Hej! Har satt igång en odling som jag tänkte försöka hålla uppdaterad här. Uppdateringen kommer att ske lite pö om pö då jag för tillfället har begränsad tillgång till nät. Jag är också nyregistrerad men har haft konto här mycket länge. Men för säkerhets skull så...
Odlingen består av tre stycken NL som jag sådde från frön som jag fick fram från ett tidigare mindre misslyckat försök förra sommaren som bara gick på fönsterbrädan. Dessa tre NL-plantorna har jag mest för att testa saker på som ex FIM. Min "huvudodling" består av tio stycken B52 från Nirvana och dessa har tillbringat sina första veckor på fönsterbrädan. De ska nu planteras om och in i odlingsutrymmet för 18/6 -ljus. Bara att hoppas på att många av dem kommer visa sig som flickor.
http://img379.imageshack.us/img379/7971/img036jpgkb9.jpg
Utrymmet är på 120x80x200 och jag använder en 400W HPS-lampa som drivs av en digital ballast som verkligen är knäpptyst. Dock utvecklar den mer värme än vad jag trodde den skulle göra. Men den ska visst dra uppemot 15-20 procent mindre el än en traditionell magnetisk ballast. Det är ju bra... tänk på miljön
Hej så länge