2008-07-02, 13:22
Medlem
bomanos avatar
Hej, vet inte var jag ska posta detta eller fråga, så jag frågar här:

en polare till mig, som också är medlem i flashback har glömt sitt lösen, och när han bad lösenordet postas till sin hushmailadress stod det att kontot inte längre var aktivt eftersom han inte varit in och kollat sin mail på tre veckor.
frågan är:vad skall han göra då för att få tag på sitt lösen?
är han tvungen att öppna ett nytt konto och fixa en ny mailadress?
han vill helst inte göra det eftersom han skapat en massa nya kontakter och byggt upp sin sida så noga säger han. vad gör man? tacksam för svar!

mvh
Citera
2008-07-02, 13:48
Medlem
ChristianXs avatar
Blir man av med både mailadress och lösenord är man nog tyvärr rökt...
Citera
2008-07-02, 16:51
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomano
Hej, vet inte var jag ska posta detta eller fråga, så jag frågar här:

en polare till mig, som också är medlem i flashback har glömt sitt lösen, och när han bad lösenordet postas till sin hushmailadress stod det att kontot inte längre var aktivt eftersom han inte varit in och kollat sin mail på tre veckor.
frågan är:vad skall han göra då för att få tag på sitt lösen?
är han tvungen att öppna ett nytt konto och fixa en ny mailadress?
han vill helst inte göra det eftersom han skapat en massa nya kontakter och byggt upp sin sida så noga säger han. vad gör man? tacksam för svar!

mvh

Om han skaffar premium på hushmail så kan ha få tillbaka sitt mailkonto.
Citera
2008-07-04, 21:52
Medlem
Davids avatar
Kolla med admin, han borde ju kunna lösa detta på något sätt tycker man...
Citera
2008-07-04, 22:01
Medlem
Läskigs avatar
Finns nog inte mycket att göra mer än att försöka lista ut lösenordet eller få tillbaka e-mail-adressen, kan ju vara värt att skaffa premium på hushmail om man tycker att användarkontot på flashback är värt så mycket.

För jag tvivlar starkt att admin skulle börja nollställa lösenord åt folk som påstår sig vara någon, man lär nog behöva väldigt bra bevis på att man är den användaren som man påstår sig för att vara sånna fall, och vad det skulle vara för bevis har jag svårt att komma på något...
Citera
2008-07-06, 00:51
Medlem
Jag, en stekares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Finns nog inte mycket att göra mer än att försöka lista ut lösenordet eller få tillbaka e-mail-adressen, kan ju vara värt att skaffa premium på hushmail om man tycker att användarkontot på flashback är värt så mycket.

För jag tvivlar starkt att admin skulle börja nollställa lösenord åt folk som påstår sig vara någon, man lär nog behöva väldigt bra bevis på att man är den användaren som man påstår sig för att vara sånna fall, och vad det skulle vara för bevis har jag svårt att komma på något...

IP-nummer borde ju räcka rätt långt.
Citera
2008-07-06, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag, en stekare

Går att fejka när man kan.
Citera
2008-07-06, 03:59
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jag, en stekare
Tyvärr så är man ofta inte ensam om ett IP-nummer i dagens läge. Ibland självvalt om man kör via proxy osv. Men teoretiskt sett, om det IP-numret enbart använts av honom på FB, samt han kan regmail-adressen, så skulle det kanske funka. Teoretiskt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in