2008-07-03, 20:16
Medlem
Hej
Söker ett bra allround recet på färsrätt som passar till pannbiff, järpar o pannbiff. En smet som håller fast o r saftig. En smet som ja skulle kunna lägga i lite örter o kalla den örtkryddad limpa, ja helt enkelt ett allround recept.
Nr jag ändå är igång, ville jag också fråga om de är ok o blanda vanlig blandfärs med lammfärs för att fylla ut? om man ska typ göra grekiska spett
tac på förhand
peace.
Citera
2008-07-03, 20:22
Medlem
dePauls avatar
Du hittar en hel del tips i den här tråden:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=600306

~Paul~
Citera
2008-07-03, 20:24
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankeee
Hej
Söker ett bra allround recet på färsrätt som passar till pannbiff, järpar o pannbiff. En smet som håller fast o r saftig. En smet som ja skulle kunna lägga i lite örter o kalla den örtkryddad limpa, ja helt enkelt ett allround recept.
Nr jag ändå är igång, ville jag också fråga om de är ok o blanda vanlig blandfärs med lammfärs för att fylla ut? om man ska typ göra grekiska spett
tac på förhand
peace.
Om man gör lammfärsspett så vill man ha så mycket lammfärs som möjligt för få den smaken.
Men lite fläskfärs så får man lite fett i som gör den saftigare.
Annars skulle jag säga att du inte ska blanda ut det för att för den typiska och goda smaken som lamm ger dig med rätt kryddor.
Citera
2008-07-03, 20:27
Medlem
Blanda så lite som möjligt skulle jag säga.
Citera
2008-07-03, 20:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millamin
Blanda så lite som möjligt skulle jag säga.
Håller med, för lammsmaken är nått som är såpass speciellt som man inte vill dryga ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in