2008-07-13, 09:12
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Problemet som jag ser det är att det sker våld. Motivationen bakom våldet spelar ingen roll, det ska inte spela någon roll om det är ett rättvist samhälle man vill uppnå. Våld ska bestraffas på samma sätt och med samma integritet oavsett motivation. Vad spelar det för roll om man POTENTIELLT får bort hedersvåld genom att köra ut ALLA invandrare, när våld likförbannat kommer att ske fast då bara av infödda svenskar? Våld som våld, det är ju lika illa.
Så när inte ditt allmänt hållna raljerande kring "brott" inte godtogs som relevant i sammanhanget övergick du till att plötsligt snacka om "våld" istället? Vad som är "rättvist" är en högst subjektiv värdering. Du kan ju fråga alla offer för hedersvåld om de känner sig "rättvist" behandlade.
I vilket fall är det irrelevant i sammanhanget eftersom dessa fenomen diskuteras i massor av andra trådar i andra forum. Nej, allt våld är inte komparativt men det ska till en kulturrelativistisk, värde-nihilistisk självutnämnd människohatare för att uttrycka sådana galenskaper.

Citat:
Lustigt, jag är inte invandrarsvensk, ändå så identifierar jag mig inte som svensk utan som en världsmedborgare.
Citat:
Min världsbild är för övrigt allt annat än politiskt korrekt. Jag har tidigare fått kommentarer om att min människosyn är värre än Adolf Hitlers var. Detta för att jag är en misantrop och gör ingen skillnad på människor. Oavsett om du är en helyllesvensson eller en flykting från Nigeria så är ni, i mina ögon, samma värdelösa mänskliga avskum. Det är därför jag kan diskutera politik på ett så objektivt sätt, jag går inte med villfarelser om att "alla är lika mycket värda" eller att "vissa är värda mer än andra". I mina ögon är vi alla lika värdelösa.

Aha! En självutnämnd världsmedborgare tillika misantrop. Det förklarar ju allt och blottar motiven till dina tonårsrevolterande åsikter. Ytterligare kommentarer på dina resonemang blir härmed överflödiga. Jag hade dylika vilsna funderingar som du när jag gick i högstadiet. Du är ett subkulturellt produktifierat offer för kosmopolitism, ett symptom på den sjuka globalismen, och du definierar dessutom dig själv genom att ta avstånd från alla andra. Ack ja. Löjeväckande och tragiskt är ordet.
Citat:
Och du tror att "individen" (du) har kommit fram till att GRUPPEN invandrare alla pysslar med hedersmord? Vad gulligt hördu, precis som de andra små tjurarna i rasisthagen.
Ööööh, va? Logiska slutsatser är inget du borde försöka dra då det kräver en mentalt frisk, kognitiv förmåga. Något du i din desillusionerade stackars vilsna själ råder akut brist på.

Citat:
Inte? Men du har ju hela tiden stått och skrikit om att den ona politiska korrektheten styr oss alla, att alla är på "blattarnas sida". Det är väl en jkoncensus om något? Hur ska du ha det?
Med konsensus åsyftade jag enighet gällande kulturella skillnader mellan etniska grupper. Som det ohederliga kosmopolitsmuts du är gör du ditt bästa för att medvetet missförstå vad jag skriver. Eller så är du resultatet av den rådande samhällsdekadensen (du definierar dig t.ex. som en världsfrånvänd hårdrockare, dataspels- och fantasymiffo?) och den eftersatta skolpolitiken har satt sina spår och följaktligen är du inte kapabel att förstå skriftlig svenska. Ack ja.

Citat:
Tyvärr, din lösning är inte särskilt pragmatisk. Hellre kasta de individuella våldsverkarna i bingen och ge alla våldsverkare (oavsett bakrgund) ORDENTLIGA straff, och låta de som sköter sig fortsätta sköta sig. Jag äger inte Sverige bara för att jag är infödd här, det finns ingen moralisk rättighet för mig eller dig att kasta ut någon. Utkastande kommer inte leda till något, annat än att svenskar efteråt kommer se mycket sämre ut i jämförelse då det enda våldet som sker är orsakat av infödda svenskar. Då har vi inga invandrare att skylla på längre, så då kommer väl nästa grupp istället (fattiga, cp-skadade, fotbollshuliganer etc.). Alltid ska man skylla världens problem på något, det ser så löjligt ut. Lika löjligt som feministerna som skyller all världens problem på män. Hur känns det att vara lika löjlig som en radikal arg feminist?
En fri opinionsbildning är inte pragmatisk? Du verkar leva i en fantasivärld där samhället (med de facto allt minskande resurser till förvaltning, polis och rättsväsen) klarar av att lösa alla brott och slänga alla kriminella i fängelset. Statistiskt mörkertal existerar inte i din naiva utopiska globalistvärld där alla världens folk lever i harmoni sinsemellan under en enda stor världsregering i det framtida lyckoriket för mänskligheten?

