2008-06-28, 14:34
Bannlyst
Att se nya möbler är trevligt, montera ihop ifrån platta paket ganska tidsödande. Jag brukar föreslå att tigga eller köpa begagnat, billigare och bara att bära hem men tyngre. Men då kan man få vänta på rätt för att det ska passa in hemma. Montörer finns att hyra men dom flesta köpare kämpar själva. Köpa färdigmonterat kan bli fraktproblemmen man ofta klarar själv. Vad gillar du bäst?
Citera
2008-06-28, 20:45
Medlem
nytt tack... sen skiter jag väl i om det är platt eller inte
Citera
2008-06-28, 20:53
Medlem
Baalzamons avatar
Helt klart nytt, jag ser inte monteringen som något problem
Citera
2008-06-28, 21:07
Medlem
plicken117s avatar
nytt för katten, att montera ihop är själva grejjen. när man är klar och inser att det inte blir mer än så här kan man tamefan kasta skiten och köpa nytt.
Citera
2008-06-28, 22:11
Bannlyst
Roligt om man har tid, nu har vi fått ihop ett skrivbord med många delar från Jysk. En bit var lite intryckt i översta träskivan och en annan bit hade en flisa borta, Made i Vitryssland. Inget som stör, reklamerar man sånt nä?

Förut var det en garderobsvägg från Ikea, det var kvalitet.
Citera
2008-06-28, 22:24
Medlem
buffalos avatar
Klart jag föredrar rediga ihopsnickrade möbler från nåt litet finsnickeri, men det är så j*vla dyrt, så det blir från IKEA.
Citera
2008-06-28, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Klart jag föredrar rediga ihopsnickrade möbler från nåt litet finsnickeri, men det är så j*vla dyrt, så det blir från IKEA.
Och begagnat men fint?
Citera
2008-06-28, 22:44
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P M
Och begagnat men fint?

Det funkar också.
Citera
2008-06-29, 08:08
Medlem
När jag flyttade in i min lägenhet i mars så hade jag bestämt mig att allt skulle handlas nytt så mycket det gick...soffan och 2fåtöljer blev köpta på blocket (i ruskigt bra skick till ett lika bra pris) men allt annat (matbord,4 stolar,skrivbord,tvbänk,soffbord,byrå) köptes i platta paket...såg ju ut som fan när man höll på, kartonger och delar överallt

men nu när det är klart så är jag rätt så nöjd att jag valde den vägen...detta var dessutom min första egna bostad så då tyckte jag att jag skall minsjäl inte släpa med mig massa gammalt utan allt ska vara nytt, hade sparat undan pengar av den anledningen också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in