Citat:
Så när inte ditt allmänt hållna raljerande kring "brott" inte godtogs som relevant i sammanhanget övergick du till att plötsligt snacka om "våld" istället? Vad som är "rättvist" är en högst subjektiv värdering. Du kan ju fråga alla offer för hedersvåld om de känner sig "rättvist" behandlade.
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Problemet som jag ser det är att det sker våld. Motivationen bakom våldet spelar ingen roll, det ska inte spela någon roll om det är ett rättvist samhälle man vill uppnå. Våld ska bestraffas på samma sätt och med samma integritet oavsett motivation. Vad spelar det för roll om man POTENTIELLT får bort hedersvåld genom att köra ut ALLA invandrare, när våld likförbannat kommer att ske fast då bara av infödda svenskar? Våld som våld, det är ju lika illa.
I vilket fall är det irrelevant i sammanhanget eftersom dessa fenomen diskuteras i massor av andra trådar i andra forum. Nej, allt våld är inte komparativt men det ska till en kulturrelativistisk, värde-nihilistisk självutnämnd människohatare för att uttrycka sådana galenskaper.
Citat:
Lustigt, jag är inte invandrarsvensk, ändå så identifierar jag mig inte som svensk utan som en världsmedborgare.
Citat:
Min världsbild är för övrigt allt annat än politiskt korrekt. Jag har tidigare fått kommentarer om att min människosyn är värre än Adolf Hitlers var. Detta för att jag är en misantrop och gör ingen skillnad på människor. Oavsett om du är en helyllesvensson eller en flykting från Nigeria så är ni, i mina ögon, samma värdelösa mänskliga avskum. Det är därför jag kan diskutera politik på ett så objektivt sätt, jag går inte med villfarelser om att "alla är lika mycket värda" eller att "vissa är värda mer än andra". I mina ögon är vi alla lika värdelösa.

Aha! En självutnämnd världsmedborgare tillika misantrop. Det förklarar ju allt och blottar motiven till dina tonårsrevolterande åsikter. Ytterligare kommentarer på dina resonemang blir härmed överflödiga. Jag hade dylika vilsna funderingar som du när jag gick i högstadiet. Du är ett subkulturellt produktifierat offer för kosmopolitism, ett symptom på den sjuka globalismen, och du definierar dessutom dig själv genom att ta avstånd från alla andra. Ack ja. Löjeväckande och tragiskt är ordet.
Citat:
Ööööh, va? Logiska slutsatser är inget du borde försöka dra då det kräver en mentalt frisk, kognitiv förmåga. Något du i din desillusionerade stackars vilsna själ råder akut brist på.
Och du tror att "individen" (du) har kommit fram till att GRUPPEN invandrare alla pysslar med hedersmord? Vad gulligt hördu, precis som de andra små tjurarna i rasisthagen.
Citat:
Med konsensus åsyftade jag enighet gällande kulturella skillnader mellan etniska grupper. Som det ohederliga kosmopolitsmuts du är gör du ditt bästa för att medvetet missförstå vad jag skriver. Eller så är du resultatet av den rådande samhällsdekadensen (du definierar dig t.ex. som en världsfrånvänd hårdrockare, dataspels- och fantasymiffo?) och den eftersatta skolpolitiken har satt sina spår och följaktligen är du inte kapabel att förstå skriftlig svenska. Ack ja.
Inte? Men du har ju hela tiden stått och skrikit om att den ona politiska korrektheten styr oss alla, att alla är på "blattarnas sida". Det är väl en jkoncensus om något? Hur ska du ha det?
Citat:
En fri opinionsbildning är inte pragmatisk? Du verkar leva i en fantasivärld där samhället (med de facto allt minskande resurser till förvaltning, polis och rättsväsen) klarar av att lösa alla brott och slänga alla kriminella i fängelset. Statistiskt mörkertal existerar inte i din naiva utopiska globalistvärld där alla världens folk lever i harmoni sinsemellan under en enda stor världsregering i det framtida lyckoriket för mänskligheten?
Tyvärr, din lösning är inte särskilt pragmatisk. Hellre kasta de individuella våldsverkarna i bingen och ge alla våldsverkare (oavsett bakrgund) ORDENTLIGA straff, och låta de som sköter sig fortsätta sköta sig. Jag äger inte Sverige bara för att jag är infödd här, det finns ingen moralisk rättighet för mig eller dig att kasta ut någon. Utkastande kommer inte leda till något, annat än att svenskar efteråt kommer se mycket sämre ut i jämförelse då det enda våldet som sker är orsakat av infödda svenskar. Då har vi inga invandrare att skylla på längre, så då kommer väl nästa grupp istället (fattiga, cp-skadade, fotbollshuliganer etc.). Alltid ska man skylla världens problem på något, det ser så löjligt ut. Lika löjligt som feministerna som skyller all världens problem på män. Hur känns det att vara lika löjlig som en radikal arg feminist?
