• 1
  • 2
2008-07-09, 13:41
Bannlyst
Så vitt jag vet

En kriminell har sagt till mig: "en smart kille syns inte". Det summerar allt.
Citera
2008-07-09, 13:58
Medlem
Psyko Dads avatar
Hittar man en likasinnad som står på samma nivå så kan de nog byta erfarenheter, men att glappa framför andra mäniskor är bara urbota jävla dumt.
Citera
2008-07-09, 21:36
Medlem
Fadde Darwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oppressed
Har du hört talas om skattemyndigheten och isf vet du vad de sysslar med?

Nej vad är det för något??? Är det inte en överstatlig organisation som har till enda uppgift att jävlas med kriminella?

Det är betydligt mer iögonfallande att köra runt i en gammal M5:a när man går på sjukpension än vad det skulle vara att köra V70 , men det var inte vad ämnet gällde. Frågan var om kriminella skryter, och det hävdar jag bestämt att de gör.

Hur skall man annars tolka det, när någon kör runt i en M5-01/ Jaguar -99 / ML500 -99, bär zigenar-guldkedja och rolexklocka och bor i en 3 rumslägenhet med 2 ungar ???
Citera
2008-07-10, 20:18
Medlem
Kan ha med risk med att göra. Många kriminella stora som små vill hävda sig. de mindre skryter ocvh de större har klockor och kostymer. Brytberra kan snacka efter ett par öl inget mer med det.

Dragan ska börja snacka om orginisationens narkotikaffärer så skulle det sluta med att han straffas och riskera då polis och myndigheter även konkurenter har koll på honom.
Citera
2008-07-11, 15:02
Medlem
Mehdi Seyyed och Dano Acars utspel i pressen slår väl hål på myten om att alla "tunga" grabbar som vet vad de sysslar med kniper käft och tiger som musslor.

Fast ni kanske menar ännu större fiskar, vad vet jag.
Citera
2008-07-11, 20:57
Medlem
Då jag inte är yrkeskriminell har jag säkert fått något om bakfoten, men jag undrar om inte hela poängen med att vara yrkeskriminell är att det ska synas? Om man nu skulle ha nöjt sig med en Volvo 245, en sunkig hyreslägenhet i en förort och en grinig fru skulle man ju inte ha behövt lyfta ett finger. Vill man däremot ha en ny Mercedes, ett sommarhus i Italien och en trettio år yngre modellfru så får man anstränga sig lite...

Vad finns det annars för poäng med det hela?
Citera
2008-07-11, 21:15
Medlem
Flytande_argots avatar
Det är klart det skryts. I rätt grupp sitter de flesta som drar in pengar på kriminalitet och babblar om vilka bra affärer de gjort. Inte ett dugg annorlunda än en grupp börsmäklare som i tryggheten av sin egen grupp i något VIP-rum skryter om sina affärer.

Allt som oftast är det ju rätt säkert att skryta lite i såna sammanhang, iallafall om det rör som om halvtung- till lätt kriminalitet.

Tror ju inte att någon är så jävla dum att de sitter och skryter om att ha mördat Engla t.ex, eller om han nu gjorde det så får han skylla sig själv (ännu mer).

Att däremot berätta att man gjort en bra affär och tjänat en hacka på att t.ex. kränga saken X är ju rätt riskfritt så länge som man inte oroar sig för infiltratörer och liknande.
Citera
2008-07-11, 21:16
Bannlyst
Danho Acar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem