2012-08-12, 00:07
Medlem
Retroflexs avatar
Någon som sett Bakha satang? När jag sneglar på betyget blir jag lite intresserad.
Citera
2012-08-12, 00:50
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har haft den internationella-versionen på datorn ett tag och kommer inte orka med att se den japanska-versionen då den troligtvis är för lång för min egen del. Har någon slags tvångstanke om att se allt av Sono som jag kommer över, trots att jag nästintill hatar den mannens filmer.
Om du ska se den så tror jag att den internationella versionen funkar alldeles utmärkt. Den är 112 minuter i stället för 144 minuter. Eller ja, jag vet faktiskt inte. Det är ju nästan en halvtimme som dom kortat ned den. Lite svårt att säga också eftersom jag inte visste vad som sas i de bortklippta partierna.

Du som gillar pinku borde väl rimligtvis kunna uppskatta denna, kanske? Det kretsar ju mycket runt sex och prostitution, den är väldigt mörk, etc. Jag vet inte. Ge den en chans! Vem vet, kanske har karlen lyckats göra en film som även du kan uppskatta?

Jag såg nyss Rasen aka Ring: The Sprial av Jôji Iida, och ja, den var väl... sådär. Vet knappt vad jag ska tycka faktiskt. Den var faktiskt ganska originell, jag trodde det skulle vara en precis likadan film som de andra Ringu-filmerna, men där tog jag fel. Gillade även den mörka atmosfären i filmen, men upplevde den tyvärr som ganska seg. Känner mig lite ambivalent om hurvida jag gillade den eller inte. Tyckte inte den var skitdålig, men vettefan om den var speciellt bra heller... Detta tåls att fundera över ett tag.

Har endast sett en film av denne herre tidigare. Another Heaven, och den tyckte jag var rätt schysst faktiskt! Gillade den lätt mer än Rasen även om det är lite svårt att jämföra två filmer som inte alls liknar varandra på nåt sätt.

Doragon heddo har jag faktiskt tänkt att jag ska se någon gång också! Är det nån här som har sett den?
Citera
2012-08-12, 01:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Du som gillar pinku borde väl rimligtvis kunna uppskatta denna, kanske? Det kretsar ju mycket runt sex och prostitution, den är väldigt mörk, etc. Jag vet inte. Ge den en chans! Vem vet, kanske har karlen lyckats göra en film som även du kan uppskatta?

Det låter bra och kanske borde ha sett den idag om det inte vore för en massa annat som kom i vägen och att jag redan sett ett par filmer idag! Snappar ändå upp orden sex, prostitution och mörker som positiva element då jag ska se en film, speciellt av Sono som ibland får till det, men sällan lyckas fullt ut för min egen del. Bör nog poängtera att jag gillar Suicide Club och Noriko's Dinner Table utav hans filmer!
Citera
2012-08-12, 02:05
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retroflex
Någon som sett Bakha satang? När jag sneglar på betyget blir jag lite intresserad.

Den är riktigt vass, en modern klassiker från korea. Se den omgående!

----

Såg även om Love exposure med en polare, han har aldrig sett en japansk film i hela sitt liv och han blev minst sagt imponerad
Citera
2012-08-12, 02:07
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InternationalWOT
Såg även om Love exposure med en polare, han har aldrig sett en japansk film i hela sitt liv och han blev minst sagt imponerad

Minst sagt imponerad av dig att du ser den filmen igen, har du sett den fler gånger tidigare?
Citera
2012-08-12, 02:24
Medlem
InternationalWOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Minst sagt imponerad av dig att du ser den filmen igen, har du sett den fler gånger tidigare?

Andra gången jag ser den, även om det är en av mina absoluta favoriter är det ingen film man klarar av att bara slå på sådär, framför allt pga. dess längd

Jag verkar inte ha grävt efter tillräckligt bra i hans filmografi, hittade nyss två av hans tidiga 90 talsrullar som jag får ta och se så fort det bara går.

Har vi någon i tråden som är lite småinsatt i japans enorma anime pool? Vad ska man se?
Citera
2012-08-12, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rocket-Queen
Är inte En geishas memoarer från USA och på engelska?
Jo juste, haha kändes vädigt asiatisk bara när jag tänkte på den
Citera
2012-08-12, 02:41
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retroflex
Tror du kan lite på InternationalWOT här. Jag har inte sett just denna men jag har bara hört och läst bra saker om den! Jag har även sett ett gäng andra filmer av samma regissör som alla varit bra!

