[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S.1
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.1="Mic rosoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.0="Mic rosoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Micro soft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Hur vet jag vilken som är rätt?
Eftersom alla operativ står som installerade på samma partition innebär det att du har minst 3 mappar som börjar på Windows, varav Windows.1 tydligen är Default.
Du kan alltså ta bort allt utom detta:
boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S.1
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS.1="Mic rosoft Windows XP
men i praktiken spelar det ingen roll, förutom att det tar 30 sek innan det startar.
Minska bara tiden till 5 sekunder, kontrollera att det är rätt och glöm sen bort det tills du antingen börjar få slut på hårddiskutrymme eller känner att du vill börja om från början och formaterar.
Har själv samma problem med en polares värdelösa laptop, men jag kommer ihåg att en gång så bootade jag från xp skivan sendan gick in i dos å tog bort boot.ini filerna så man bara hade 1 alternativ kvar, kommer dock inte ihåg hur man gjorde, någon som har något svar på hur man gör?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!