2008-07-06, 23:00
Medlem
defyras avatar
Har samma problem, kom dock efter HTTPS för mig
Citera
2008-07-06, 23:59
Medlem
sebnies avatar
jag gissar på att det har med cachningen att göra, att när browsern får ladda ner sidan på nytt så glömmer den din scrollposition, men när den hämtar från cachen så kommer den ihåg din scrollposition. Prova att öka/aktivera era cacheinställningar och se om det hjälper. Slå även på inställningen att även SSL-sidor ska cachas.

Att det där strular när HTTPS är påslaget kan nog bero på "Spara inte krypterade sidor på hårddisken" (i IE) är ikryssat. Prova att kryssa ur den.
Gissar att defyra kör IE, om nu FF inte har någon inställning för att cacha SSL-sidor.
Citera
2008-07-07, 11:09
Medlem
FF3 är än så länge bara en beta. Det är inte så att det är ett av problemen som blir lösta när FF3 släpps på riktigt?
Citera
2008-07-07, 11:27
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slyed
FF3 är än så länge bara en beta. Det är inte så att det är ett av problemen som blir lösta när FF3 släpps på riktigt?

Den är väl inge beta längre?

http://www.mozilla.com/en-US/firefox/?from=getfirefox
Citera
2008-07-07, 20:21
Medlem
Som sagt ovan så har det med cachningen att göra.

Öppna en tab -> skriv in about:config i adressfältet -> leta reda på "browser.cache.disk_cache_ssl" och sätt den till true -> starta om Firefox så fungerar det.

Hur säkerheten påverkas kan jag dock inte svara på.
Citera
2008-07-07, 21:25
Medlem
defyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
jag gissar på att det har med cachningen att göra, att när browsern får ladda ner sidan på nytt så glömmer den din scrollposition, men när den hämtar från cachen så kommer den ihåg din scrollposition. Prova att öka/aktivera era cacheinställningar och se om det hjälper. Slå även på inställningen att även SSL-sidor ska cachas.

Att det där strular när HTTPS är påslaget kan nog bero på "Spara inte krypterade sidor på hårddisken" (i IE) är ikryssat. Prova att kryssa ur den.
Gissar att defyra kör IE, om nu FF inte har någon inställning för att cacha SSL-sidor.
FF3 gäller för mig.

Och det funkar i underforums.
Citera
2008-07-08, 00:12
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doq
Som sagt ovan så har det med cachningen att göra.

Öppna en tab -> skriv in about:config i adressfältet -> leta reda på "browser.cache.disk_cache_ssl" och sätt den till true -> starta om Firefox så fungerar det.

Hur säkerheten påverkas kan jag dock inte svara på.

Testade just detta tips. Tyvärr blev det ingen skillnad. På underforum så har det dock alltid fungerat.

Några fler idéer? Jag håller på att bli tokig

/B
Citera
2008-07-08, 00:25
Medlem
konstigkonsts avatar
I opera finns en sådan funktion, brevid bakåt knappen... säker det inte är Opera du installerat ?
Citera
2008-07-08, 01:21
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkonst
I opera finns en sådan funktion, brevid bakåt knappen... säker det inte är Opera du installerat ?

Vad för funktion? Och vem frågar du? Nej, jag har inte Opera
Citera
2008-07-08, 08:36
Medlem
tattoosandbeers avatar
Det som jag anser vara en mycket konstig sak med detta störande objekt är om du går in på "Nya inlägg" så stannar den där du var om du går tillbaka, inte som på vanliga delen då du hamnar i toppen direkt.

Fan det måste ju finnas någon lösning på detta störande provlem... hello personalen på FB .....
Citera
2008-07-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeenAround
Testade just detta tips. Tyvärr blev det ingen skillnad. På underforum så har det dock alltid fungerat.

Några fler idéer? Jag håller på att bli tokig

/B

Startade du om Firefox också?
Funkar både i windows och linux för mig...
Citera
2008-07-08, 14:21
Medlem
BeenArounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doq
Startade du om Firefox också?
Funkar både i windows och linux för mig...

Jepp, boota till och med om windows för att vara på den säkra sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in