2008-06-28, 12:40
Bannlyst
och oliktänkande

Det klagas mycket på FRA just nu... men något jag tycker är nästan minst lika skrämmande är hur begränsad yttrandefriheten är på visadiskutionsforum och inte accepteras och det censureras och plockas bort för man är oliktänkande

Där står bl a expressens artikelkommentatorer och aftonhoranforumet

Då kontrollerar man ju själv vad som får sägas och kommenteras och vad som får kritiseras hur det bäst passar en själv?
Senast redigerad av Ruskigbuss 2008-06-30 kl. 19:31.
Citera
2008-06-28, 12:46
Medlem
Hylands avatar
Tidningarna får ju självklart göra som de vill, det är deras demokratiska rättighet. Jag hör att det ofta pratas om hur värdelösa "sossemedia" är, men då ber jag er att starta en egen tidning där ni fritt får välja vad som publiceras. Själv läser jag ingen svensk tidning än när jag är på toa och då blir det lokaltidningen. SVT text kan jag läsa också, men det är det enda godtagbara alternativet.
Citera
2008-06-28, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Tidningarna får ju självklart göra som de vill, det är deras demokratiska rättighet. Jag hör att det ofta pratas om hur värdelösa "sossemedia" är, men då ber jag er att starta en egen tidning där ni fritt får välja vad som publiceras.

Amen. OP, du har uppenbarligen inte förstått vad yttrandefrihet innebär.
Citera
2008-06-28, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyland
Tidningarna får ju självklart göra som de vill, det är deras demokratiska rättighet. Jag hör att det ofta pratas om hur värdelösa "sossemedia" är, men då ber jag er att starta en egen tidning där ni fritt får välja vad som publiceras. Själv läser jag ingen svensk tidning än när jag är på toa och då blir det lokaltidningen. SVT text kan jag läsa också, men det är det enda godtagbara alternativet.

Är du medveten om att jag pratar om forum och artikel kommentar och inte artiklar i sig?

Men att censurera så hårt vissa gör, då blir det bara hyckleri att klaga på fra
Citera
2008-06-28, 13:36
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Är du medveten om att jag pratar om forum och artikel kommentar och inte artiklar i sig?

Men att censurera så hårt vissa gör, då blir det bara hyckleri att klaga på fra
Jag tycker inte heller om censurerandet men det är deras fria rätt att göra just det. De är inga statliga organ du vet. Men jag skulle gärna se en ny tidning som inte censurerar och inte utelämnar viktig information, såsom namn och bild på dömda pedofiler och våldtäktsmän.
Jag tycker inte om kvällstidningarna därför är det min fria rättighet att inte köpa skiten eller besöka deras webbplatser.
Citera
2008-06-30, 19:33
Medlem
Ruskigbusss avatar
Den här tråden handlar alltså INTE om FRA, för detta har vi ett helt forum med många trådar - utan om vilken censur som förekommer på tidningarnas diskussionsforum och kommentarsfunktion i anslutning till artiklarna.

OT har raderats.

/Mod
Citera
2008-07-02, 23:33
Bannlyst
FRA vs yttrandefrihet [på tidningarnas forum]

Sexpressen kan jag inte uttala mig om, även om jag inte blir förvånad heller. Aftonhoran har jag däremot blivit bannad ifrån ett antal gånger, samtliga gånger har det handlat om antingen invandring eller islam som är två riktigt infekterade ämnen på sagda forum. Under dom månader jag vistades på Aftonhorans forum märkte jag tydligt hur en liten klick PK-iter kallade mussekramare, multikultikramare och även mussar själva och diverse vänsterelement som försvarade massinvandring och islam in absurdum. Som nån skribent mycket riktigt påpekade, inte en enda gång visade dom den minsta empati mot dom som blev offer för islam, vare sig det nu var omskärelser, hedersmord eller nåt annat men blev en kvinna förvägrad att bära slöja kom dom omedelbart till hennes försvar, dragandes fram rasistkortet, diskriminering osv. En fråga jag aldrig fått svar på är hur dessa människor tänker, om dom nu verkligen tänker överhuvudtaget. Jag ska ta upp två av mobbarna, en vänsterextremiskt, svensk så vitt jag förstår och en kulturberikare av muslimskt ursprung. Mot slutet gick ett rykte att den förste dessutom var en av moderatorerna, något som aldrig bekräftades under min tid på forumet. Båda hade satt i system att anmäla inlägg som inte föll dom på läppen. Vi fick ämnen och trådar raderade i långt högre grad än vad dom fick. Ska medges att dom fick trådar raderade men inte i jämförelsevis samma grad. Moderatorerna är med andra ord inte direkt objektiva. Nån startade en topic om det på Fb-forumet välbekanta fallet om snorungar som sparkar ihjäl en igelkott. Redan från början teoritiserades det om att dom skyldiga var kulturberikare. Eftersom det inte fanns några som helst bevis föll detta givetvis inte i god jord hos somliga. En dag eller två senare var tråden raderad helt och hållet. Medger att jag skrev saker som förmodligen uppfattades som rasistiska men detta gjorde jag mer för att jag blev fly förbannad på både skribenternas och tidningens hyckleri och det kändes skönt att avreagera sig lite. Om den enda metoden att möta meningsmotståndare är att hålla tummen i ögat på dom, så säger väl detta mer om dom än oss. Ibland gråter dom ut och snyftar om politikerföraktet och undrar vad man skall göra åt det. Tror nog dom är medvetna om att dom själv skapat det och är inte intresserade av att göra något åt det, då dom bara relaterar till oss som valboskap.
Citera
2008-07-05, 18:41
Bannlyst
Det handlar om FRA i relevans med utan vilken censur som förekommer på tidningarnas diskussionsforum och kommentarsfunktion

