• 1
  • 2
2008-07-30, 21:43
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Men va? Är det bra tjack så boostar ju alkoholen bara tjacket

Nej, det gör det inte.
Citera
2008-07-30, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Nej, det gör det inte.

Nähä? För mig och många jag känner gör det det i alla fall, men det kanske är något fel på oss eller?
Citera
2008-07-30, 22:44
Medlem
SinCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Nähä? För mig och många jag känner gör det det i alla fall, men det kanske är något fel på oss eller?

Kan ju vara någon mutation, tidigare okänd för vetenskapen...men, alkohol boostar inte tjack på det viset som jag tror du menar. Jag gissar att du menar att när du tagit tjo, och sedan dricker på det så märker du av tjoets effekter mer, eller hur? Det är egentligen bara fyllan som blir annorlunda, dvs. man blir mer social, inte lika stel osv. Dock så är alkohol sederande och om man skulle jämnföra någon persons förmåga att somna efter ett intag av amfetamin så skulle personen som ej förtärt alkohol vara i farten mycket längre än en person som druckit på tjack och därigenom fått i sig enorma mängder alkohol, mångdubbelt mer än vad denne skulle fått ner utan den extra substansen i blodet.

När det är dags att landa från tjacket så hjälper alla sederande droger/substanser till. Allt från bensos, alkohol till Theralen och säkerligen även Propavan t ex. Alkohol boostar benso, i relationen 1+1=3 så om man tar t ex 2st Flunitrazepam samt drar något glas vin till detta och sedan lägger sig i sängen så ökar chanserna markant att man somnar mer än om man endast ätit benson eller druckit vinet för sig. Theralendroppar fungerar faktiskt rätt ok när man skall landa på tjo. Iaf som komplement... Sedan skall man väl aldrig dra i sig vansinnes blandningar som kan riskera ens överlevnad ytterligare...Dexofen + alkohol t ex. Barbituatater samt alkohol t ex. Ja, det finns många kombinationer man skall undvika, dock så är det ett rätt välkänt faktum att man somnar lättare om man mixar lite banso samt alkohol på nedvägen... Rekomenderar ingen att experimentera, men därimot att läsa på ordentligt så det inte sker några olyckor...
Citera
2008-07-31, 00:07
Medlem
Sincity: Jag förstår din tankegång men jag menar inte på det sättet: När jag haft ett tjackrace med 2 sömnlösa nätter och sen dricker den tredje kvällen blir jag inte seg utan då boostar alkoholen upp tjacket som jag fortfarande har kvar i kroppen och jag blir full+tjackad.
Detta händer inte alltid, men när det är jävligt bra tjack då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in