2015-02-16, 16:10
Medlem
mishimas avatar
Det gjorde faktiskt skillnad. Matias Varela är en mycket bättre skådis än ersättaren. Alexander Salzberger är en ny bekantskap för mig och han imponerade inte.

Även hon som spelar Kerstin Holm sänker det lite. Hon lyckas inte ge karaktären någon chefsauktoritet.
Senast redigerad av mishima 2015-02-16 kl. 16:19.
Citera
2015-02-16, 20:16
Medlem
Varför beter sig alla karaktärer som mongoloida och tjackade docusåpadeltagare i den här serien? Ingen interagerar sådär på någon arbetsblats i hela världen.
Citera
2015-02-16, 20:17
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det gjorde faktiskt skillnad. Matias Varela är en mycket bättre skådis än ersättaren. Alexander Salzberger är en ny bekantskap för mig och han imponerade inte.

Även hon som spelar Kerstin Holm sänker det lite. Hon lyckas inte ge karaktären någon chefsauktoritet.
Håller med, men med lite tur så kanske växer dom in i rollerna!
Citera
2015-02-19, 23:12
Medlem
J.R.s avatar
De nya skådespelarna är så dåliga. Serien är sämre nu, tidigare var det ju okej fast inte jättebra..
Citera
2015-02-23, 14:21
Medlem
max02s avatar
Var riktigt taggad på Arne Dahl igen då jag tycker de tidigare delarna varit bra. Men den här "En midsommarnattsdröm" var en riktig besvikelse måste jag säga... Sjukt dåligt skådespeleri och väldigt förutsägbart. Den där scenen på taket kändes som en skolpjäs eller nåt.

Hon den nya tjejen som kan så många språk har varit riktigt svag tycker jag. Stor avsaknad av Claes Ljungmark och Matias Varela också, även om nya Chavez gör de okej.
Citera
2015-02-23, 15:09
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Hon den nya tjejen som kan så många språk har varit riktigt svag tycker jag. Stor avsaknad av Claes Ljungmark och Matias Varela också, även om nya Chavez gör de okej.

Minns jag fel eller var det Claes Ljungmarks karaktär som åkte till Estland beväpnad med tretton pistoler och 9 knivar?

Såg lite på avsnittet förra helgen men det är så uselt. Nidbilder så det stänker om det: tvåmeterspolisen som skulle käka valfri MMA-fighter till frukost och som sjunger i kör, en 14-årig tjej som gått PHS och talar 30 språk flytande men ändå visar sig helt j-a dum i huvudet och åker själv till kriminella på natten - obeväpnad, kampsportarchefen, finlandssvenska advokaten med hår som får Carolina Klüft att framstå som en brunett osv osv.
Citera
2015-02-23, 17:00
Medlem
Lady Tesss avatar
Största problemet med de nya delarna är att de är så korta, handlingen och karaktärsutvecklingen blir för hoptryckta. Första 5 delarna var 2x90 min medan de nya är 2x60 min
Citera
2015-02-23, 17:21
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lady Tess
Största problemet med de nya delarna är att de är så korta, handlingen och karaktärsutvecklingen blir för hoptryckta. Första 5 delarna var 2x90 min medan de nya är 2x60 min

Vore bättre om de vore 1x0 min.
Citera
2015-02-24, 17:25
Medlem
BirdieBirdies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Såg lite på avsnittet förra helgen men det är så uselt. Nidbilder så det stänker om det: tvåmeterspolisen som skulle käka valfri MMA-fighter till frukost och som sjunger i kör, en 14-årig tjej som gått PHS och talar 30 språk flytande men ändå visar sig helt j-a dum i huvudet och åker själv till kriminella på natten - obeväpnad, kampsportarchefen, finlandssvenska advokaten med hår som får Carolina Klüft att framstå som en brunett osv osv.

Håller med dig i allt du skriver. Känns typiskt svenskt att köra hårt med det här konceptet, både i serier, film och i litteraturen. Det tilltalar väl PK-eliten och feminismvurmarna hemma i tv-sofforna.

Såg första avsnittet på SVT-play, åh herregud så uselt det är ...
Citera
2015-02-24, 19:50
Medlem
Cineastens avatar
Första omgången var tveklöst bättre än den senaste. Vad hade titeln En midsommarnattsdröm med någonting att göra t.e.x? Kan hålla med om övrig kritik. Varför skulle de ens släppa in en person som ser ut som en tonåring på PHS och än mindre som anställd hos Rikskriminalen?
Citera
2015-02-24, 22:12
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Första omgången var tveklöst bättre än den senaste. Vad hade titeln En midsommarnattsdröm med någonting att göra t.e.x? Kan hålla med om övrig kritik. Varför skulle de ens släppa in en person som ser ut som en tonåring på PHS och än mindre som anställd hos Rikskriminalen?

Vad har karaktärens utseende att göra med någonting överhuvudtaget? Så makalöst korkat. Däremot tycker jag inte hon är trovärdig som karaktär. Vad kunde hon, tio språk? Helt osannolikt. Sedan läser man väl arabiska ELLER ryska på Försvarets tolkskola?
Citera
2015-02-24, 22:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Vad har karaktärens utseende att göra med någonting överhuvudtaget? Så makalöst korkat. Däremot tycker jag inte hon är trovärdig som karaktär. Vad kunde hon, tio språk? Helt osannolikt. Sedan läser man väl arabiska ELLER ryska på Försvarets tolkskola?
Hon saknar förstås trovärdighet eftersom hon ser så otroligt ung ut. Som polis ska man ha viss pondus även om det råder delade meningar om det. Visst finns det folk som har babyface men hon ger även intrycket av att vara en tonåring så det känns inte realistiskt. Lite som den där nya bruden i senaste omgången Beck. Hon är nån sorts poliskårens Lisbeth Salander.

Det finns iofs människor som har otroligt lätt för språk men jag vet inte, karaktären känns tillgjord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in