2008-06-29, 12:34
Medlem
Hej alla! har nu suttit i några timmar och försökt få igång Dreamweaver på mitt kära Ubuntu, dock så behöver man lägga in egna register, för whine funkar inte så det är lite över min kunskap. Så jag undrar, Vad finns det för andra progrm ? Min vän hade ett gratis program vet ej vad det heter men en Dreamweaver kopia på ett ungefär.

//Mvh
Citera
2008-06-29, 13:40
Medlem
Rekommenderar Geany.
Citera
2008-06-29, 14:03
Medlem
katten80s avatar
KompoZer
Citera
2008-06-29, 14:31
Medlem
Okej. Ni tror inte att ni kan länka när ni endå skirver eller så får jag ta och googla
Citera
2008-06-29, 14:33
Medlem
kentabarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svinto1337
Okej. Ni tror inte att ni kan länka när ni endå skirver eller så får jag ta och googla

Program > Lägg till / ta bort. Sök på programmen där, eller sök på nyckelord som t ex html, web osv.
Citera
2008-06-29, 14:40
Medlem
Quanta är vad jag tycker ligger bäst till som avancerad HTML-editor. http://quanta.kdewebdev.org/ Det är en WYSIWYG applikation som är både snabb, enkel och trevlig på många sätt. :-)
Citera
2008-06-29, 14:45
Medlem
Tack alla , dock så är jag inte så bra på kådnings biten, därför skrev jag program som Dreamweaver, asså för nybörjare, dock så hitta jag ett program här nu, tack
Citera
2008-06-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svinto1337
Tack alla , dock så är jag inte så bra på kådnings biten, därför skrev jag program som Dreamweaver, asså för nybörjare, dock så hitta jag ett program här nu, tack
Vad blev det för program då?

Quanta är även för nybörjare. Det går att använda som ett så kallat "click-and-play" program där du inte behöver skriva någon kod. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in