2011-10-31, 08:22
Medlem
kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxeru
Koreanska
Sad Movie
...ing
The Classic
Lovers Concerto

Japanska
Be With You
Heavenly Forest
Crying Out Love, In the Centre of the World
I Give my First Love to You

Just kärleksfilmer från japan har en tendens att bli väldigt japanska och koreanerna kör ju på sin grej så självklart är de koreanska mer lika A Moment to Remember. Sad Movie är nog den snyftigaste av dom, det kanske märktes på namnet.

Departures
All Around Us

Vette tusan om jag tyckte Tokyo Sonata eller ovanstående två var några snyftfilmer dock så jag kanske missförstår vad du söker.

Jag får väl se helt enkelt, tack för alla tips!

(Tokyo Sonata kanske inte är en snyftfilm men den är melodramatisk vilket är det jag söker med)
Citera
2011-10-31, 10:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaxeru
Koreanska
Sad Movie
...ing
The Classic
Lovers Concerto

Japanska
Be With You
Heavenly Forest
Crying Out Love, In the Centre of the World
I Give my First Love to You

Just kärleksfilmer från japan har en tendens att bli väldigt japanska och koreanerna kör ju på sin grej så självklart är de koreanska mer lika A Moment to Remember. Sad Movie är nog den snyftigaste av dom, det kanske märktes på namnet.

Departures
All Around Us

Vette tusan om jag tyckte Tokyo Sonata eller ovanstående två var några snyftfilmer dock så jag kanske missförstår vad du söker.
Några frodiga tips. Har endast sett ...ing och Departures av dessa. Kan möjligen ha börjat se Heavenly Forest nångång också. Blir väl att se om det är nåt som e värt att ha av dessa. Är den nån av dem som du speciellt rekommenderar?

Jo, ...ing gjorde så jag började böla i slutet. Hahaha, och det gör jag verkligen aldrig. Det kan ha med att göra att jag hade intagit sömntabletter i samband med att jag såg filmen. Tyckte den var sjukt sorglig iaf!
Senast redigerad av alprazolam_ 2011-10-31 kl. 10:52.
Citera
2011-10-31, 11:54
Medlem
InternationalWOTs avatar
Ni var sugna på lite sorgliga filmer...

Love me not (avskyr huvudskådespelerskan men nog är filmen en snyftare alltid)
Koizora
Daisy
My Girl and I
Virgin snow (samma skådespelerska som i Heavently forest, hon är hur bra somhelst)
1778 stories of me and my wife (hardcore snyftare)
a millioneres first love
April snow
be with you
windstruck

Ni nämde de självklara innan som sad movie, ...ing och framför allt the classic som är bland det mest hjärtknipande jag någonsinn sett... hoppas dessa är till hjälp, var de jag kunde komma på på rak arm.
Citera
2011-10-31, 12:51
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korvknullarn
Titta på Cold fish, läste om den i filmforat och ska vara mkt bra
Det var just tack vare Cold Fish jag kom över regissören igen, mindes då Suicide Club .
Tack för tipset, läste tråden och blev sjukt taggad, den verkar grym.
Citera
2011-10-31, 16:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Det var just tack vare Cold Fish jag kom över regissören igen, mindes då Suicide Club .
Tack för tipset, läste tråden och blev sjukt taggad, den verkar grym.
Se Norikos dinner table också! Den var bra imo! Väldigt speciell film.
Citera
2011-10-31, 16:28
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Se Norikos dinner table också! Den var bra imo! Väldigt speciell film.
Har bara sett Suicide Club, Love Exposure, Cold Fish och Norikos Dinner Table av Sono och sistnämnda är helt usel enligt mig då
Citera
2011-10-31, 17:20
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Har bara sett Suicide Club, Love Exposure, Cold Fish och Norikos Dinner Table av Sono och sistnämnda är helt usel enligt mig då
Tyckte du det? Var ganska längesen jag såg den iofs, men har för mig jag tyckte den var bra. Tror att vi möjligen har ganska olika filmsmak. Cold fish och Love exposure har jag inte sett ännu. Sono´s grejer verkar bli ganska sågade överlag här i tråden, men jag ska ta och se dom ändå hade jag tänkt.
Citera
2011-10-31, 17:28
Medlem
DumBeasts avatar
Citat:
Tyckte du det? Var ganska längesen jag såg den iofs, men har för mig jag tyckte den var bra. Tror att vi möjligen har ganska olika filmsmak. Cold fish och Love exposure har jag inte sett ännu. Sono´s grejer verkar bli ganska sågade överlag här i tråden, men jag ska ta och se dom ändå hade jag tänkt.

Jag har stått för en del av sågandet då jag verkligen ogillar mycket av det Sono gör. För mig är han en posör i klass med Shunji Iwai, som också likt Sono är väldigt omtyckt av många andra. Dock så ger deras filmer nästan alltid något att diskutera, oavsett vad man tycker om dem så jag tycker definitivt du ska se dem, så många som möjligt.
Citera
2011-10-31, 17:42
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Jag har stått för en del av sågandet då jag verkligen ogillar mycket av det Sono gör. För mig är han en posör i klass med Shunji Iwai, som också likt Sono är väldigt omtyckt av många andra. Dock så ger deras filmer nästan alltid något att diskutera, oavsett vad man tycker om dem så jag tycker definitivt du ska se dem, så många som möjligt.
Jo, jag har förstått det. Ändå tycker jag att du kommer med en del intressanta tips, så helt olika smak kan vi inte ha. Det är väl antagligen så att jag gillar allt typ. Du skulle troligen kunna filma när du sitter och skiter i 2 timmar och jag skulle tycka att det var fantastiskt bra.

Såg precis klart Gonin 2. Får man fråga vad du tyckte om den?
Citera
2011-10-31, 18:22
Medlem
DumBeasts avatar
Citat:
Såg precis klart Gonin 2. Får man fråga vad du tyckte om den?

Den fastnade inte lika väl som den första så kan inte säga så mycket specifikt om den. Trots de fem kvinnliga huvudrollerna och Ishiis förmåga att skriva starka kvinnokaraktärer så tyckte jag inte han lyckades riktigt här.
Citera
2011-10-31, 18:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumBeast
Den fastnade inte lika väl som den första så kan inte säga så mycket specifikt om den. Trots de fem kvinnliga huvudrollerna och Ishiis förmåga att skriva starka kvinnokaraktärer så tyckte jag inte han lyckades riktigt här.
Nä. Den var okej. Rätt mycket våld att gotta sig i, men den stod sig slät mot originalet.

Förresten så har jag börjat kolla upp Angel Guts serien! Hur många filmer ingår i den egentligen? 6st om jag förstått rätt? Vilka bör man se först, och spelar det någon roll i vilken ordning man betar av dem?
Citera
2011-10-31, 19:03
Medlem
DumBeasts avatar
Citat:
Nä. Den var okej. Rätt mycket våld att gotta sig i, men den stod sig slät mot originalet.

Förresten så har jag börjat kolla upp Angel Guts serien! Hur många filmer ingår i den egentligen? 6st om jag förstått rätt? Vilka bör man se först, och spelar det någon roll i vilken ordning man betar av dem?

Nio enligt wiki, men några där verkar tveksamma. Det finns en box utgiven av Artsmagic med de fem första filmerna, det är en bra början. Filmerna är fristående och kan väl egentligen ses i vilken ordning som helst, men det sker ändå en viss utveckling i dem som kan vara värd att se i rätt ordning. Har för mig att jag gillade Chusei Sones två delar bästa, del ett och två.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in