• 2
  • 3
2008-07-01, 23:36
Medlem
k0das avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Man hör ju mycket om att datorn blir långsammare osv.. Men jag tycker att min dator var som segast för några år sedan.

tänk runt 2002 typ. segt windows 98 och popupönster när man surfade, och datorn tog fem minuter på sig för att starta och allt var så jävla gult med blåskärmar och sånt

men min dator nu blir bara bättre! Den är från 2004, typ, 512 Mb minne 250 GB hårddisk..ordinär.

Den var lite långsammare förr, men inte som åren runt 98-2002.

Men då visste man ju inte lika mycket som idag

Idag går den snabbare än nånsin, det är som om åren lärt den att bli supermuskulös, en kosmisk superdator. det liksom bara "Tjoff" och så är allt klart.Startar skitsnabbt, responderar skitsnabbt
Jävla mystisk kille det där

Beror det på att man är nog nuförtiden med att alltid avinstallera alla program man "prövat"? (med revo uninstaller, som till skillnad från den ionbyggda avinstalleraren lämnar kvar skit)(bra vid trial-perioder..hihi) Att man alltid kör CCleaner säkert minst en gång per datorsession?
Eller beror det på at min dator börjat bli kosmiskt intelligent?
Undrar om det inte är nåt sånt
Den är som en blixt!!

Jag har hoppas datorn inte går sönder eller nåt - för jag ser fan inget behov
av en annan dator - jag kan köra word på den, det går snabbt, jag surfar
laddar ner film osv, har bra med hårddiskutrymme

Så dom som klagar på att windows bara blir sämre kan ju bajsa i brallan, för mig är det tvärtom - datorn utvecklas mot perfektion!!
det kan ju inte vart så att du har med tiden uppgraderat med lite ram och liknande? eller du kande hade 512 stock...?
iaf, med den datorn du använder hade jag nog suttigt med linux eller något.
Citera
2008-07-02, 01:28
Medlem
Anteuss avatar
Gör du inget mer än surf, office och video rekommenderar jag att iaf testa Linux (Ubuntu är bra att börja med) och se att du behöver knappt underhålla och den håller sig ändå snabb.

Annars om du inte vill testa Linux så testa åtminstone Tiny2003 (bundlad i Windows Ultra DVD 50-in-1) den flyger från början utan att göra något, sätt sedan på ccleaner på auto vid uppstart och sedan en avinstallerar som Revo (aldrig testat) eller Total Uninstaller!.
Citera
2008-07-02, 03:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anteus
Gör du inget mer än surf, office och video rekommenderar jag att iaf testa Linux (Ubuntu är bra att börja med) och se att du behöver knappt underhålla och den håller sig ändå snabb.

Annars om du inte vill testa Linux så testa åtminstone Tiny2003 (bundlad i Windows Ultra DVD 50-in-1) den flyger från början utan att göra något, sätt sedan på ccleaner på auto vid uppstart och sedan en avinstallerar som Revo (aldrig testat) eller Total Uninstaller!.

Fast det är väl när man börjar bli missnöjd man ska byta, inte när man känner sig nöjd lycklig och mår som en XP-Home-cyborg en solig dag i April?

Hursomhelst så har jag börjat nosa lite på linux ..eller Kubuntu. Visst är det en linuxvariant? Har fuskat lite och låtsasinstallerad Kubuntu med KDE 4 med hjälp av wubi , och jag tycker det verkar skönt. fast lite buggigt är det ju
Citera
2008-07-02, 10:12
Medlem
Anteuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SulFatrykarn
Fast det är väl när man börjar bli missnöjd man ska byta, inte när man känner sig nöjd lycklig och mår som en XP-Home-cyborg en solig dag i April?

Hursomhelst så har jag börjat nosa lite på linux ..eller Kubuntu. Visst är det en linuxvariant? Har fuskat lite och låtsasinstallerad Kubuntu med KDE 4 med hjälp av wubi , och jag tycker det verkar skönt. fast lite buggigt är det ju

Ajo men dual boot finns ju alltid, är det senaste Ubuntu du har testat?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in