2005-11-05, 02:47
Medlem
comendantes avatar
Idag såg jag Järn 3:an på bio. Jättebra! Jag börjar också bli lite mer intreserad av koreansk film nu
Citera
2005-11-17, 21:04
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
En av anledningarna är att det kom en lag på att 40% av alla filmer som går på bio måste vara producerade i korea. En rätt osjyst taktik marknadsekonomiskt sett, men en jävligt effektiv katalysator.

Nu för tiden är över 50% av biofilmerna i korea inhemska.
Vilket är ett motiv för att göra låtsasfilmer så att kvoten fylls.
Citera
2005-11-18, 13:32
Medlem
SAMSARAs avatar
En annan film av Kim Ki-Duk som jag starkt kan rekommendera är Livets hjul. Den är ingen fartfylld actionrulle direkt, istället är det en väldigt stilla och lugn film som ger en mycket rum för egen Kontemplation.
Citera
2005-11-18, 14:06
Bannlyst
Old-Boy finns inte att hyras i videobutiken där jag bor
Citera
2005-11-18, 15:48
Medlem
Mack Bolans avatar
Jag såg A Bittersweet Life för några veckor sen. Hade inte hört något om den innan, så jag hade inga större förväntningar.. Men jävlar vad bra den var! Hård och brutal, men ändå väldigt vacker. Arthouse-film möter 80-tals John Woo, typ.
Citera
2005-11-19, 17:11
Medlem
Många bra tips i den här tråden. Film forumet är på flashback är nog det ställe där det finns bäst smak samt att folk vet vad de talar om.

Slänger in

Marathon, Memories of murder och Dead friend och Arahan. Tror inte någon nämnde de tidigare.
Citera
2005-11-19, 17:47
Medlem
Mamonakus avatar
Jag tycker koreansk film är intressant men har lite svårt att få tag på dem... var fan hittar ni allt? Bara internet som gäller?

Det vore schysst om nån kände till nån videobutik med stort utbud av asiatiska filmer att hyra?

(Casablanca i sthlm, som har ett helt ok utbud rent allmänt, har tyvärr rätt få asiatiska)
Citera
2005-11-20, 02:24
Medlem
arlaharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamonaku
Jag tycker koreansk film är intressant men har lite svårt att få tag på dem... var fan hittar ni allt? Bara internet som gäller?

Det vore schysst om nån kände till nån videobutik med stort utbud av asiatiska filmer att hyra?

(Casablanca i sthlm, som har ett helt ok utbud rent allmänt, har tyvärr rätt få asiatiska)

Hyra vet jag inte. Men man kan köpa många bra filmer till en billig slant, både från svenska och asiatiska butiker.
http://www7.cd-wow.se/
http://www.discshop.se/shop/index.php
http://dddhouse.com/dddhouse/en/index.jsp

...är bara några i mängden.
Vet man vad man är ute efter går det även att komma över riktiga fynd på Ebay.
Citera
2005-11-20, 13:40
Medlem
Citat:

För mig har det mest blivit tanka hem och sen köpa om den är tillräckligt bra. (Vilket nu har gjort att man har en massa oöppnade filmer i hyllan)
Citera
2005-11-20, 14:33
Medlem
Rubbes avatar
Citat:

Det finns hyfsat utbud i hyrvideobutikerna numera. Filmerna kommer givetvis lite senare hit så vill man ha dem innan så är det att beställa från nätet som gäller, alt. tanka hem.

Och till den som undrade över Oldboy så är den väl inte utkommen på svenska hyrvideomarknaden än. Lär dock vara på G, gick ju på bio för några månader sedan.
Citera
2005-11-21, 13:25
Medlem
BigMoneys avatar
old boy va en skön film kolla även in lite små äckliga sex zero och suicide club
Citera
2005-11-21, 20:15
Medlem
Duerfians avatar
Memories of murder är en väldigt bra koreansk film. Baseras på ett verkligt fall om en seriemördare under 1980-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in