2012-08-13, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MyMars
Finns det några bra serier som går att komma över? Vet ni det? Kinesiska, HK, japanska, koreanska etc etc

http://d-addicts.com/forum/torrents.php
Citera
2012-08-13, 05:42
Medlem
Är inte förtjust i dylika filmer annars men såg nyligen The Raid: Redemption (2011) och jävlar i min låda vilka brutala actionscener. De bästa fightingscenerna jag någonsin sett. Rekommenderas starkt.
Citera
2012-08-13, 11:22
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Är inte förtjust i dylika filmer annars men såg nyligen The Raid: Redemption (2011) och jävlar i min låda vilka brutala actionscener. De bästa fightingscenerna jag någonsin sett. Rekommenderas starkt.

Det där låter riktigt lovande. Sätter den på nedladdning direkt!
Varit sugen på action i flera dagar men inte sett några filmer som uppfyllt det behovet. Det kanske den här filmen kan hjälpa mig med
Citera
2012-08-13, 11:27
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf

Kul att du gillade den filmen, jag hade tänkt att se den senare ikväll! Vilket betyg ger du filmen på din 1-5 skala?
Citera
2012-08-13, 13:21
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Kul att du gillade den filmen, jag hade tänkt att se den senare ikväll! Vilket betyg ger du filmen på din 1-5 skala?
En 4a blev det för egen del. Hade det bara varit lite mer eldstrider av samma kvalitet som de existerande filmen igenom så hade det blivit en 5a. Det skulle ha behövts som lite omväxling i all martial arts action, men utöver det så finns inget speciellt att klaga på.

Gillar man denna så kan man ju även ta och se Merantau. Det är en rätt schysst fightingfilm med samma kille som är med i The Raid. Själv såg jag den filmen före The Raid och hade ingen aning om att det var samma regissör som låg bakom tills Rakii upplyste mig om det. Jag gillade speciellt en sammandrabbning på en bro med järnrör. Hur som helst kan den vara värd att kolla upp om man gillar martial arts-action.

Jag såg att dom kommer släppa den i sverige också, om det nu inte var en import från england, ej hundra.

http://www.imdb.com/title/tt1368116/
Citera
2012-08-13, 14:49
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
En 4a blev det för egen del. Hade det bara varit lite mer eldstrider av samma kvalitet som de existerande filmen igenom så hade det blivit en 5a. Det skulle ha behövts som lite omväxling i all martial arts action, men utöver det så finns inget speciellt att klaga på.

Gillar man denna så kan man ju även ta och se Merantau. Det är en rätt schysst fightingfilm med samma kille som är med i The Raid. Själv såg jag den filmen före The Raid och hade ingen aning om att det var samma regissör som låg bakom tills Rakii upplyste mig om det. Jag gillade speciellt en sammandrabbning på en bro med järnrör. Hur som helst kan den vara värd att kolla upp om man gillar martial arts-action.

Jag såg att dom kommer släppa den i sverige också, om det nu inte var en import från england, ej hundra.

http://www.imdb.com/title/tt1368116/

Det låter skitbra, återkommer med ett omdöme i den här tråden eller i Vilken film såg du senast?. Tack för tipset om Merantau, den ska jag också ta och kolla in!
Citera
2012-08-13, 15:09
Medlem
Rakiis avatar
Merantau var helt okej, men inte i likhet med The Raid.
Citera
2012-08-13, 15:51
Medlem
Seungris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Merantau var helt okej, men inte i likhet med The Raid.

Håller med. The Raid var däremot riktigt bra actionfilm
Citera
2012-08-13, 15:52
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Håller med. The Raid var däremot riktigt bra actionfilm

Tyckte inte du också att Merantau kändes lite som en light-version utav Ong-Bak?
Citera
2012-08-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazinga90
Jag sätter nog också 4/5 liksom föregående talare, främst pga de fantastiskt koreograferade actionscenerna. Historien i sig var också ganska spännande dock var den tämligen generisk och utan actionscenerna hade det nog bara blivit en 3/5.
Citera
2012-08-13, 17:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Många i denna tråden är föredrar många gånger actionfilmer, peppermint candy är lite speciell, den är exempelvis berättad från nutid och sedan bakåt. En riktigt facinerande dramarulle.

Drog hem Peppermint Candy, ska bli intressant att se!
Citera
2012-08-13, 17:37
Medlem
Seungris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Tyckte inte du också att Merantau kändes lite som en light-version utav Ong-Bak?

Ja verkligen. Tror man uppskattar Merantau mer om man inte sett Ong-Bak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in