2008-07-04, 22:17
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Hej Flashback!

Jag och min flickvän tappade varsin produkt i vattnet, jag en mobiltelefon och hon en annan pryl. Försäkringsbolaget har nu gett oss rätt till ersättning genom hemförsäkringen.
Flickvännens pryl återbetalas med kontanter rätt in på kontot, fritt att använda hur man vill.
Emellertid skulle ersättningen för min mobiltelefon utbetalas iform av någon lapp?

Hur fungerar det? Kan jag bara använda "lappen" på speciella ställen och är den utfärdad att vara precis den modell av mobiltelefon jag hade?

Tacksam för svar.
Citera
2008-07-04, 22:26
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soda_Popinski
Hej Flashback!

Jag och min flickvän tappade varsin produkt i vattnet, jag en mobiltelefon och hon en annan pryl. Försäkringsbolaget har nu gett oss rätt till ersättning genom hemförsäkringen.
Flickvännens pryl återbetalas med kontanter rätt in på kontot, fritt att använda hur man vill.
Emellertid skulle ersättningen för min mobiltelefon utbetalas iform av någon lapp?

Hur fungerar det? Kan jag bara använda "lappen" på speciella ställen och är den utfärdad att vara precis den modell av mobiltelefon jag hade?

Tacksam för svar.

Jag fick en "lapp" från mitt bolag förut och fick hämta ut en ny likadan produkt på siba eller om det va onoff.
På den stóg det vilken modell det gällde.
Citera
2008-07-04, 22:30
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
Jag fick en "lapp" från mitt bolag förut och fick hämta ut en ny likadan produkt på siba eller om det va onoff.
På den stóg det vilken modell det gällde.

Tackar , Det var inte första gången du hjälpte mig rebban, men jag minns inte inom vilket gebit jag var okunnig förra gången/erna

Tack!
Citera
2008-07-05, 07:21
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Hej Flashback!

Tacksam för svar.

Dom skickar ett tillgodokvitto hos tex onoff. Vill du inte hanla där är det bara att ringa upp fb och säga att du inte vill handla hos dom så från du en rekvision som gäller hos alla affärer för att köpa en mobil.
Citera
2008-07-05, 17:49
Medlem
rebbans avatar
Citat:
Tackar , Det var inte första gången du hjälpte mig rebban, men jag minns inte inom vilket gebit jag var okunnig förra gången/erna

Tack!

Bilar kan det ha varit om det inte handlade om nån tunnel eller nått..
Citera
2008-07-05, 20:04
Medlem
Dougs avatar
När min telefon försvann fick jag en summa pengar av trygg hansa som jag fick handla för på en hemsida med mobiltelefoner och annan skit dom hade.
Citera
2008-07-07, 11:48
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionbent
Dom skickar ett tillgodokvitto hos tex onoff. Vill du inte hanla där är det bara att ringa upp fb och säga att du inte vill handla hos dom så från du en rekvision som gäller hos alla affärer för att köpa en mobil.

Okej, så om jag inte gillar OnOffs utbud så ringer jag direkt till Jan Axelsson (fb´s grundare) så fixar han en rekvision till mig.

Okej tack.
Citera
2008-07-07, 17:22
Medlem
nazipoliss avatar
vilka summor rör det sig om?

självrisken ligger väll på 1200-1500 kr ?
Citera
2008-07-08, 00:01
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
vilka summor rör det sig om?

självrisken ligger väll på 1200-1500 kr ?

5 skadefria år gav en självrisk på 200kr, fick en "lapp" med 1700kr att använda till en mobiltelefon i vilken butik jag ville.
Jag är mycket nöjd!
Citera
2008-07-08, 17:25
Medlem
nazipoliss avatar
Citat:
5 skadefria år gav en självrisk på 200kr, fick en "lapp" med 1700kr att använda till en mobiltelefon i vilken butik jag ville.
Jag är mycket nöjd!
får man fråga vilket bolag du använder dig utav?
Citera
2008-07-09, 21:10
Medlem
Soda_Popinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nazipolis
får man fråga vilket bolag du använder dig utav?

Länsförsäkringar, funderade på att börja kolla efter annat bara för bytandets skull, men nu är jag gärna i deras våld länge till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in