Jag finner det jävligt komiskt hur vänsterbödlar på aftonhoran klagar på FRA och är inte oliktänkande acceptabelt?

När man uppenbarligen inte får diskutera socialdemokratisk politik med relevanta jämförelser.

Dvs det går 10 hata borgar trådar på en "hatasossetråd" på aftonhoran, då räknas det sistnämnda som spam.
Senast redigerad av Odes 2008-07-05 kl. 18:48.
Citera
2008-07-08, 12:31
Medlem
Rickenbacker69s avatar
Det är nog snarare det att yttrandefriheten inte är relevant på privata diskussionsforum som är problemet. Där är det ägaren som bestämmer vad som får och inte får sägas.
Citera
2008-07-08, 12:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
Det är nog snarare det att yttrandefriheten inte är relevant på privata diskussionsforum som är problemet. Där är det ägaren som bestämmer vad som får och inte får sägas.

Ja, men nej. Inte så länge tidningen säger sig vara garant för yttrandefriheten och samtidigt är en del av det svenska politiska systemet, har starka kopplingar till de etablerade partierna, samt uppbär presstöd.
Citera
2008-07-09, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ni som röstade fram Alliansen, vad det ett sådant här Sverige ni ville ha, där människor blivit förbrukningsvaror på arbetsmarknaden ?
Startad av RedCloud

Denna vänsterkramare har röstat på vänsterpartiet sedan 1977

Det går 10 borgartrådar med en sossetråd med detta ämne på aftonhoran

När han efter 2 år med borgarna klagar, så undrar man ju givetvist varför han röstat på vänstern sedan 1977 när dom själva försämrat?

Bidrar man sedan med länk, källa och fakta på det är sossepolitik han klagar på "sossehat" "spam" och man är "offtopic"

Och då blir man bannad

De tål helt enkelt inte att bli ägda i sin egen tråd med fakta

Eller ännu värre... de tål inte oliktänkande på aftonhoran alla måste hålla med trådskaparen

På FB får man ialla fall kontra TS med länkar och källa

Dvs jag är ontopic relevans'

Detta är väldigt vanligt i politiken. Se ex bara på debatter i riksdagen. Vänstern klagar på debatt efter debatt på högerpolitik

Och högern måste debatt efter debatt förklarar vad vänstern gjorde, och vad vänstern inte gjorde för att förbättra det dom nu klagar på

Detta tål man inte på aftonhoran

Alltså är man emot begränsad yttrandefrihet och oliktänkande

Och det är fan i mig inte bätter än kinas regim som kontrollerar stenhårt vad som får sägas eller inte sägas. Så länge man är ontopic? För varför ska man bara acceptera att det gnälls på borgarna när sossarna är minst lika skyldiga?
Senast redigerad av Odes 2008-07-09 kl. 11:31.
Citera
2008-07-11, 11:02
Bannlyst
exempel på aftonhoran

Denna tråd handlar om s-politik och kritk mot sådan

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=18225&tstart=0

Vänsterbödlarna får bete sig hur som helst med sitt borgarhat och vara offtopic som dom själva gnäller på hos andra

Men blir dessa vänsterbödlar avstängda för spam med offtopic? Nej!

http://forum.aftonbladet.se/thread.jspa?threadID=18218&tstart=0

Notera frågeställningen är nästan identiskt. Men vänsterbödlar klagar på offtopic i borgartrådar när de själva inte klarar av att va topic i sossetrådar?

Och de gnäller på FRA och diktatur när de själva trycker anmäla knappen och kräver banning för oliktänkande?
Senast redigerad av Odes 2008-07-11 kl. 11:32.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in