Hej alla!
Ja då var det då dags, kommer snart att flytta och i och med det tänkte jag ta krafttag med min dator också så allting blir fräscht och från 0 igen.
Ville då höra om folk kanske har lite tips och råd på hur jag ska gå tillväga på smidigaste sätt.
Jag har som det är nu ungefär 500 GB som jag vill ha kvar, (film, musik osv). Men jag vill som sagt också rensa burken helt med formatering, hur ska jag lösa detta på bästa sätt?
Jag undrar även vilka program som är ett "måste ha" på datorn? Allt från winrar, winamp etc, nämn vilka ni har och inte skulle klara er utan, er dators stöttepelare.
Kommer köpa ett nytt operativsystem, vilket ska jag välja? XP? Vista? något annat? för och nackdelar på det ni har.
Vad är bästa tillvägagångssätt med detta projekt? Ska jag först försöka få ut min musik och film ur datorn, bränna ut dem program jag vill ha på den fräscha datorn, formatera, in med nytt operativsystem, in med anti-virus och de andra programen jag bränt ut på skiva innan osv, sen gå ut på nätet och börja uppdatera allting, föra in min musik och film på datorn igen och sen är det spelklart? Eller ska jag ändra på någon punkt?
Vet att somliga tycker säkert detta är enkla och självklara frågor men jag är ingen dataguru själv och bättre att fråga än att inte fråga alls
Hoppas någon har lite trevliga tips till mig!
Mvh L_a_z_e_r