Citat:
Du har bevisligen sovit under en sten under hela din livsgång. Invandrare ursäktas juridiskt redan när de ansöker om uppehållstillstånd:
Jag kan inte dra upp ett enda fall där någon invandrare har ursäktats juridiskt p.g.a "det multikulturella etablissemanget".
https://www.flashback.org/showpost.php?p=11659800&postcount=20
https://www.flashback.org/showpost.php?p=11894268&postcount=23
Sverige är för övrigt det enda landet i världen där en utlänning kan få uppehållstillstånd och medborgarskap utan att känna till någonting om svensk historia och det svenska samhället, utan att svära trohet mot nationen, utan att förstå och tala svenska språket och - inte minst - utan att ens behöva styrka sin identitet vid första ankomsten till territoriet.
Citat:
Mossiga och skadliga kulturella skillnader suddas ut efter ett par generationer. Snart dör gammelfarfar Hassan och kan inte predika sin skadliga smörja han nu må besitta för sina barnabarn. Och barnbarnen är de som kommer växa upp i ett svenskt samhälle där hedersvåld knappast är norm...
Ingenting talar för att invandrarna (inte minst de med starkt annorlunda kulturella mönster) kommer att assimileras i den svenska kulturen:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=11293120&postcount=46
http://erixon.com/blogg/?p=1045
Sverige tar dessutom årligen emot lika många etniskt och kulturellt främmande flyktingar (ca 45000 från nordafrika och västasien, varav några få procent har verkliga asylskäl) som hela övriga Europa sammanlagt. Malmö består till mer än 30% utlandsfödda, varav ca 70% är muslimer. I samma stad utgör invandrares barn mer än halva befolkningen i åldern 0-18 år. Muhammed är således det vanligaste namnet bland nyfödda i staden.
Du tror inte denna turboreflexmässiga världsunika invandringspolitik försvårar anpassning av främmande folk? Fundera lite på följande:
Citat:
Det är snarare mer troligt att vi kommer att assimileras i kulturer som upprätthåller bl.a. starka patriarkala strukturer.
De har heller aldrig nånsin diskuterat befolkningens förändrade sammansättning – invandrarnas antal i förhållande till majoritetsbefolkningens – eller gjort befolkningsprognoser utifrån det perspektivet. Det är högst anmärkningsvärt. I etnifierade samhällen kan sådana förändringar bli avgörande för samhällets egen överlevnad. Den inhemska befolkningen med historia och värderingar gemensamt är naturligtvis ett sammanhållande kitt. Men vad händer, när svenskarna reducerats till en minoritet bland andra?
Tidsperspektivet är viktigt. Vi räknade på saken och redovisade resultatet offentligt. Runt år 2056 skulle de etniska svenskarna inte längre utgöra en majoritet i Sverige. Vi blev vederbörligen avhånade, beskyllda för lögn och skräckpropaganda och avfärdades. Det gick inte att få en seriös diskussion i sak.
Vid slutet av den första tioårsperioden för vår prognos (2000) visade utfallet att vi inte överdrivit. De etniska svenskarnas befolkningsökning hade inte varit noll, som vi förutsatt, utan negativ och invandrarna hade ökat mer än vi räknat med. Fortsätter denna tendens, kommer svenskarna att utgöra mindre än hälften av landets befolkning vid mitten av 2000-talet.
Akademisk källa: Exit Folkhemssverige (s. 183-184)
Tidsperspektivet är viktigt. Vi räknade på saken och redovisade resultatet offentligt. Runt år 2056 skulle de etniska svenskarna inte längre utgöra en majoritet i Sverige. Vi blev vederbörligen avhånade, beskyllda för lögn och skräckpropaganda och avfärdades. Det gick inte att få en seriös diskussion i sak.
Vid slutet av den första tioårsperioden för vår prognos (2000) visade utfallet att vi inte överdrivit. De etniska svenskarnas befolkningsökning hade inte varit noll, som vi förutsatt, utan negativ och invandrarna hade ökat mer än vi räknat med. Fortsätter denna tendens, kommer svenskarna att utgöra mindre än hälften av landets befolkning vid mitten av 2000-talet.
Akademisk källa: Exit Folkhemssverige (s. 183-184)
Senast redigerad av ambiscko 2008-07-13 kl. 09:36.
Senast redigerad av ambiscko 2008-07-13 kl. 09:36.