Citat:
Jag kan inte dra upp ett enda fall där någon invandrare har ursäktats juridiskt p.g.a "det multikulturella etablissemanget".
Du har bevisligen sovit under en sten under hela din livsgång. Invandrare ursäktas juridiskt redan när de ansöker om uppehållstillstånd:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=11659800&postcount=20
https://www.flashback.org/showpost.php?p=11894268&postcount=23
Sverige är för övrigt det enda landet i världen där en utlänning kan få uppehållstillstånd och medborgarskap utan att känna till någonting om svensk historia och det svenska samhället, utan att svära trohet mot nationen, utan att förstå och tala svenska språket och - inte minst - utan att ens behöva styrka sin identitet vid första ankomsten till territoriet.

Citat:
Mossiga och skadliga kulturella skillnader suddas ut efter ett par generationer. Snart dör gammelfarfar Hassan och kan inte predika sin skadliga smörja han nu må besitta för sina barnabarn. Och barnbarnen är de som kommer växa upp i ett svenskt samhälle där hedersvåld knappast är norm...

Ingenting talar för att invandrarna (inte minst de med starkt annorlunda kulturella mönster) kommer att assimileras i den svenska kulturen:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11293120&postcount=46

http://erixon.com/blogg/?p=1045

Sverige tar dessutom årligen emot lika många etniskt och kulturellt främmande flyktingar (ca 45000 från nordafrika och västasien, varav några få procent har verkliga asylskäl) som hela övriga Europa sammanlagt. Malmö består till mer än 30% utlandsfödda, varav ca 70% är muslimer. I samma stad utgör invandrares barn mer än halva befolkningen i åldern 0-18 år. Muhammed är således det vanligaste namnet bland nyfödda i staden.
Du tror inte denna turboreflexmässiga världsunika invandringspolitik försvårar anpassning av främmande folk? Fundera lite på följande:

Citat:
De har heller aldrig nånsin diskuterat befolkningens förändrade sammansättning – invandrarnas antal i förhållande till majoritetsbefolkningens – eller gjort befolkningsprognoser utifrån det perspektivet. Det är högst anmärkningsvärt. I etnifierade samhällen kan sådana förändringar bli avgörande för samhällets egen överlevnad. Den inhemska befolkningen med historia och värderingar gemensamt är naturligtvis ett sammanhållande kitt. Men vad händer, när svenskarna reducerats till en minoritet bland andra?

Tidsperspektivet är viktigt. Vi räknade på saken och redovisade resultatet offentligt. Runt år 2056 skulle de etniska svenskarna inte längre utgöra en majoritet i Sverige. Vi blev vederbörligen avhånade, beskyllda för lögn och skräckpropaganda och avfärdades. Det gick inte att få en seriös diskussion i sak.

Vid slutet av den första tioårsperioden för vår prognos (2000) visade utfallet att vi inte överdrivit. De etniska svenskarnas befolkningsökning hade inte varit noll, som vi förutsatt, utan negativ och invandrarna hade ökat mer än vi räknat med. Fortsätter denna tendens, kommer svenskarna att utgöra mindre än hälften av landets befolkning vid mitten av 2000-talet.

Akademisk källa: Exit Folkhemssverige (s. 183-184)
Det är snarare mer troligt att vi kommer att assimileras i kulturer som upprätthåller bl.a. starka patriarkala strukturer.
Senast redigerad av ambiscko 2008-07-13 kl. 09:36.
Citera
2008-07-13, 21:07
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ambiscko
Så när inte ditt allmänt hållna raljerande kring "brott" inte godtogs som relevant i sammanhanget övergick du till att plötsligt snacka om "våld" istället? Vad som är "rättvist" är en högst subjektiv värdering. Du kan ju fråga alla offer för hedersvåld om de känner sig "rättvist" behandlade.

Så din metod för att lösa orättvisor är att införa andra orättvisor? Smart lösning (pucko).

Citat:
I vilket fall är det irrelevant i sammanhanget eftersom dessa fenomen diskuteras i massor av andra trådar i andra forum. Nej, allt våld är inte komparativt men det ska till en kulturrelativistisk, värde-nihilistisk självutnämnd människohatare för att uttrycka sådana galenskaper.

Har jag någonsin hävdat att jag INTE är en kulturrelativisktisk, värde-nihilistisk, människohatare? Man behöver inte vara galen för att vara alla dessa, snarare tvärtom.

Citat:

Aha! En självutnämnd världsmedborgare tillika misantrop. Det förklarar ju allt och blottar motiven till dina tonårsrevolterande åsikter.

