Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-30, 14:03
Medlem
b0gfettos avatar
I vissa trådar räcker det att nån skrivit "Går det att få tag på gräs i <insert stad>?" för att den personen ska få en varning. I "Vilka E i din stad"-tråden (eller nåt liknande) så är typ varannat inlägg så, "Finns det några E i <stad>?" "Vad går att få tag på här?".
Att folk skriver vilka E som finns i sin stad (som tråden handlar om) borde ju vara okej, men hur ska inläggen som jag tog upp som exempel tolkas?

Har inte andra liknande trådar "Vilka/vilket XXX finns i din stad" blivit låsta för att det var för mycket fiske i dom?
Citera
2008-06-30, 23:33
Medlem
><((((°>s avatar
jag skulle tippa på att trådar som heter "jag vill köpa knark"/"köp knark av mig" räknas som kranfiske, sen behöver man ju inte jobba på scotland yard för att räkna ut vad nån som startar en tråd, "Går det att få tag på xxx i <insert stad>/ "Vilka xxx i din stad"/"Finns det några/något xxx i <stad>"/"Vad går att få tag på här?" egentligen vill uppnå med tråden, eller hur.
Citera
2008-07-01, 02:41
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
jag skulle tippa på att trådar som heter "jag vill köpa knark"/"köp knark av mig" räknas som kranfiske, sen behöver man ju inte jobba på scotland yard för att räkna ut vad nån som startar en tråd, "Går det att få tag på xxx i <insert stad>/ "Vilka xxx i din stad"/"Finns det några/något xxx i <stad>"/"Vad går att få tag på här?" egentligen vill uppnå med tråden, eller hur.

Eftersom det finns en _stor_ tråd som heter "Vilka e just nu i din stad?" där vissa informerar om vad som finns i vissa städer, och folk med 10 inlägg skriver "vad finns i min stad" (ungefär). Liknande trådar har om jag minns rätt stängts för att det är kranfiske i dom när det gäller annat än CS.

Jag förstår inte alls varför den tråden finns kvar, men ska posta några exempel som är RPade:
Citat:
Ursprungligen postat av UppfinnarJocke
Nån som vet vad det finns att få tag på i Uppsala nu?
(Reg.datum: Jun 2008 Ort: Ankeborg Inlägg: 15)

Citat:
Ursprungligen postat av -Emil-
Vilka finns inne? var ett tag sedan...
(Reg.datum: Jun 2008 Inlägg: 30)

Citat:
Ursprungligen postat av Psykfallet
Nån som vet vilka E det finns i örebro?
(Reg.datum: Mar 2008 Inlägg: 34)

Det är färre än 5 sidor bak i tråden, och inte dom enda.

Edit: Tips till er som känner sig utpekade och ska grina ut i PM; jag orkar inte ens gäspa åt er så skippa det.
Senast redigerad av b0gfetto 2008-07-01 kl. 02:49.
Citera
2008-07-01, 02:52
Medlem
honken80s avatar
Är det inte så att det finns en mängd med olika E och därför finns det ett vettig diskussionsunderlag för tråden och inte enbart tydligt kranfiske.

Att fråga om det finns gräs/hasch i en stad är med automtik ja, för det finns överallt.

Att folk med låg poststatistik inte ska få ha samma fundering som andra låter rätt dumt.
Citera
2008-07-01, 02:57
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honken80
Är det inte så att det finns en mängd med olika E och därför finns det ett vettig diskussionsunderlag för tråden och inte enbart tydligt kranfiske.

Att fråga om det finns gräs/hasch i en stad är med automtik ja, för det finns överallt.

Att folk med låg poststatistik inte ska få ha samma fundering som andra låter rätt dumt.

Samma fundering som vilka? Läste du vad jag skrev alls? Om vissa vill berätta vilka E som finns i sin stad så har det relevans med rubriken, men mina quotes gör inte det utan undrar om det finns att få tag i där dom bor. Andra trådar med liknande rubrik har blivit stängda just för att det är för mycket kranfiske i dom (om jag minns rätt).

Läs igenom tråden och RPa dom som kranfiskar enligt din uppfattning så märker jag om jag har helt fel i frågan. Isf är det bara för mod i CS att skriva att det inte är mycket kranfiske i tråden så lämnar vi detta.

Edit: Det har inte med lågpostare att göra, men läs igenom inläggen som kommit under sommarlovet i ALLA delar av forumet och fundera på vilken åldersgrupp det är.
Citera
2008-07-01, 03:05
Medlem
honken80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Samma fundering som vilka? Läste du vad jag skrev alls? Om vissa vill berätta vilka E som finns i sin stad så har det relevans med rubriken, men mina quotes gör inte det utan undrar om det finns att få tag i där dom bor. Andra trådar med liknande rubrik har blivit stängda just för att det är för mycket kranfiske i dom (om jag minns rätt).

Läs igenom tråden och RPa dom som kranfiskar enligt din uppfattning så märker jag om jag har helt fel i frågan. Isf är det bara mod i CS att skriva att det inte är mycket kranfiske i tråden så lämnar vi detta.

Edit: Det har inte med lågpostare att göra, men läs igenom inläggen som kommit under sommarlovet i ALLA delar av forumet och fundera på vilken åldersgrupp det är.

Du tar upp folks poststat i anslutning med frågan, detta anser jag vara rätt ointressant.

Sedan tycker jag att det är en vettig fråga att kolla upp vilka E som finns i tex. Uppsala om det kan finnas massa olika och man bör undvika en viss typ eller satsa på en annan. Sådana diskussioner är helt ok i mina ögon.

Dock blir det mer gråzon om man som jag skrev tar upp saker som "Finns det gräs i Uppsala?", då det inte riktigt finns nåt vettigt diskussionsunderlag och blir i slutändan mest kranfiske. trådar som handlar om tex en specifik strain och var den finns i sverige har fått leva även i cannabisforumet, tex. när det besprutade gräset reste genom Sverige förra sommaren.

Du får väl avvakta svar från någon mod också
Citera
2008-07-01, 03:14
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Du tar upp folks poststat i anslutning med frågan, detta anser jag vara rätt ointressant.

Frågorna har blivit fler under sommarlovet, just därför. Men säger inte att det är dom enbart.

Citat:
Dock blir det mer gråzon om man som jag skrev tar upp saker som "Finns det gräs i Uppsala?", då det inte riktigt finns nåt vettigt diskussionsunderlag och blir i slutändan mest kranfiske. trådar som handlar om tex en specifik strain och var den finns i sverige har fått leva även i cannabisforumet, tex. när det besprutade gräset reste genom Sverige förra sommaren.

Du får väl avvakta svar från någon mod också

Syftar "Finns det gräs i uppsala?" på att göra en sån tråd eller att skriva det i en befintlig tråd? Om du menar att nån skriver det i en befintlig tråd så är det väl ungefär som dom exempel jag skrivit? Om nån gör en tråd som börjar så så är det automatiskt kranfiske tydligen.

Det besprutade gräset skrevs ju om som en varning, stor skillnad enligt mig. Imorrn ska jag kika igenom om alla "finns det heroin/morfin/kokain/tjack/brass/gräs/benzo i min stad"-trådar finns kvar, tänkte däcka vid tvn strax så pallar inte nu.

Jag avvaktar svar från mod, det är därför jag frågar Man kan diskutera under tiden som man väntar på ett beslut.

Nu blir det sängen iaf, sov gott sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in