Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-29, 16:53
Medlem
FuckThePolices avatar
Min dator verkar inte fungera som den ska, den har blivit väldigt seg på sista tiden och jag orkar verkligen inte formatera om datorn än så kan någon vara snäll och se om det finns något som inte skall vara här?

Citera
2011-07-29, 16:55
Medlem
FuckThePolices avatar
Del 2

Citera
2011-07-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 927
loggen är ok

Okej, tack & bock! (:
Citera
2011-07-29, 20:24
Medlem
Första gången jag använder hijackthis så påpeka gärna om nått är fel eller om man ska rensa upp onödiga grejer i loggen.

Misstänker nån slags keylogger lr ett virus. Malware hittar inget, spybot hittar bara lite småskit som inte är nån större fara. Datorn har börjat slöa ner rejält på sistonde och ett av mina lösenord har någon fått tillgång till. Vore skönt om någon kunnig kunde ta en titt och se om dom hittar något som inte ska vara där.

Citera
2011-07-30, 11:13
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33
lua8.exe är en trojan enligt AVG, hur får jag bort den?

Och hur får jag bort Norton? Är det bara att radera alla nortonfiler ifrån datorn?

vanligtvis är det ju bara högerklicka och välja ta bort. används filen så kanske du måste döda den processen först. kan inte avg ta bort den? annars kan du installera ett program som heter unlocker och det ger ett högerklick alternativ, kan komma till användning senare

nej! avinstallera på vanligt vis. går inte det så använd detta program
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe
Citera
2011-07-30, 11:27
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Min dator verkar inte fungera som den ska, den har blivit väldigt seg på sista tiden och jag orkar verkligen inte formatera om datorn än så kan någon vara snäll och se om det finns något som inte skall vara här?

vanligtvis beror det på att användaren installerar program som är förinställda på att starta med windows. förstår du inte vad jag menar så googla på msconfig. kan även va så att man använder krävande teman
Citera
2011-07-30, 11:32
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mskin
Första gången jag använder hijackthis så påpeka gärna om nått är fel eller om man ska rensa upp onödiga grejer i loggen.

Misstänker nån slags keylogger lr ett virus. Malware hittar inget, spybot hittar bara lite småskit som inte är nån större fara. Datorn har börjat slöa ner rejält på sistonde och ett av mina lösenord har någon fått tillgång till. Vore skönt om någon kunnig kunde ta en titt och se om dom hittar något som inte ska vara där.

finns inget avvikande men jag skulle ta bort spyboot och installera ett antivirusprgram istället. kanske panda cloud 1.5, det är väldigt lätt för dator. uppdatera adobe reader
Citera
2011-07-31, 01:50
Medlem
Evil Kneivels avatar
Nån som hittar nåt? Tack i förhand.
Citera
2011-07-31, 16:56
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Kneivel
Nån som hittar nåt? Tack i förhand.

nej
Citera
2011-08-01, 15:21
Medlem
Sulan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
vanligtvis är det ju bara högerklicka och välja ta bort. används filen så kanske du måste döda den processen först. kan inte avg ta bort den? annars kan du installera ett program som heter unlocker och det ger ett högerklick alternativ, kan komma till användning senare

nej! avinstallera på vanligt vis. går inte det så använd detta program
ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/removal_tools/Norton_Removal_Tool.exe

Jag tror att jag har fått bort både trojanen och Norton nu, hur ser det ut nu?

Citera
2011-08-01, 15:21
Medlem
Sulan33s avatar

Del 2
Citera
2011-08-02, 16:31
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33

Del 2

ser bättre ut, det enda man kan anmärka på är ask toolbar som är lite tveksam

open office startar med datorn varje gång, onödigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in