Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-01, 11:38
Medlem
Sulan33s avatar
När jag försöker mig på att Hijacka min dator kommer det upp en ruta med följande meddelande:

Citat:
Ursprungligen postat av HijackThis
"For some reason your system denied write acces to the Hosts file. If any hijacked domains are in this file, HijackThis may NOT be able to fix this.

If that happens, you need to edit the file yourself. To do this, click Start, Run and type:

notepad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

and press enter. Find the line(s) HijackThis reports and delete them. Save the file as 'hosts.' (without quotes), and reboot.

For Vista: simply: exit HijackThis, right click on the HijackThis icon, choose 'Run as Administrator'."

Jag har en windows 7-burk så jag antar att jag ska göra det den säger till mig så långt som att skriva in "notepad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts" i kör, och då får jag upp:

Det är nu jag är osäker på vad jag ska göra/ta bort, jag vill inte ta bort något som kan göra det värre än det är. Mina funderingar är på att plocka bort
"# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
"
Alltså det understa i dokumentet.
Är det att rekommendera för att kunna få fram en ordentlig logg, och vad är det egentligen jag tar bort då?

Tack på förhand!
Citera
2011-06-01, 21:21
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulan33
När jag försöker mig på att Hijacka min dator kommer det upp en ruta med följande meddelande:

Jag har en windows 7-burk så jag antar att jag ska göra det den säger till mig så långt som att skriva in "notepad C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts" i kör, och då får jag upp:

Det är nu jag är osäker på vad jag ska göra/ta bort, jag vill inte ta bort något som kan göra det värre än det är. Mina funderingar är på att plocka bort
"# 127.0.0.1 localhost
# ::1 localhost
"
Alltså det understa i dokumentet.
Är det att rekommendera för att kunna få fram en ordentlig logg, och vad är det egentligen jag tar bort då?

Tack på förhand!

felmeddelande kommer upp pga att hjt kan inte läsa hosts filen som i sin tur beror på att du inte kör filen som admin. själva hosts filen ser bra ut
Citera
2011-06-01, 21:23
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dasfunk
nu vet jag inte om detta längre är rätt forum men med det där programet säger min dator

den där va svår, googla massor på 0x1000007e SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED
sen ska du kolla om dina andra blåskärmar har samma orsak
Citera
2011-06-01, 21:48
Medlem
Sulan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
felmeddelande kommer upp pga att hjt kan inte läsa hosts filen som i sin tur beror på att du inte kör filen som admin. själva hosts filen ser bra ut

Okej, så det händer ingenting om jag tar bort den?
Citera
2011-06-03, 04:54
Medlem
927s avatar
Citat:
Okej, så det händer ingenting om jag tar bort den?

du ska inte ta bort nåt
Citera
2011-06-03, 05:09
Medlem
Sulan33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
du ska inte ta bort nåt

Okej... Men vad ska jag göra då? Den säger ju att det är något fel, eller?
Citera
2011-06-03, 11:11
Medlem
927s avatar
Citat:
Okej... Men vad ska jag göra då? Den säger ju att det är något fel, eller?

det är inget som är fel. igen: HJT kan inte läsa hosts filen om du inte kör HJT som admin
Citera
2011-06-03, 20:29
Medlem
Christofferzs avatar
Tjenare

Då en annan person har använt min dator och klickat på lite alla möjliga länkar så skulle jag vilja kolla så att allt ser bra ut, trots detta klickande på okända länkar (det som oroar mig är främst länkar i mail från okända avsändare).

Tackar
Citera
2011-06-03, 23:45
Medlem
adventure09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christofferz
Tjenare

Då en annan person har använt min dator och klickat på lite alla möjliga länkar så skulle jag vilja kolla så att allt ser bra ut, trots detta klickande på okända länkar (det som oroar mig är främst länkar i mail från okända avsändare).

Tackar

Inget skadligt eller riskabelt innehåll finns i loggen.
Citera
2011-06-05, 19:19
Medlem
Hur tar man bort babylon toolbar ? Hjälp någon?
Citera
2011-06-05, 20:52
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hope1
Hur tar man bort babylon toolbar ? Hjälp någon?

och vad har du försökt med? vad kan se på nätet så ska det gå att avinstallera som ett vanligt program
Citera
2011-06-05, 23:22
Medlem
Jag fixade det !!! överlycklig då jag inte är så bra på datorer annars . tack för hjälpen 927
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in