Tack för ett snabbt svar!
Citat:
Ursprungligen postat av Limoncello
Är upplåtelseavtalet undertecknat kan du sälja den. Och innan du svarar "Jag har skrivit på nåt typ av papper" så kontrollera om det är ett upplåtelseavtal eller ej (exempelvis genom att ringa företaget som sålt lägenheten till dig). Det är lite väl snårigt att beskriva alla olika typer av avtal som finns.
Japp, jag har tecknat upplåtelseavtalet.
Citat:
Skatten är densamma, men du kan inte göra något uppskov (
www.skatteverket.se vid frågor om uppskov)
Okej, trevligt. Jag är inte i behov av något uppskov.
Citat:
Bättre pris om ett år eller ej? Känner du någon som har en kristallkula? (Om du gör det, PM tack)
Självfallet inte

Det var mer utifrån om skatten var högre som nyinflyttat och att man därför skulle vänta, samt att av vad jag hört så är det lättare att sälja en lägenhet som går att visa, är möblerad och är inflyttningbar.
Citat:
Beror väl lite på prisläge, marknad, etc. men generellt "mäklare".
Vid min förra bostadsrättsförsäljning skaffade jag mäklare, detta kostade dock drygt 40 tusen och om jag ska sälja lägenheten idag så skulle jag gärna slippa den kostnaden. Ffa om jag inte får ett högre bud än det jag köpte lägenheten för, vilket jag är osäker på om jag får. Man kan helt enkelt säga att anledningen till att jag frågar så mycket är för att jag varken känner, eller har hört om någon som sålt sin lägenhet innan den varit fördigbyggd, förutom stora mäklarfirmor med fast pris såklart.