2008-07-13, 19:19
Bannlyst
finns det inga tank merchants som kan använda svärd och sköld? :[ trodde jag hade hittat det men dom var ju spellcasters...
Citera
2008-07-13, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virtoz
finns det inga tank merchants som kan använda svärd och sköld? :[ trodde jag hade hittat det men dom var ju spellcasters...
nja, act 2 och act 5 är väl dem du kan välja mellan.

jag föredrar act 2 merc då deras auror är jävligt hjälpsamma.
Citera
2008-07-13, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
nja, act 2 och act 5 är väl dem du kan välja mellan.

jag föredrar act 2 merc då deras auror är jävligt hjälpsamma.
vart då i act5?! man måste rädda barberna först?
Citera
2008-07-13, 20:56
Medlem
Hkarns avatar
ja
Citera
2008-07-13, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeTZeR
godlike fb borde ha några items över som jag gett han.

Vet inte om han sålde dem dock.

nope, har ett av dom kvar
Citera
2008-07-13, 21:54
Bannlyst
kan någon säga vart jag skriver -skiptobnet eller vad det är så spelet hoppar direkt till bnet när man startar det
Citera
2008-07-13, 22:03
Medlem
Daevass avatar
Funkar d2 för er nu? Står "server down" för mig när jag har loggat in.

Edit: funkar nu, ska börja med en mf-sorc. Blir fire tror jag var ett tag sen.
Citera
2008-07-13, 23:05
Medlem
Mark Tremontis avatar
Har inte spelat D2 på säkert 3-4 år men blivit så sugen nu igen efter allt det här med DIII.

Bygger en Sorc enligt denna guide: http://forums.diii.net/showthread.php?t=368816

Nån som har lust att kanske bara ge bort lite saker till en level 5-Sorc?

typ som Eschuta’s Temper Eldritch Orb, nån chains of honor, Griffon’s Eye Diadem, Spirit Monarch, nå SOJ rings kanske...

Är en sån sjuk noob på D2 nu, vet inte ens vad mf står för...
Citera
2008-07-14, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biggander
kan någon säga vart jag skriver -skiptobnet eller vad det är så spelet hoppar direkt till bnet när man startar det
http://img504.imageshack.us/my.php?image=windowre7.png
där.

edit: min meteorb sorc äger allt, mfar på andy, meph, the pits och baal i hell.

builden: http://forums.diii.net/showthread.php?t=254070
Citera
2008-07-14, 00:34
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mark Tremonti
typ som Eschuta’s Temper Eldritch Orb, nån chains of honor, Griffon’s Eye Diadem, Spirit Monarch, nå SOJ rings kanske...

Är en sån sjuk noob på D2 nu, vet inte ens vad mf står för...
Du förväntar du dig att folk ska skänka dig några av spelets dyraste föremål, till en som inte ens vet vad MF är?
Citera
2008-07-14, 00:39
Medlem
Men alltså en nec på hell, vad gör han där, han har ju inte ett skit att komma med. Inte en summoner som jag lirar iaf, fick inte död på en enda gubbe själv innan jag summonat skelett på act 1. Ja menar det var inte förrän där kom en sorc in och röjde som jag kunde raisa skelett och börja göra skada och även då var det segt.

Men jag har 29 poäng kvar att placera, har 13 på Corpse explode men om där inte finns några lik så blir det ingen explode heller. Så med andra ord står denna necromancern som ett fån och glor innan där är lik runt honom vilket är jäkligt tråkigt. Golems ska ju inte vara så starka heller så vad ska man skaffa liksom som röjjer?

Jag har alltså såhär typ nu

22 summon skeleton
22 skeleton mastery
13 Corpse explode
2 decrepify
2 teeth
1 amplify damage
2-3 Terror
2 confuse

Så nu är frågan var man vill ha sina 29 poäng, vill man skaffa mer av corpse explode när det liksom redan nu är jobbigt att få död på gubbar överhuvudtaget. Den tar ju inte mer skada utan får bara mer räckvidd, den är svinbra när det väl ligger lik runtomkring inget snack om saken men det är sjukt svårt att få några lik som det ser ut nu.

Går i tankarna på att maxa antingen skeleton mages, eller claygolem, men det är väl skit både och. Speciellt i maggot lair och arcane sanctury där det alltid är så trångt, då slår 1 skelett i taget vilket är riktigt dåligt.

Edit: Ja ska kanske tillägga att jag är en level 74 nu och jag har inte satt några mer än 1 skill i curses men lite grejor har gjort att jag fått extra. Jag har inte ens skaffat mer än 1 poäng amplify damage själv.
Senast redigerad av ÅsaNisse 2008-07-14 kl. 00:45.
Citera
2008-07-14, 00:49
Medlem
Mark Tremontis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
Du förväntar du dig att folk ska skänka dig några av spelets dyraste föremål, till en som inte ens vet vad MF är?

Men gah. Vart i min text står det att jag förväntar mig det? Ja, jag vet att det är några av dom dyraste föremålen men förväntar mig fortf inte ett piss.

Du som verkar mer insatt än mig kan ju förklara vad MF är kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in