Citat:
Ursprungligen postat av arkeman40
Att man inte döms i domstol för en handling betyder inte att handlingen ej är kriminell!
Du får ha upp till ett års förbrukning hemma OM du har recept på läkemedlet i fråga.Att lagstiftningen inte hänger med riktigt skrev jag tidigare,inte sant?
Du får inte nyttja den även om du har den hemma.Du får heller egentligen inte köpa den.Om tullen hittar ditt paket så kommer du aldrig få din medicin som du beställt från utlandet!Skälet till att du inte får den om tullen hittar den är knappast svårt att räkna ut?
Både tramadol och efedrin går under lämedelslagen och får därmed inte nyttjas utan läkares rekommendation.
Du säger att det är olagligt att sälja eller föra in i landet.För att nyttja det måste den föras in i landet inte sant?Du kan nämligen inte köpa den på svenska apotek pga att det går under läkemedelslagen...
Intressant kuriosa: http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____6898.aspx
Du får ha upp till ett års förbrukning hemma OM du har recept på läkemedlet i fråga.Att lagstiftningen inte hänger med riktigt skrev jag tidigare,inte sant?
Du får inte nyttja den även om du har den hemma.Du får heller egentligen inte köpa den.Om tullen hittar ditt paket så kommer du aldrig få din medicin som du beställt från utlandet!Skälet till att du inte får den om tullen hittar den är knappast svårt att räkna ut?
Både tramadol och efedrin går under lämedelslagen och får därmed inte nyttjas utan läkares rekommendation.
Du säger att det är olagligt att sälja eller föra in i landet.För att nyttja det måste den föras in i landet inte sant?Du kan nämligen inte köpa den på svenska apotek pga att det går under läkemedelslagen...
Intressant kuriosa: http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NewsPage____6898.aspx
Om man inte döms i domstol betyder det väl ändå att det man har gjort är lagligt?vette fan hur jag har uppfatta lagen annars.
det där med tullen är ganska olika, dom har släppt igenom kodein tramadol efedrin osv.
"Både tramadol och efedrin går under lämedelslagen och får därmed inte nyttjas utan läkares rekommendation. "
Jag hänvisar till det första jag sa, blir man inte straffad i domstol så har man inte gjort nån olaglig handling?
vet massor av personer som det har varit husrannsakan hos som har haft allt möjligt hemma hos sig, men tramadolet fick han tillbaka efter att polisen hade kika på det, å jag är ganska säker på att det blir exakt samma sak för efedrin.
Hade det varit narkotikaklassat hade det varit en helt annan sak.
som sagt, jag väntar på att du ska överbevisa mig
, vilket jag nästan kan garantera att du inte kan göra, för jag vet inte en ända person som har åkt dit på varken tramadol eller efedrin.det ända som du har sagt som stämde vad jag har sett är att det är dopingklassat OM man tävlar, vilket det är. annars inte
.