Citat:
Ursprungligen postat av henkezan
Är du onykter? Beskriv gärna vilken eller vilka linuxdistributioner som först implementerade denna omtalade startknapp?
/HenkeZan
Du har kanske en poäng där.. tror inte Linux var inblandat speciellt i detta.
Linuxkärnan var vad jag vet känd först 1991... 1995 Kom ju Windows 95 ut och jag tror inte det fanns speciellt många distributioner eller fönsterhanterare eller skrivbordsmiljöer under dem första åren som Linux växte. Jag kan ha fel dock.
Nu när jag sitter här och funderar på varifrån startknappen ifråga fått sin inspiration kom jag att fundera på att jag har sett nån gammal fönsterhanterare som hade nått som påminde om startknappen i Windows, en fönsterhanterare före 1995 alltså, för Unix-system. Minns inte var eller vad. Någon annan kanske?
En sak är jag i alla fall säker på: Microsoft har knappast kommit på idén med startknappen själva, dem lär säkerligen ha "stulit" idén från nått obetydligt system.
Heh... finns det nått som Microsoft kommit på själva?
hela idén med Windows stal dem väl från Xerox... tror jag... Någon som kan bekräfta?
Oops... tror vi stal tråden från TS ganska hårt nu, men... TS har ju fått svar på sin fråga...