2008-07-01, 14:08
Medlem
fuskas avatar
Zelllbom klister papper finns på vanliga kontors/bok affärer. Fast dom går sönder när dom har suttit uppe om du inte behandlar dom med fixativ eller hårspray.

Gör så här gå in på screentec och leta upp vinylark tror dom är 40*70 cm för 20 spänn sen springer du ner till akademibokhandeln och köper Pilot Super color marker.
Sedan är det bara att måla tills pennan tar slut. Du behöver en sax fast det har du nog hemma redan.

Är det inte roligare att göra sakerna själv än att låta någon annan göra allt jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av Carne
som någon skrev stickers.se , de dåliga enligt mig är att du endast får använda färgerna svart , vit och röd.

Är inte 3 färger ganska mycket om man inte beställer från något litet polskt tryckeri. Tror det blir jävligt dyrt att beställa 4 färgs tryck i liten skala.
Citera
2008-07-01, 14:37
Medlem
Zellboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuska
Zelllbom klister papper finns på vanliga kontors/bok affärer. Fast dom går sönder när dom har suttit uppe om du inte behandlar dom med fixativ eller hårspray.

Gör så här gå in på screentec och leta upp vinylark tror dom är 40*70 cm för 20 spänn sen springer du ner till akademibokhandeln och köper Pilot Super color marker.
Sedan är det bara att måla tills pennan tar slut. Du behöver en sax fast det har du nog hemma redan.

Är det inte roligare att göra sakerna själv än att låta någon annan göra allt jobb?

Jo, mycket roligare.
Så vinylark ska hålla?

Tänkte sätta upp på tegel/betong/målat stål, sitter det där, eller kommer det lossna?
Citera
2008-07-01, 14:57
Medlem
fuskas avatar
På tegel och betong tror jag inte sånt sitter så bra. Men allt annat som inte är smuttsigt sitter det fast på. Dom arken härdar efter kanske 2 dygn och då sitter dom så bra att det inte går att få bort utan det lossnar flisor bara om man pillar på dom.

På betong behöver du använda tapetklister och papper typ
Citera
2011-07-27, 19:16
Medlem
gralehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faffers
Annars köp a4 "klistermärkespapper" och sedan lägg de i skrivaren och printa ut vad du vill.

Var hittar man det?
Yes I have googled.
Citera
2011-10-02, 18:16
Medlem
Pizda.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graleh
Var hittar man det?
Yes I have googled.

Bokaffären. Finns tillochmed i min lilla håla.
Citera
2012-04-19, 03:22
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hittade stickerapp.se
Någon som testat den sidan? Den enda jag hittat där man inte behöver beställa tusentals klistermärken utan kan beställa för så lite som 89 SEK.
Man har tillgång till ett ark och kan fylla med så många klistermärken man kan, i alla färger som jag uppfattar det.
De har egna motiv men man kan också ladda in från datorn.

Jag är sugen på att testa, sen är ju frågan hur bra kvalité de har på Sticker App också, så de inte lossnar efter en vecka eller en regnskur.
Citera
2012-04-19, 09:04
Medlem
budskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hittade stickerapp.se
Någon som testat den sidan? Den enda jag hittat där man inte behöver beställa tusentals klistermärken utan kan beställa för så lite som 89 SEK.
Man har tillgång till ett ark och kan fylla med så många klistermärken man kan, i alla färger som jag uppfattar det.
De har egna motiv men man kan också ladda in från datorn.

Jag är sugen på att testa, sen är ju frågan hur bra kvalité de har på Sticker App också, så de inte lossnar efter en vecka eller en regnskur.

Den ser ju lovande ut, men varför ligger den under Graffiti, och inte Grafisk formgivning?
Citera
2012-04-19, 16:43
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budskap
Den ser ju lovande ut, men varför ligger den under Graffiti, och inte Grafisk formgivning?

Eftersom klistermärken som sätts upp i staden kallas gatukonst, eller street art.

Den där sidan har troligtvis väldigt hög kvalitet men det var dyrt som fan. Om man orkar leta kan man hitta bra vinylpapper på Ebay.
Citera
2012-04-19, 23:12
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av budskap
Nu valde jag iofs den topic jag tyckte passade bäst när jag sökte på klistermärken här på Flashback, men det är ju precis som Delegatezero säger - stickers är en form av street art. Men då gäller de att klistermärkerna håller utomhustemperatur. Nu är ju stickerapp.se väldigt billig så jag ska själv beställa och testa dem när lönen kommit, och återkommer med en recension. Men om någon här på Flashback testat dem så vore det intressant att höra.

Som sagt, jämfört med alla andra så är ju Sticker App väldigt billiga, och inga krav på att köpa på sig flera hundra stickers och man kan variera väldigt bra.
Citera
2012-04-24, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Nu valde jag iofs den topic jag tyckte passade bäst när jag sökte på klistermärken här på Flashback, men det är ju precis som Delegatezero säger - stickers är en form av street art. Men då gäller de att klistermärkerna håller utomhustemperatur. Nu är ju stickerapp.se väldigt billig så jag ska själv beställa och testa dem när lönen kommit, och återkommer med en recension. Men om någon här på Flashback testat dem så vore det intressant att höra.

Som sagt, jämfört med alla andra så är ju Sticker App väldigt billiga, och inga krav på att köpa på sig flera hundra stickers och man kan variera väldigt bra.

Jag brukade beställa från såna där billiga företag, men har slutat nu, dom ramlar bara bort efter en vecka om det regnat en skur. Beställer istället Från Tidy Merch, grym kvalitet och bra tryck, kanske lite dyra, men det är helt klart värt det! Och man behöver inte beställa så många så det är också bra!
Citera
2012-04-25, 21:57
Medlem
http://ultrasshop.com/
här e de billigt, köpte 2000st för 500 spänn
Citera
2012-04-26, 15:28
Medlem
Repeatzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fa30
http://ultrasshop.com/
här e de billigt, köpte 2000st för 500 spänn

Är du nöjd med dom? Hur lång tid tog det att få dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in