Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-01, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalotten
Typ. Det var som mineralvatten fast lika sötad som vanlig läsk! Borde ju gå under kategorin läsk med andra ord men. Shio persika var inte dum den

då vet jag! och jag tyckte inte om den. smakade utspädd läsk. uäck.

kommer ni ihåg den där konstiga läsken med gelekulor i?
2008-11-01, 09:42
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalotten
Typ. Det var som mineralvatten fast lika sötad som vanlig läsk! Borde ju gå under kategorin läsk med andra ord men. Shio persika var inte dum den

Det fanns någon liknande dricka i en blå glasflaska för kanske 7-10 år sedan. Kan den ha hetat någonting med Canadian ...? Mycket god var den iallafall. Till och med lite godare än Shio.
2008-11-01, 13:47
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Det fanns någon liknande dricka i en blå glasflaska för kanske 7-10 år sedan. Kan den ha hetat någonting med Canadian ...? Mycket god var den iallafall. Till och med lite godare än Shio.
Clearly Canadian tror jag den hette, var helt otroligt god!
Shio gillade jag däremot inte alls.
2008-11-01, 13:51
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVD
Clearly Canadian tror jag den hette, var helt otroligt god!
Shio gillade jag däremot inte alls.

Visst hette den så. Tack för det.

http://content.answers.com/main/cont...an_Cherry1.jpg
2008-11-01, 14:03
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Visst hette den så. Tack för det.

http://content.answers.com/main/cont...an_Cherry1.jpg
Den med vattenmelon-smak är nog bland det godaste jag har druckit.
Jag undrar varför dom slutade säljas, har för mig att dom fanns lite överallt och var ganska populära.
2008-11-01, 14:04
Medlem
RVDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pennylick
kommer ni ihåg den där konstiga läsken med gelekulor i?
Ja, den kommer jag också ihåg. Den var verkligen vidrig.
2008-11-01, 16:36
Medlem
Muggs avatar
ICA hade "raka makaroner" förut. Kan ha varit av märket Kungsörnen. Hursomhelst var dom jäkligt goda. Inte sett dom sedan tidigt nittiotal.
2008-11-01, 17:01
Medlem
Jag vet inte om det inte finns längre men jag har i alla fall inte hittat det. Det var havregrynsgröt med smaksättning, typ äpple/kanel och andra smaker. Kommer inte ihåg de olika smakerna exakt...
2008-11-02, 01:34
Bannlyst
Saknar XL drickorna, vet ej om de finns kvar men fanns i hushållet när jag var liten palt iallfall! Minnen..

F.ö Shio var ju så jävla god, Shio persika. Kunde inte sluta dricka den!
2008-11-03, 10:59
Medlem
carebears avatar
När vi ändå pratar vattenliknande produkter, vill jag nämna Caledonian Clear. ett gudomligt gott vatten från skottland(?) som fanns på min mack i slutet av 90-talet.
2008-11-03, 19:36
Bannlyst
Jag saknar glassen Minty som fanns på 80-talet. Den såg ut som en nogger, men skalet var av mintglace, innandömmet av chokladglass och kärnan av mint. Den var jäkligt god! Sprang faktiskt naken 500 meter inom hyffsat tätbebyggt område för att vid ett vad, vinna fem stycken.
2008-11-03, 19:48
Medlem
qwiiiks avatar
När jag va liten fanns en glass som hette Svalan tror jag
Det var än väldigt god glass. Det var en gul isglass med chockolad överdrag på halva!
Nu blir jag osäker på om den hette Svalan eller om vi i familjen kallade den glassen för det eftersom vi brukade lägga dom i svalen så dom skulle mjukna lite gott

Kommer egentligen inte ihåg smaken men jag har så många minnen jag kopplar ihop med den glassen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in