2009-01-31, 10:33
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöblind
Ni två som är mest anti i den här tråden kommer jag inte ihåg nicken på, men ni vet vilka jag menar:

Så här enkelt är det:

Stå inte i mitten längst fram om ni inte vill vara en del av moshen.
Och dra inte "njuta av ljud"-argumentet eftersom det ändå är skitljud vid scenen..

Sen vill jag tillägga att jag själv lirar lite mer aggressiv musik och varit i otaliga moshpits och jag har aldrig sett någon slå någon på käften eller sparka någon med mening. Jag har aldrig heller varit med om att någon fallit ned utan att bli hjälpt upp fort som fan. Och när man själv står på scenen är det taggande och kul som fan när folk moshar.

Moshpits är inte slagsmål.

Håller med dig helt, klart att det alltid kan finnas någon idiot som passar på att slåss, men vad jag har sett så brukar sådana personer jagas bort ganska fort.
Citera
2009-01-31, 13:48
Medlem
Det absolut viktigaste i en moshpit är att inget är personligt, och låt det så förbli, att börja slåss seriöst är bara pinsamt och förstör för alla andra! sänker stämningen totalt.. btw ^^ mors pitt <3 haha
Citera
2009-01-31, 15:47
Medlem
Forums_hornys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr3wie
Det absolut viktigaste i en moshpit är att inget är personligt, och låt det så förbli, att börja slåss seriöst är bara pinsamt och förstör för alla andra! sänker stämningen totalt.. btw ^^ mors pitt <3 haha

Sant!

Men oftast det blir slagsmål i en mosh beror det på att nån idiot som inte ens är med sliter tag i någon och börjar slå personen. Går man på ett band som spelar snabb musik får man fan räkna med moshpit.
Citera
2009-01-31, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forums_horny
Sant!

Men oftast det blir slagsmål i en mosh beror det på att nån idiot som inte ens är med sliter tag i någon och börjar slå personen. Går man på ett band som spelar snabb musik får man fan räkna med moshpit.
Japp, jag har dock ALDRIG vart på en konsär det det inte har funnits möjlighet att undvika moshpiten/moshpitarna hahaah
Citera
2009-01-31, 18:24
Medlem
zentrixs avatar
Jag har aldrig varit intresserad av moshpits, så därför har jag hållt mig utanför det på festivaler. Inte mer med den saken.
Men när Familjen lirade på Siesta förra året - vad fan? Det är dessutom inte enda gången jag har sett/varit med om grisbeteende vid en elektronisk liveakt.
Man kanske kan tycka att "står du långt fram får du vara beredd på det". Nej, moshpits hör fan inte hemma vid sådan typ av musik, var man än står i publiken.
Citera
2009-02-01, 19:04
Medlem
Snöblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zentrix
Jag har aldrig varit intresserad av moshpits, så därför har jag hållt mig utanför det på festivaler. Inte mer med den saken.
Men när Familjen lirade på Siesta förra året - vad fan? Det är dessutom inte enda gången jag har sett/varit med om grisbeteende vid en elektronisk liveakt.
Man kanske kan tycka att "står du långt fram får du vara beredd på det". Nej, moshpits hör fan inte hemma vid sådan typ av musik, var man än står i publiken.

Jag är inte hundra men jag tror att Familjen är ett popband eller något liknande i alla fall? Isf förstår jag väl att du blir lite sned.. Kids gillar ibland att mosha till allt möjligt bara för sakens skull men det brukar ju växa bort får jag väl trösta dig med.

Förresten - hej zentrix! Utan att outa mitt nick här så är jag en gammal MDF/#F-räv som delar förnamn med dig. Du vet hur jag menar tror jag. Visste inte att du hängde här bara
Citera
2009-02-01, 22:22
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sic_
För att citera Peter Dolving under just Peace & Love så sa han något i stil med "Det är inte okej att köra kungfu-grejer i moshen. Vi sparkas inte, vi slåss inte och vi armbågas inte. I alla fall inte med flit. Ramlar någon hjälper man personen upp. Vi är här för att ha roligt! Nu kör vi en låtjävel!"

Jag var inte i moshen eller ens nära så jag vet inte hur det såg ut riktigt

Jag sänkte den jävla fittan som stog och gjorde karatesparkar mot små 13-åringar, min lillebror bland annat. Så jävla trött på wannabees som tror dom är något.
Citera
2009-02-01, 23:08
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kr3wie
Japp, jag har dock ALDRIG vart på en konsär det det inte har funnits möjlighet att undvika moshpiten/moshpitarna hahaah

Gå på dillinger escape plan, varit riktigt bra röj och mosh i stort sett överallt de gånger jag sett dem.
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in