2008-07-05, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thalll
http://hd.se/utrikes/2008/07/02/stud...ig-med-magisk/ kanske en rätt intressant studie?
Ännu en anledning att testa svamp =)
Citera
2008-07-05, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bohmana
Ännu en anledning att testa svamp =)

Det har ju varit känt hur länge som helst...
Citera
2008-07-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thalll
http://hd.se/utrikes/2008/07/02/stud...ig-med-magisk/ kanske en rätt intressant studie?

Haha ja, min mamma blev väldigt intresserad av min "hobby" när hon läste den artikeln. Och hon sa att hon var sugen på att testa, men det får vi allt se Oavsett så är det gott att höra att media inte målar upp alla droger som dödsknark.
Citera
2008-07-06, 22:27
Medlem
Chickenkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohmana
Har hört att man kan kan få hallisar i opåverkat tillstånd. Ibland är det en kronisk sjukdom och ibland går det över efter ett par veckor. Risken verkar inte vara så stor dock.

aka HPPD, men det är inte "hallisar" det är snarare så att man kan se små mönster i typ klara enfärgade ytor som t.ex. himmlen eller ett stort papper, kan också vara så att saker som text eller lampljus "bränner fast" i synen, som det normalt gör också, men när man har HPPD så tar det 1-2 min innan det försvinner.
Men det är lixom inte så att man i nyktert tillstånd på väg till jobbet 2 dagar efter en svamptripp ser 6 rosa drakar cyklandes på trehjulingar över vägen...
Citera
2008-07-06, 22:56
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chickenkiller
Men det är lixom inte så att man i nyktert tillstånd på väg till jobbet 2 dagar efter en svamptripp ser 6 rosa drakar cyklandes på trehjulingar över vägen...

Gör du ofta det på svamp?
Citera
2008-07-07, 17:43
Medlem
nadde123s avatar
Jag har en fråga som jag passar på att ställa i denna tråden;
Jag har inte käkat svamp på ganska precis 20 veckor nu, anledningen till att jag slutade äta (åt ganska ofta innan) var att jag kände att jag höll på få HPPD.
Såg skumma bilder i huvudet när jag skulle sova, var väldigt paranoid och alla ljusintryck satt kvar i timmar så överallt jag kollade så var det en virrvarr av gamla bländningar, eller hur i helvete man nu ska förklara det där sista.
Iaf, det har väl så gott som slutat för mig nu och jag hade tänkt ta mig en dos svamp igen, tycker ni det känns okej eller borde jag vänta längre?
Väldigt tacksam för svar!
Citera
2008-07-07, 23:05
Medlem
Herr Hattuluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nadde123
Jag har inte käkat svamp på ganska precis 20 veckor nu, anledningen till att jag slutade äta (åt ganska ofta innan) var att jag kände att jag höll på få HPPD.
Såg skumma bilder i huvudet när jag skulle sova, var väldigt paranoid och alla ljusintryck satt kvar i timmar så överallt jag kollade så var det en virrvarr av gamla bländningar, eller hur i helvete man nu ska förklara det där sista.
Iaf, det har väl så gott som slutat för mig nu och jag hade tänkt ta mig en dos svamp igen, tycker ni det känns okej eller borde jag vänta längre?

Är du orolig nu kommer du garanterat vara det svampad skulle jag säga
Citera
2008-07-08, 02:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nadde123
Läs rapporter om HPPD på internet, du kanske får svar där. glhf
Citera
2008-07-08, 14:42
Medlem
nadde123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Hattulus
Är du orolig nu kommer du garanterat vara det svampad skulle jag säga

Jag är inte orolig, men jag kanske borde vara det?
Citera
2008-07-08, 14:55
Medlem
Svamp och LSD är väldigt säkra droger att använda om man vet vad man håller på med. Det är inget man ska missbruka dock. jag skrev en länk här nedan till en sida som har den mesta information ni behöver för att trippa säkert och verkligen kunna få ut det ni vill få ut av trippen.

http://forskning.magiskamolekyler.org/
Citera
2008-07-10, 02:32
Bannlyst
Svamp enligt mig är en rätt farlig drog. Dock inte så erfaren bara rökt i nåt och testat dos då o då och sen lite tabbar och HBW. Men jag anser att du måste ha en väldigt stor respekt för drogen. Sen ska du ta det när du mår riktigt bra för annars kommer du få ett helvete framför dig i minst 8 timmar. och som värst en stor del av ditt liv.
Citera
2008-07-10, 02:45
Medlem
psilosydelisks avatar
alltså ofta svamprus sitter i i 8 timmar! käka femhundra toppisar då eller??
jag vet dessutom allt om att det farliga är att det är så lätt att snea och så men vad är det psilocinet gör med hjärnan då? har det gjorts några studier om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in