2008-07-02, 23:23
Bannlyst
Jag tror att privata nyhetsportaler och Nättidningar kommer ta över mer och mer och kanske rent av utrota den traditionella tidningen? Själv köper jag nästan aldrig expressen eller Aftonbladet eller någon annan tidning men jag tittar däremot flitigt på deras internet sidor för att få min dos av helvetet.

Jag är lite nyfiken på vad ni tror? Jag tror även att privata nyhetsportaler som är idag är en stor del av framtiden. Medier idag tar hjälp av läsarbilder men mer och mer skapas det sidor med små korta nyheter och ofta många bilder. Jag tror att dess kan bli hårda konkurenter till de stora nättidningarna i framtiden.

För att nämna några

www.wighsnews.se

www.photomedia.se/news

www.photo.nu

www.teamtillymedia.se

lokalt för skåne men det är de jag känner till i allafall tipsa gärna om fler om ni vet några, vet det ska starta någon ny riks snart också någon som vet vad den heter?
Citera
2008-07-03, 01:37
Medlem
Polisradio + nyhetsbilder = typ Wighsnews
Vad kallar man den typen av nyhetssajter? "Snabbnyheter", "blåljusnyheter"?

Visst är det positivt att denna typ av sajter har dykt upp. Tack vare internet kan ju rapporteringen ske i näst intill realtid.

De har ju sin charm men för att jag skall bli en nöjd mediekonsument behöver jag även andra typer av mer genomarbetade nyhetsartiklar.

Vilket internet naturligtvis kan tillhandahålla. Tycker utvecklingen är bra på så sätt.

För 20 år sedan var man hänvisad till en halvtaskig lokaltidning med nyheter som behandlade gårdagens händelser.

Nu har man tillgång till både det lokala, blåljusnyheter och rikstidningar med lite mer ambition samt även djuplodande samhällsmagasin. Gratis!

Vill jättegärna ha tips på sajter med blåljusnyheter från Stockholm med omnejd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in