Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har haft den internationella-versionen på datorn ett tag och kommer inte orka med att se den japanska-versionen då den troligtvis är för lång för min egen del. Har någon slags tvångstanke om att se allt av Sono som jag kommer över, trots att jag nästintill hatar den mannens filmer.
Om du ska se den så tror jag att den internationella versionen funkar alldeles utmärkt. Den är 112 minuter i stället för 144 minuter. Eller ja, jag vet faktiskt inte. Det är ju nästan en halvtimme som dom kortat ned den. Lite svårt att säga också eftersom jag inte visste vad som sas i de bortklippta partierna.
Du som gillar pinku borde väl rimligtvis kunna uppskatta denna, kanske? Det kretsar ju mycket runt sex och prostitution, den är väldigt mörk, etc.

Jag vet inte. Ge den en chans! Vem vet, kanske har karlen lyckats göra en film som även du kan uppskatta?
Jag såg nyss
Rasen aka
Ring: The Sprial av Jôji Iida, och ja, den var väl... sådär. Vet knappt vad jag ska tycka faktiskt. Den var faktiskt ganska originell, jag trodde det skulle vara en precis likadan film som de andra Ringu-filmerna, men där tog jag fel. Gillade även den mörka atmosfären i filmen, men upplevde den tyvärr som ganska seg. Känner mig lite ambivalent om hurvida jag gillade den eller inte. Tyckte inte den var skitdålig, men vettefan om den var speciellt bra heller... Detta tåls att fundera över ett tag.
Har endast sett en film av denne herre tidigare.
Another Heaven, och den tyckte jag var rätt schysst faktiskt! Gillade den lätt mer än
Rasen även om det är lite svårt att jämföra två filmer som inte alls liknar varandra på nåt sätt.
Doragon heddo har jag faktiskt tänkt att jag ska se någon gång också! Är det nån här som har sett den?