Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Asiatisk = koreansk, japansk eller kinesisk på Flashback.
Bollywood erbjuder många bra filmer, en seriös är "My Name Is Khan".
Ren action får man i filmer som Force och Don 1 & 2.
Det är fritt fram för dig att starta en tråd om det, finns säkert de på flashback som är intresserade av det också, men denna tråden är, som du säger starkt influerad av östasiatisk film.
Är ogärna den som talar ner om olika filmer på det sättet, men är nog beredd att hålla med alprazolam_ här ovan om att bollywood filmer inte riktigt når upp i samma klass som exempelvis koreanska och japanska produktioner, har försökt se någon enstaka bollywood film men klarade faktiskt inte av det, var någon sjaskig version av stolthet och fördom och den var så dum, jobbig och färglad att jag fick ont i huvudet
Något annat som gör att jag har något emot bollywood filmer är det faktum att de bygger upp stora delar av sina produktioner på att sno hollywood storys mer eller mindre rakt av, medans mycket av det asiatiska i vart fall jag ser innehåller ett stort mått orginalitet alternativt en respektfull hyllning till något regissören själv beundrar, inte rent plagiat som bollywood många gånger sysslar med.