Citat:
Ursprungligen postat av Roffe83
75% e maxblock för samtliga chars. (då du står still eller går eller slåss, ej då du springer.)
denna sida kan nog hjälpa dig.
http://www.baronsbazaar.invisionzone.com/ppr/block_calc.html
Jag är faktiskt inte säker på dem exakta siffrorna, men man har 1/3 block% av sin ursprungliga block när man springer (detta e jag säker på) 2/3 block% när man går/attackerar eller är aktiv med spells, och 100% av din block% när man är passiv, d.v.s. står still. Jag vet att man får försämrad block även när man går/attackerar, och är 99% säker på att det är 2/3, men ej helt hundra på just siffran. Samma siffror skall också gälla för din "defense-rate", den sänks också när man är aktiv på samma sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av Roffe83
Jag citerar från diii.net
"1) craft ilvl = 0.5*ilvl + 0.5*clvl
Here you want to garanty craft ilvl>=71 to get always get 4 affixes. More affixes, more chances to get want you want!"
Hoppas de klarna lite nudå.

ja, och charlvl 94 krävs för att aldrig riskera att dina resultat går under required level för högsta modden som kan spawna, d.v.s. "+x skill".
Det finns mer detaljer men det är allt ni behöver veta, är ni 94 och gamblar amuletter från anya har ni bästa möjliga chanser att crafta något naaaiiiis
Citat:
Ursprungligen postat av KeyBoardSamurai
paladins maxblock är 75% hur mycket dexterity innebär det?
beror på character level och %block från gear. (Notera: man kan ha
över 75% block från gear, vissa sköldar, t.ex. whitstans round shield (set item) har över 75% blockchance eftersom den har 40% "i.c.b." (increased chance to block) och >35% base block. Dock är %block cappat på 75%block i stats-listningen, man kan heller inte nå mer än 75% block på själva gubben, skillnaden är bara att det krävs mindre statpoints att nå dit. (det finns/fanns dock en gammal rumour som jag ej vet om den ngnsin var bekräftad, och nu hör man aldrig om den, som sa att paladins egentligen kan nå 85%block med holy shield). Man kan även nå mer än 75% block från gear med övrigt gear såsom t.ex. "twitchtroe" (stavas den så? unique studded leather armor) eller att helt enkelt socka en "eld"-runa i din sköld (+7% icb på den i sköldar!!!).
Paladins är dock klassen med bäst karaktärs-specifika egenskaper för att nå max block, då dem har en block%-bonus på sköldar jämte andra char, sämst har sorceress, necromancers, och även druider om jag minns rätt.
(finns att titta på battle.net/diablo2exp för den som vill veta exakt)