Tonårsrevolterande åsikter? Ojojoj, är du inte lite väl naiv nu? Du tror verkligen innerst inne att jag inte är såhär i verkligheten, du tror verkligen att jag egentligen skulle tycka som du gör och känna samma sliskiga sentimentalitet över en enda värdelös nation, bara jag läste samma böcker eller skrifter som u har läst. Tillåt mig att småle.

Citat:
Ytterligare kommentarer på dina resonemang blir härmed överflödiga.

Känslan är ömsesidig, det finns inte mycket att kommentera när foliehattsbärande rasister ska raljera. De stoppar öronen fulla med sina egna ord och egna idéer.

Citat:
Jag hade dylika vilsna funderingar som du när jag gick i högstadiet. Du är ett subkulturellt produktifierat offer för kosmopolitism, ett symptom på den sjuka globalismen, och du definierar dessutom dig själv genom att ta avstånd från alla andra. Ack ja. Löjeväckande och tragiskt är ordet.

Löjeväckande och tragiskt för att du inte riktigt tror på att det går att göra så på riktigt. Detta säger ju förstås mer om din egna bristande förmåga än mitt riktiga tillstånd. Dina etiketter du hasplar ur dig är för övrigt jättesöta.

Citat:
Ööööh, va? Logiska slutsatser är inget du borde försöka dra då det kräver en mentalt frisk, kognitiv förmåga. Något du i din desillusionerade stackars vilsna själ råder akut brist på.

Hahahaha, här talar han om "mental friskhet" och "kognotiv förmåga" samtidigt som han använder termen "själ" i samma mening. Bespara mig ditt metafysiska tjafs är du snäll. Det hör inte hemma i en riktig diskussion. Själar existerar inte, det är bara ett sentimentalt fantasifoster som sentimentala människor använder sig av. Antagligen därför så kräks du ur dig dessa nationalistiska idéer. Det är så roligt att se er nationalisters besvikelse och frustration över att nationalismen håller på att kollapsa, att globaliseringen verkligen knäcker sönder allt ni tror på.

Citat:
Med konsensus åsyftade jag enighet gällande kulturella skillnader mellan etniska grupper. Som det ohederliga kosmopolitsmuts du är gör du ditt bästa för att medvetet missförstå vad jag skriver. Eller så är du resultatet av den rådande samhällsdekadensen (du definierar dig t.ex. som en världsfrånvänd hårdrockare, dataspels- och fantasymiffo?) och den eftersatta skolpolitiken har satt sina spår och följaktligen är du inte kapabel att förstå skriftlig svenska. Ack ja.

Myggen är tidiga i år ser jag.
Din amatörpsykologiska analys är gammal och uttjatad, jag har hört den flera gånger för av liknande trångsynta kretiner. Varför inte komma med något nytt istället? Vad sägs om att fokusera på argumenten istället för att försöka lista ut varför argumenten ställs?

Citat:
En fri opinionsbildning är inte pragmatisk? Du verkar leva i en fantasivärld där samhället (med de facto allt minskande resurser till förvaltning, polis och rättsväsen) klarar av att lösa alla brott och slänga alla kriminella i fängelset. Statistiskt mörkertal existerar inte i din naiva utopiska globalistvärld där alla världens folk lever i harmoni sinsemellan under en enda stor världsregering i det framtida lyckoriket för mänskligheten?

Jodå statistiskt mörkertal existerar i allra högsta grad, men de fungerar inte som rimliga bevis. I synnerhet inte från en rasist som du, där de statistiska mörkertalen i princip alltid är vinklade efter din egna politiska villfarelser.

Citat:
Sverige är för övrigt det enda landet i världen där en utlänning kan få uppehållstillstånd och medborgarskap utan att känna till någonting om svensk historia och det svenska samhället, utan att svära trohet mot nationen, utan att förstå och tala svenska språket och - inte minst - utan att ens behöva styrka sin identitet vid första ankomsten till territoriet.

Jag skulle gärna vilja se hur mitt medborgarskap skulle bli indraget om jag hade struntat i att lära mig svensk historia och svensk samhällskunskap. Någon trohet mot nationen har jag aldrig svurit och lär heller aldrig göra det.

Allt p.g.a geografisk slump. Varför ska jag slippa "arbeta" för mitt medborgarskap bara för att jag är född här?

Citat:
Ingenting talar för att invandrarna (inte minst de med starkt annorlunda kulturella mönster) kommer att assimileras i den svenska kulturen:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=11293120&postcount=46

http://erixon.com/blogg/?p=1045

Sverige tar dessutom årligen emot lika många etniskt och kulturellt främmande flyktingar (ca 45000 från nordafrika och västasien, varav några få procent har verkliga asylskäl) som hela övriga Europa sammanlagt. Malmö består till mer än 30% utlandsfödda, varav ca 70% är muslimer. I samma stad utgör invandrares barn mer än halva befolkningen i åldern 0-18 år. Muhammed är således det vanligaste namnet bland nyfödda i staden.
Du tror inte denna turboreflexmässiga världsunika invandringspolitik försvårar anpassning av främmande folk? Fundera lite på följande:

Det är snarare mer troligt att vi kommer att assimileras i kulturer som upprätthåller bl.a. starka patriarkala strukturer.

