2008-07-05, 21:23
Medlem
Hej, jag är en kille på 20år, som är ute och campar med familjen, men man måste betala för att få internet...
man betalar för att få en kod, man får ny kod varje gång..
finns det nått sätt att slippa betala, alltså typ "hacka" internet?

för sambon vill hela tiden ha nytt internet, dyrt i längden
Citera
2008-07-05, 21:43
Medlem
dodeesoss avatar
Nu är jag ingen superhackare, men jag misstänker att du måste lämna en mer detaljerad beskrivning på miljön. Trådlöst? Telia Homerun?
Citera
2008-07-05, 22:48
Medlem
DennisOlofs avatar
Många campingplatser har trådlöst numera.

Jag misstänker också oftast att det t.ex. är en ADSL anslutning som dom har själva via vanligt ISP abb. Sedan kan man betala för att få surfa.

Frågan är vad man måste ha kåderna till osv ? Vad är det för system.

Såg nu att det stog "Internetcafe" då kör dom förmodligen någon server med programvara som spärrar bort kåderna osv när man så att säga har surfat klart och den biten.

Lite dåligt, tycker campingplatser borde ha någon "dygns" avgift för Internet, och är man där länge ska man kunna betala en månadsavgift så man kan surfa och använda Internet hur mycket man vill. Klaga säger jag !!!

De borde dessutom ha Internetdatorer i det såkallada Internetcafeet som var gratis att använda, dom flesta som är på camping lär ju inte sitta och spela dataspel eller surfa hela dagarna.

Det kanske är detta ni har:

http://www.lundegard.se/wlan.htm

Hums, hittade några andra campingar, där det var HELT gratis, enda som krävdes var datorn och WLAN kort.
Senast redigerad av DennisOlof 2008-07-05 kl. 23:00.
Citera
2008-07-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dodeesos
Nu är jag ingen superhackare, men jag misstänker att du måste lämna en mer detaljerad beskrivning på miljön. Trådlöst? Telia Homerun?

Vet ej, men "mellerud Vita Sannar, heter campingen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in