Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-30, 12:48
Medlem
BesserWissers avatar
Hej!

Nu helt plötsligt så drog fläkten i min Intel iMac 20" 2.16Ghz Intelcore2Duo igång på fulla muggar för att sedan succesivt sjunka i fart tills den stannade. Jag har alltså haft datorn i 1-2års tid nu och spelat tunga pc-spel i Windows och även tunga spel i OSX. Jag har ALDRIG hört fläkten under den tiden på denna datorn. Vad var det frågan om? Håller datorn på att klappa ihopa eller vad är det med den?

Fläkten gick kanske i 20-30 sec sen stannade den helt. Jag har OSX 10.4.11.
Citera
2008-06-30, 15:22
Medlem
Datorn behövde bara svalka sig.
Det är nog ingen som helst fara
Citera
2008-06-30, 15:34
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyenieye
Datorn behövde bara svalka sig.
Det är nog ingen som helst fara
jo men varför nu när jag surfade på fb? Har ju aldrig inträffat förr när jag spelat tunga spel?
Citera
2008-06-30, 17:16
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BesserWisser
jo men varför nu när jag surfade på fb? Har ju aldrig inträffat förr när jag spelat tunga spel?

Dom gör så på flashintensiva sidor ibland...

Vet inte om det finns kvar i leopard, men i 10.3 och tidiga versioner av 10.4 kunde man hålla in vänster musknapp över en länk i ca 2-3 minuter. Då drog fläkten igång fullt ut också
Citera
2008-06-30, 17:42
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Dom gör så på flashintensiva sidor ibland...

Vet inte om det finns kvar i leopard, men i 10.3 och tidiga versioner av 10.4 kunde man hålla in vänster musknapp över en länk i ca 2-3 minuter. Då drog fläkten igång fullt ut också
Ok.

Men jag satt bara och läste här i Mac-forumet. Tryckte inte på något eller nåt alls. Och den gör ju inte det nu när jag surfar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in