2008-06-29, 20:49
Medlem
Greger08s avatar
Tjena!

Jag har läst här på flashback att man kan köpa nån sorts nummerupplysning för runt 500:- så ser man numret på nästa person som ringer även om det är dolt.

Jag undrar om liknande tjänst finns även för mobilabonnemang ?

För det är någon som ringer och driver med mig och mina kompisar flera ggr om dagen, och det är samma person, nu vill vi veta vem denna person är.

Går detta att göra med mobilabonnemang ?
Citera
2008-06-29, 22:26
Medlem
Testa att kontakta din teleoperatör för vidare information. En bekant gjorde detta för 600 kr tror jag, så omöjligt kan det knappast vara. Jag har också hört att man kan göra någon slags anmälan till sin operatör så att det spärrar det numret att ringa ditt nummer. Din teleoperatör vet säkert bäst och har nog inga problem med att hjälpa dig.
Citera
2008-06-29, 22:29
Medlem
tomten_på_loftes avatar
Nej, det går inte att betala så att man kan se hemliga nummer, det finns faktiskt personer som måste ha hemligt nummer på grund av sina jobb, på grund av hot mm.
Citera
2008-06-29, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomten_på_lofte
Nej, det går inte att betala så att man kan se hemliga nummer, det finns faktiskt personer som måste ha hemligt nummer på grund av sina jobb, på grund av hot mm.
En person som måste ha dolt nummer pga jobb och hot telefonterroriserar nog inte folk, nej. Jag vet att en bekant kollade upp ett dolt nummer för en summa någonstans vid 600 kr.
Citera
2008-06-29, 23:26
Medlem
Livrädd med stils avatar
Citat:
Vissa operatörer kan erbjuda samtalsspårning. Kostar 625:- hos Tele2. Funkar endast om man har abonnemang.
Citera
2008-06-30, 03:11
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:

Fel. Om du sedan kan få fram vem som äger det aktuella numret, är en helt annan fråga..
Citera
2008-06-30, 14:02
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljugtomten
Fel. Om du sedan kan få fram vem som äger det aktuella numret, är en helt annan fråga..

Tvärtom. Om ett soårat nummer är hemligt så får man ut vem som äger det, men inte numret i sig.

/capmac
Citera
2008-06-30, 14:16
Medlem
blottartomtens avatar
Är det inte skillnad på om man alltid har skyddat nummer eller om man bara skrivit in #31#, när det kommer till nummerupplysningsrelger?
Citera
2008-06-30, 14:42
Medlem
Ljugtomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Tvärtom. Om ett soårat nummer är hemligt så får man ut vem som äger det, men inte numret i sig.

/capmac

Då får du gärna föklara hur det skulle gå till, om t.ex. en kund hos Telia beställer spårning, och en massa kunder hos Tele2, Tre eller Telenor ringer ifrån hemligt nummer.. De operatörerna kommer ju inte lämna ut några kunduppgifter till Telia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in