Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-01, 02:43
Medlem
klyps56s avatar
Installerade nyss ett keylogger prog. hämtat från download.com, i syfte att testa mina antispyware prog. Efter att jag hade installerat keyloggern på datorn skannade jag med superantispyware, spybot S&D, ad-aware och spyware doctor, och inget utav programmen hittade något !! man blir ju orolig asså. Borde inte iaf NÅGOT av prog hitta keyloggern, då den inte är särskilt "okänd" eftersom den är en populär nedladdning från download.com ??

Keyloggern hette, som i topic, ELITE KEYLOGGER
Citera
2008-07-01, 02:59
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyps56
Installerade nyss ett keylogger prog. hämtat från download.com, i syfte att testa mina antispyware prog. Efter att jag hade installerat keyloggern på datorn skannade jag med superantispyware, spybot S&D, ad-aware och spyware doctor, och inget utav programmen hittade något !! man blir ju orolig asså. Borde inte iaf NÅGOT av prog hitta keyloggern, då den inte är särskilt "okänd" eftersom den är en populär nedladdning från download.com ??

Keyloggern hette, som i topic, ELITE KEYLOGGER

Kanske du skulle testa med ett antivirust program.
Typ AVG eller nått...
Citera
2008-07-01, 03:17
Medlem
klyps56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkded
Kanske du skulle testa med ett antivirust program.
Typ AVG eller nått...
ska testa med nod32. men är det inte oroväckande att inget av programmen upptäcker ?!
Citera
2008-07-01, 03:20
Medlem
EssKungs avatar
wtf. tycker att programmen borde reagera på att det ens
finns något som heter elite keylogger i din dator.
Citera
2008-07-01, 04:35
Medlem
SysGhosts avatar
Elite keylogger är en kommersiell programvara, erkänd och har inget elakt fuffens för sig. Det är upp till användaren att använda programmet eller inte.

Virus är det först när ett program installerar/etablerar sig och börjar utföra sabotage/förändringar i systemet utan användarens/datorns ägare vetskap.

Eftersom Elite keylogger inte installerar sig självt, utan kräver att någon installerar det kan man inte se det som ett hot precis.

Här finns mer info om programmet ifråga:
http://www.elite-keylogger.com/

Tycker det är fånigt att se "Elite keylogger" som ett elakt progra.
Men att installera programmet på en dator som andra har tillgång till är dock ganska puckat.

Programmet kan t.ex användas av arbetsgivare för att "spionera" på sina anställda. Det i sig kanske kan ses rätt fult, men dock helt rätt. Privata saker har man inte på en arbetsdator. Arbetsgivaren ifråga vill ju inte att antivirusprogrammet skall reagera på keyloggern, så det har alltså skapats keyloggers som är kommersiella och anses vara godkända. Därav har inte AV-företagen listat det som Virus, eftersom det inte är nått virus
Senast redigerad av SysGhost 2008-07-01 kl. 04:41.
Citera
2008-07-01, 04:41
Medlem
darkdeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyps56
ska testa med nod32. men är det inte oroväckande att inget av programmen upptäcker ?!

jasså, det första som hände när jag ladda ner det va att nod börja skrika keylogger
Citera
2008-07-01, 05:00
Medlem
klyps56s avatar
Citat:
jasså, det första som hände när jag ladda ner det va att nod börja skrika keylogger
Inte för mig...
Citera
2008-07-01, 05:06
Medlem
darkdeds avatar
Citat:

Hände samma sak med AVG
Citera
2008-07-01, 06:30
Medlem
klyps56s avatar
Citat:
Hände samma sak med AVG
Är väl inte nyttigt att sitta på två AV prog.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in