Tja, assimilering är inte mitt problem egentligen. För att ytterligare demonstrera min genuina världsfrånvändhet så säger jag dig: jag bryr mig inte. Livet är ändå rätt kort så även om Sverige skulle assimileras till i kulturer som upprätthåller patriarkala strukturer så spelar det inte mig någon roll. Jag tycker bara att det är roligt att peka ut hyckleri där jag ser det, men jag är inte emotionellt investerad eller engagerad i ämnet egentligen...
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2008-07-13 kl. 21:09.
Citera
2008-07-14, 07:03
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Så din metod för att lösa orättvisor är att införa andra orättvisor? Smart lösning (pucko).

Snarare återställande av rättvisa då merparten av alla beviljade medborgarskap (åtminstone under de senaste 20 åren) utfärdats på juridiskt orättfärdiga grunder. Den som då dessutom ägnar sig åt grov kriminalitet har förbrukat sin rätt till medborgarskap, anser jag. Huruvida det av andra anses "demokratiskt" och "humanistiskt" eller inte skiter jag i. Punkt.

Citat:
Känslan är ömsesidig, det finns inte mycket att kommentera när foliehattsbärande rasister ska raljera. De stoppar öronen fulla med sina egna ord och egna idéer.

Rasist? Använd inte termer du inte begriper innebörden av. Det blir bara pinsamt. Jag tar avstånd från rashat och dömer ingen enskild individ utefter dennes etnicitet. "Foliehatt" kom från rätt käft förresten. Har man inga argument tar man till dylika klassiska simpla knep. Ack ja.

Citat:
Vad sägs om att fokusera på argumenten istället för att försöka lista ut varför argumenten ställs?

Argument? Du menar dina osakliga halmgubbe-argument, off-topic och uttjatade innehållslösa floskler om rasism? Du är rolig du.

Citat:
Jag skulle gärna vilja se hur mitt medborgarskap skulle bli indraget om jag hade struntat i att lära mig svensk historia och svensk samhällskunskap. Någon trohet mot nationen har jag aldrig svurit och lär heller aldrig göra det

Allt p.g.a geografisk slump. Varför ska jag slippa "arbeta" för mitt medborgarskap bara för att jag är född här?

För min del får du gärna lämna territoriet för gott. Du är ju "världsmedborgare" så vad hindrar dig? Du kan flytta till Afghanistan så får du lära dig hur mycket du egentligen har gemensamt med annat folk.

Citat:
Tja, assimilering är inte mitt problem egentligen. För att ytterligare demonstrera min genuina världsfrånvändhet så säger jag dig: jag bryr mig inte. Livet är ändå rätt kort så även om Sverige skulle assimileras till i kulturer som upprätthåller patriarkala strukturer så spelar det inte mig någon roll. Jag tycker bara att det är roligt att peka ut hyckleri där jag ser det, men jag är inte emotionellt investerad eller engagerad i ämnet egentligen...

Hyckleri? Sa han som definierar sig själv som misantrop och samtidigt svamlar om vikten av "demokrati".

Nej, dina motiv vet vi ju vid det här laget. Låt hela skiten brinna ner och förintas eller?
Citera
2008-07-14, 20:52
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Argument? Du menar dina osakliga halmgubbe-argument, off-topic och uttjatade innehållslösa floskler om rasism? Du är rolig du.

*gäsp*, tyvärr är du själv inte lika underhållande.

Citat:
För min del får du gärna lämna territoriet för gott. Du är ju "världsmedborgare" så vad hindrar dig? Du kan flytta till Afghanistan så får du lära dig hur mycket du egentligen har gemensamt med annat folk.

Jepp, men av någon anledning så har jag all rätt att stanna enbart för att jag är född här. Att du och de andra rasisterna stör sig på en sån landsförrädare som jag gör det ännu roligare att stanna kvar faktiskt.

Citat:
Hyckleri? Sa han som definierar sig själv som misantrop och samtidigt svamlar om vikten av "demokrati".

Jo men "svammlet" är bara en fritidssyssla. Det är kul att peka ut det motsägelsefulla i deras nuvarande samhälle för självrättfärdigande västerlänningar. Som sagt, jag är misantrop och inte ett dugg emotionellt investerad i värderingarna jag pratar om. Det är bara underhållande att kritisera.

Citat:
Nej, dina motiv vet vi ju vid det här laget. Låt hela skiten brinna ner och förintas eller?

Precis, jag bryr mig föga...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in