Säger som den andre som också citerade dig...

Det finns säkert folk som gillar att droga på Benso även utan några som helst problem... men majoriteten verkar tycka tvärtom.

Att bara flöddra loss... och få självförtroende som fan... Har man redan ett självförtroende som fan så... Ja, då är vi där igen. Slippa tänka på en massa illa... samma sak där.

Jag tror att det är så med dom flesta droger för dom flesta, att det känns bra när man vill ändra något hos sig själv. Har man inga problem i världen, världens bästa självförtroende så behövs väl inga droger helt enkelt. Det är ju inte direkt okänt att dom flesta som drogar har något problem/bekymmer dom vill slippa.

Men jag tycker det verkar som om Benso är mer tydligt så... att man behöver ha någon form av problem för att uppskatta ruset.

En vän till mig är Bensotorsk och han beskrev det precis som du faktiskt. Det var precis när han fått Xanor utskrivet... "Kände mig som en Kung och bara gled omkring på stan & log". Att han tyckte det var så "roligt"/skönt var ju för att han inte känner sig som en kung annars när han går på stan.

När jag tar Benso t. ex... Jag känner ingen som helst skillnad när det gäller självförtroendet, mina problem blir inte heller enklare att leva med. Det beror väl på att mina problem behöver kvävas med andra medel som påverkar andra delar av hjärnan då kanske. Jag känner faktiskt inget på Benso... Förutom trötthet och möjligtvis avtrubbning. men en avtrubbning som inte ens tar bort mina bekymmer är ju inte speciellt behagligt. Lite yrsel får jag också... och yrsel är definitivt inget jag uppskattar.

En annan vän älskar också Benso och det är hennes favorit bortsett från Tjack... Hon älskar "kicken" av att hon mår bättre psykiskt när hon tar. Hon känner sig lättat och blir ju självklart glad av att inte behöva tänka på sina problem. Skrattar och har kul helt enkelt.

Men klart det finns folk som gillar Benso fast dom är världens lyckligaste människor också. Men efter att ha läst mycket här på FB t. ex. så verkar ju dom allra flesta som tar Benso ha ångest.

Men jag har också varit nyfiken på vad som känns så skönt med att vara trött & snurrig. Men tydligen så får ju folk mer effekt än att bli bara trött & snurrig. Det där alkoholruset man ska få... jag får inte ens det För mig känns det bara som jag tagit sömntabletter, inget mer.
Citera
2008-07-06, 22:52
Medlem
Himmler!s avatar
Nej välj alkohol istället om du vill berusa dig. Roligare och mindre beroendeframkallande än benso även om alkohol också är ett jävla gift. Benso är en psykmedicin och bör endast användas som det. Och att fastna i ett bensoberoende är extrem enkelt och extremt plågsamt att ta sig ur.
Citera
2008-07-06, 23:14
Medlem
zodsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av {I}{K}{E}
Jag har aldrig gillat benzo då jag bara blir sömnig och trög.

Men då så många drogar sig på detta så undrar jag vad jag gör för fel?

Kan man lära sig att gilla benzo, eller är det bara vissa som gillar det?

Tar ibland då jag ska resa med flyg lååååångt, men vid mellanlandningarna så måste jag vara vaken.
Då så känner jag att benzon är trist och jag undrar alltid varför denna drog är så populär.
Hur ska jag lära mig ha kul på piller?

Jadu, jag brukar blanda 10-20mg diazepam med 2-400mg tramadol och på så sätt få ett trevligt rus. Men om det bara är benso så tar jag det mest om jag är bakis eller dylikt.

Det är ju också väldigt olika, en del tycker ju diazepam är jättekul. Medans andra, som du t.ex, mest blir sega.
Citera
2008-07-07, 00:24
Bannlyst
Jag käkar benso för det är kul.
Inte för att jag har problem av några slag.

Benso = Just for fun

HEHEHHEHE!

PEACE, dags att mecka en blunt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in