2008-07-04, 16:11
Medlem
Weldox Juniors avatar
Eftersom windows brjar att bugga(bluescreen osv.) sig, s tnkte jag ominstallera det men kommer filer som jag har d frsvinna?
S hr ser min dator ut:

C - Dr windows ligger
D - Dr Mina Dokument ligger
F, G, H - Dr ligger filmer, spel, osv.
T - Temp-filen ligger hr
Z - Page File

C, T, F - r samma Hdd
D, Z, G - r samma Hdd
H - En Hdd

Tacksam fr svar inom kort
Citera
2008-07-04, 16:14
Medlem
sparv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weldox Junior
Eftersom windows brjar att bugga(bluescreen osv.) sig, s tnkte jag ominstallera det men kommer filer som jag har d frsvinna?
S hr ser min dator ut:

C - Dr windows ligger
D - Dr Mina Dokument ligger
F, G, H - Dr ligger filmer, spel, osv.
T - Temp-filen ligger hr
Z - Page File

C, T, F - r samma Hdd
D, Z, G - r samma Hdd
H - En Hdd

Tacksam fr svar inom kort

Det kommer bara frsvinna filer frn C: om du vljer att det r den som ska formateras.
Citera
2008-07-04, 16:16
Medlem
cannaBes avatar
Under installationen fr du vlja vilken partition du vill installera windows p. Och d anvnder du UPP och NER pilarna fr att markera hrddisk C:\ och d trycker du D fr att ta bort den (om jag inte minns helt fel) och sen fr du trycka enter och sen L tror jag.. Sen trycker du C fr att skapa en ny partition i det lediga utrymmet och s installerar du windows p den Men kom ihg att allt i mina dokument och allt som r installerat p C:\ frsvinner. Se ven till att du tankar drivrutiner till alla dina hrdvaror innan du formaterar! PEACE och lycka till
Citera
2008-07-04, 18:52
Medlem
Gr fint, s lnge du bara vljer att installera p den partion dr windows ligger.
Kom dock ihg att allt p skrivbordet ocks frsvinner nr du tar bort din gamla windows installation
Citera
2008-07-04, 19:40
Medlem
DennisOlofs avatar
Frutsatt att alla partitionerna r av "primr" typ s kommer inget att hnda om du nu skulle ta bort C: partitionen.

Om du endast formaterar C: (partitionen) rakt av och lgger in WinXP p nytt hnder absolut inget.

Tips r att lgga upp drivrutiner och dessa saker "INNAN" du installerar om, s allt ligger frdigt i en temp-mapp p D: eller ngon annan drive, d gr ominstallationen nnu fortera d man snabbt kan dunka in drivers och annat godis nr ominstallationen r klar.

Glm inte att spara ALL data, ssom mail, adressbok, bokmrken osv som oftast ligger p C:, bara kopiera allt till D: s r den saken fixad. ven andra program lagrar en den information p C: som man ocks kanske behver spara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in