InternationalWOT - Tackar för utlägget gällande de där filmerna och regissöererna. Jo, Shinobi har jag som sagt sett. Där mindes du helt rätt, jag tyckte också att effekterna kunde finslipats lite, även om jag ändå tyckte den var en fröjd för ögat. Såg den ihop med en kompis och av olika andra orsaker så var dock jag lite disträ när jag såg den. Såg den dessutom på en 28' tjock tv, vilket troligen inte var det ultimata sättet att uppleva den på... Se om kanske? Grejen är bara den att det finns så jävla mycket filmer som man inte sett och som därför prioriteras mer.

Men det finns också massa filmer som jag av olika anledningar inte kommer ihåg så mycket av, mer än att jag tyckte att dom var bra. Det var riktigt nära att jag såg om Shiri häromdagen, som ett exempel. Utav den är typ det enda jag minns att det inte var allt för svårt att räkna ut hur det hela skulle sluta, men att jag trots det tyckte den var bra.

Andra filmer har jag sett i perioder där det enda jag gjort i princip har varit att kolla film efter film dagarna i ända. Tex Hong Kong rullarna Divergence och Heroic Duo av Benny Chan. Och tillslut så står hjärnan på tomgång på nåt vis och allt man ser liksom flyter ihop. Inget nytt registreras. Säkert kan olika mediciner ha en del med saken att göra också...

Ja ja, man får väl kanske bestämma sig för ett gäng filmer det kunde vara tid att se om.
Senast redigerad av alprazolam_ 2012-08-12 kl. 02:47.
Citera
2012-08-12, 04:33
Medlem
Seungris avatar
Ni nämner för det mesta samma filmer hela tiden. Ingen som kan bidra med en bra action/thriller som inte nämnts i tråden?

Har sett så mycket bra som inte nämnts som bland annat denna:

Gangster High

http://www.imdb.com/title/tt0891562/

"A group of high school boys form a soccer club called "The Tigers", but soon they become better known for their fighting abilities."

(den handlar inte alls om fotboll, var inte oroliga ;p)

Jättebra film, see it!
Citera
2012-08-12, 08:51
Medlem
As One är färdigsedd och jag måste säga att filmens sista timme är bra mycket bättre än första, men det är ändå mycket som fattas för mig. Börjar med de negativa sidorna:

Park Cheol-Min, stör mig på hans överspel och rollfigur, här hade man kunnat välja någon bättre. Han har gjort mycket film, men ändå i stort sett inget jag ännu har sett. Han är med i Leafie, och där kan jag tänka mig att han passar perfekt, då överspel är en styrka i den typen av film. En del saker är lite för mycket feel good-filmigt, som hur vakterna symmetriskt firar vunnen boll för Korea och en del andra saker. Och: när vi från första bildruta vet hur det kommer gå blir en sportfilm inte riktigt lika intressant, och det är lite för tillrättalagt (den behandlar trots allt ett allvarligt ämne).

Det positiva är att den är snyggt producerad och man köper att det är riktiga matcher. Kim Eung-Soo är som alltid bra, även Bae Doo-Na som ju förevigat sin skönhet på filmduken genom Air Doll. Det är ju intressant från start det hela med enandet av lagen i och med det spända läget och man ska ha ett stort plus till att man porträtterar nordkoreanska spelarna exakt som de sydkoreanska. Många filmer har en förmåga att göra invånare ifrån diktaturer till utomjordingar, som filmer om nazister eller japaner under WW2. Stort plus till det. Överlag är As One helt okej, men lite för tillrättalagd. Helt klart sevärd, men inte mer. 2/5.
Citera
2012-08-12, 13:55
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seungri
Ni nämner för det mesta samma filmer hela tiden. Ingen som kan bidra med en bra action/thriller som inte nämnts i tråden?

Har sett så mycket bra som inte nämnts som bland annat denna:

Gangster High

http://www.imdb.com/title/tt0891562/

"A group of high school boys form a soccer club called "The Tigers", but soon they become better known for their fighting abilities."

(den handlar inte alls om fotboll, var inte oroliga ;p)

Jättebra film, see it!
Double Tap har jag faktiskt råkat missa. Den har väl säkert nämnts någon gång i tråden, men tror inte att det var nyligen isf. Kanske blir att se den idag, inte helt omöjligt.

Antar att nån har sett den och vet om den är bra eller ej?

http://www.imdb.com/title/tt0258489/
Citera
2012-08-12, 14:20
Medlem
Rakiis avatar
Har planerat att jag ska se Fudoh: The New Generation av Takashi Miike idag, vet absolut ingenting om den förutom att den ska innehålla typiska element av en Miike-film! Kommer nog bli riktigt kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in