2008-06-28, 18:20
Medlem
Brukar vanligtvis inte hänga i dom här delarna av Flashback men jag hoppas att någon här inne kan hjälpa mig. Kan absolut ingenting om datorer.

Har köpt en bärbar dator för några månader sen och nu får jag upp medelande om att jag måste registrera mig inom 2 dagar och att jag ska ta kopier på min hårddisk. vad händer om 2 dagar?

Killen som jag köpte datorn av sa att han installerat om Windows men uppenbarligen inte registrerat sig. Hur ska jag lösa det här problemet?

tacksam för ett snabbt svar
Citera
2008-06-28, 19:36
Medlem
Jag har hittat produktionsnykeln. frågan är bara vart jag kan registrera mig?
Citera
2008-06-28, 19:53
Moderator
MondoBizarros avatar
Alldeles för lite info för att kunna hjälpa dig, tyvärr.
Vad är det för Windows? XP? Vista?
Ärligt?
Pirat?
Citera
2008-06-28, 20:10
Medlem
Om du har Vista så > Högerklicka på den här datorn > egenskaper > längst ner står det Windows-aktivering. Där kan du fylla i din nyckel och sedan aktivera.
Lycka till.
Citera
2008-06-29, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Que?
Om du har Vista så > Högerklicka på den här datorn > egenskaper > längst ner står det Windows-aktivering. Där kan du fylla i din nyckel och sedan aktivera.
Lycka till.

Tack för hjälpen! Underligt står att Windows är aktiverat så står ett Produkt Id men det är inte samma siffror som jag hittade under datorn under rubriken product key
Citera
2008-06-29, 00:39
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Alldeles för lite info för att kunna hjälpa dig, tyvärr.
Vad är det för Windows? XP? Vista?
Ärligt?
Pirat?
Om du läser TS rubrik så ser du klart och tydligt att det är MS Windows Vista det handlar om.
Citera
2008-06-29, 00:40
Medlem
BigAndAlmightys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
Tack för hjälpen! Underligt står att Windows är aktiverat så står ett Produkt Id men det är inte samma siffror som jag hittade under datorn under rubriken product key
Det beror på att key och ID är två skilda saker.
Citera
2008-06-29, 09:29
Medlem
Verkligen tacksam för er hjälp. Fick upp ett medelande imorse när jag startade datorn där det står. "Din licens för Windows upphör att gälla om 2 dagar, säkerhetskopiera dina filer och installera sedan någon utgåva av Windows vista"

Windows vista är ju redan installerat? Windows har aktiverats.
Citera
2008-06-29, 11:40
Medlem
Starclub Psychos avatar
Om du vet att din nyckel är OK (vanligtvis finns på märkesdatorer en klisterlapp med nyckeln under datorn) går det alltid att ringa till Microsoft för att registrera/registrera om.
Citera
2008-06-30, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starclub Psycho
Om du vet att din nyckel är OK (vanligtvis finns på märkesdatorer en klisterlapp med nyckeln under datorn) går det alltid att ringa till Microsoft för att registrera/registrera om.

16 h kvar tills datorn stängs av. Har ringt till microsoft där jag får prata med ett telefonsvar som säger mig att jag ska gå in i aktiveringsguiden och där hittar jag några siffror som jag måste knappa in i min telefon. Vart hittar jag aktiveringsguiden i min dator? har kollat i kontrolpanelen men där hittar jag ingenting.

Tacksam för hjälpen jag får. Inser nu hur sjukt lite koll jag har på datorer. visste förståss om det innan men det har inte bekymmrat mig speciellt mycket.
Citera
2008-06-30, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaedecke
16 h kvar tills datorn stängs av. Har ringt till microsoft där jag får prata med ett telefonsvar som säger mig att jag ska gå in i aktiveringsguiden och där hittar jag några siffror som jag måste knappa in i min telefon. Vart hittar jag aktiveringsguiden i min dator? har kollat i kontrolpanelen men där hittar jag ingenting.

Tacksam för hjälpen jag får. Inser nu hur sjukt lite koll jag har på datorer. visste förståss om det innan men det har inte bekymmrat mig speciellt mycket.

Det var bara ett tomt hot. När jag hade 13 h kvar och 2 samtal till supporten som inte lyckats hjälpa mig så började datorn ominstallera en massa grejer och efteråt så funka datorn som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in