2009-02-05, 17:11
Medlem
Roffe83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyBoardSamurai
paladins maxblock är 75% hur mycket dexterity innebär det?

75% e maxblock för samtliga chars. (då du står still eller går eller slåss, ej då du springer.)
denna sida kan nog hjälpa dig.
http://www.baronsbazaar.invisionzone.com/ppr/block_calc.html
Citera
2009-02-05, 19:02
Medlem
KeyBoardSamurais avatar
jag tackar dig för hjälpen
Citera
2009-02-05, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontzohr
Vad nickar du på hamachi?

Mordred.
Citera
2009-02-05, 19:44
Medlem
kan nån ge förslag på bra recept till amu med skill point med mera?
Citera
2009-02-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenmt5
kan nån ge förslag på bra recept till amu med skill point med mera?

Perf Ame, Ral, Magical Jewel, Magical Amu. ^^
Citera
2009-02-05, 20:50
Medlem
varde på den här? http://i39.tinypic.com/oifzp4.jpg
Citera
2009-02-05, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BelovedAngel
Perf Ame, Ral, Magical Jewel, Magical Amu. ^^

okej tack
men påverkar lvln drop lvln på jewel åxå chansen att den blir bra, eller är det bara required lvl på amun som påverkar? fattade inte allt på sidan som länkades^^
Citera
2009-02-05, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenmt5
okej tack
men påverkar lvln drop lvln på jewel åxå chansen att den blir bra, eller är det bara required lvl på amun som påverkar? fattade inte allt på sidan som länkades^^
Det spelar ingen roll vilken sorts jewel det är, det som däremot spelar roll är level på din gubbe, har för mig att för att få bästa möjliga craft så ska du vara 94+.

Står på sidan.
Citera
2009-02-05, 22:20
Medlem
loafmasters avatar
Någon som sitter och spelar just nu som kanske har lite items till övers för en som precis restartat efter 5 års frånvaro?

/w *loafmaster
Citera
2009-02-06, 01:36
Medlem
nedranss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontzohr
Det spelar ingen roll vilken sorts jewel det är, det som däremot spelar roll är level på din gubbe, har för mig att för att få bästa möjliga craft så ska du vara 94+.

Står på sidan.

utan att ha nån större erfarenhet av jewel crafting så tror jag att det här inte stämmer, blandar du inte ihop "item lvl" med "char lvl" nu?

men som sagt, jag kan ta väldigt fel.
Citera
2009-02-06, 10:48
Medlem
Roffe83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedrans
utan att ha nån större erfarenhet av jewel crafting så tror jag att det här inte stämmer, blandar du inte ihop "item lvl" med "char lvl" nu?

men som sagt, jag kan ta väldigt fel.

Jag citerar från diii.net
"1) craft ilvl = 0.5*ilvl + 0.5*clvl

Here you want to garanty craft ilvl>=71 to get always get 4 affixes. More affixes, more chances to get want you want!"

Hoppas de klarna lite nudå.
Citera
2009-02-06, 14:41
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffe83
75% e maxblock för samtliga chars. (då du står still eller går eller slåss, ej då du springer.)
denna sida kan nog hjälpa dig.
http://www.baronsbazaar.invisionzone.com/ppr/block_calc.html

Jag är faktiskt inte säker på dem exakta siffrorna, men man har 1/3 block% av sin ursprungliga block när man springer (detta e jag säker på) 2/3 block% när man går/attackerar eller är aktiv med spells, och 100% av din block% när man är passiv, d.v.s. står still. Jag vet att man får försämrad block även när man går/attackerar, och är 99% säker på att det är 2/3, men ej helt hundra på just siffran. Samma siffror skall också gälla för din "defense-rate", den sänks också när man är aktiv på samma sätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Roffe83
Jag citerar från diii.net
"1) craft ilvl = 0.5*ilvl + 0.5*clvl

Here you want to garanty craft ilvl>=71 to get always get 4 affixes. More affixes, more chances to get want you want!"

Hoppas de klarna lite nudå.

ja, och charlvl 94 krävs för att aldrig riskera att dina resultat går under required level för högsta modden som kan spawna, d.v.s. "+x skill".
Det finns mer detaljer men det är allt ni behöver veta, är ni 94 och gamblar amuletter från anya har ni bästa möjliga chanser att crafta något naaaiiiis

Citat:
Ursprungligen postat av KeyBoardSamurai
paladins maxblock är 75% hur mycket dexterity innebär det?
beror på character level och %block från gear. (Notera: man kan ha över 75% block från gear, vissa sköldar, t.ex. whitstans round shield (set item) har över 75% blockchance eftersom den har 40% "i.c.b." (increased chance to block) och >35% base block. Dock är %block cappat på 75%block i stats-listningen, man kan heller inte nå mer än 75% block på själva gubben, skillnaden är bara att det krävs mindre statpoints att nå dit. (det finns/fanns dock en gammal rumour som jag ej vet om den ngnsin var bekräftad, och nu hör man aldrig om den, som sa att paladins egentligen kan nå 85%block med holy shield). Man kan även nå mer än 75% block från gear med övrigt gear såsom t.ex. "twitchtroe" (stavas den så? unique studded leather armor) eller att helt enkelt socka en "eld"-runa i din sköld (+7% icb på den i sköldar!!!).

Paladins är dock klassen med bäst karaktärs-specifika egenskaper för att nå max block, då dem har en block%-bonus på sköldar jämte andra char, sämst har sorceress, necromancers, och även druider om jag minns rätt.
(finns att titta på battle.net/diablo2exp för den som vill veta exakt)
Senast redigerad av Spaz. 2009-02-06 kl. 14:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in