2008-06-26, 18:54
Medlem
Har funderat ett tag på om detta verkligen är korrekt. Ser såna här särskrivningar överallt jag tittar och stör mig på det men är det felaktigt lr är det jag som har fel?

http://www.plan-b.se/media/Arn.jpg

Jag menar, det bör väl vara ett bindestreck efter "Tempel" och "Riddaren" ska väl inte ha ett versalt "R"?

Sjukt många som gör fel på detta, om det nu är fel och att det är på framsidan av framsidan av en film gör det inte bättre..
Senast redigerad av dellhem 2008-06-26 kl. 19:02.
Citera
2008-06-26, 19:00
Bannlyst
Man kan särskriva titlar och logotyper av estetiska skäl.
Citera
2008-06-26, 19:00
Medlem
brtkrbzhnvs avatar
Jag gillar getter

1) Det heter bindestreck.
2) Ja, det är klart att det är fel. http://skrivihop.nu/exempel/gestalt/
3) Det är väl inte särskilt oväntat att felet skall förekomma på sådant vulgotrams som denna film.
Citera
2008-06-26, 19:01
Medlem
Snurrens avatar
Nja, snarare ett bindestreck. Grafiker och såna som designar logotyper m m har inte alltid så goda språkkunskaper. Och skulle dom ha det så tycker dom nog att det blir snyggare om man inte behöver tänka på avstavningar, bindestreck och versaler. Dom vill nog hellre se det som en visuell bild.
Citera
2008-06-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CDOE
Man kan särskriva titlar och logotyper av estetiska skäl.

Men är det språkligt lr gramattiskt korrekt?

Citat:
Ursprungligen postat av brtkrbzhnv
1) Det heter bindestreck.
2) Ja, det är klart att det är fel. http://skrivihop.nu/exempel/gestalt/
3) Det är väl inte särskilt oväntat att felet skall förekomma på sådant vulgotrams som denna film.

Har inte sett filmen.. Såg framsidan och störde mig bara men nu är det inte bara den det handlar om.
Senast redigerad av dellhem 2008-06-26 kl. 19:04.
Citera
2008-06-26, 19:10
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellhem
Har funderat ett tag på om detta verkligen är korrekt. Ser såna här särskrivningar överallt jag tittar och stör mig på det men är det felaktigt lr är det jag som har fel?

http://www.plan-b.se/media/Arn.jpg

Jag menar, det bör väl vara ett bindestreck efter "Tempel" och "Riddaren" ska väl inte ha ett versalt "R"?

Sjukt många som gör fel på detta, om det nu är fel och att det är på framsidan av framsidan av en film gör det inte bättre..
Du har rätt. Men snälla, förkorta inte ordet "eller", det ser så fånigt ut.
Citera
2008-06-26, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Du har rätt. Men snälla, förkorta inte ordet "eller", det ser så fånigt ut.

Haha, förlåt. Här inne bör man väl inte förkorta något egentligen. "lr" är väl dock en skada jag fått efter för mkt msnande. Likaså "mkt".
Citera
2008-06-26, 19:24
Medlem
adequates avatar
Citat:
Haha, förlåt. Här inne bör man väl inte förkorta något egentligen. "lr" är väl dock en skada jag fått efter för mkt msnande. Likaså "mkt".
Jag kan hjälpa dig betinga bort denna språkliga degenerering. Varje gång du begår ett dylikt misstag släpper jag lös en galen apa som slår dig med en stor påk. Du kommer snabbt att sluta.
Citera
2008-06-26, 19:27
Medlem
Citat:
Jag kan hjälpa dig betinga bort denna språkliga degenerering. Varje gång du begår ett dylikt misstag släpper jag lös en galen apa som slår dig med en stor påk. Du kommer snabbt att sluta.

Göre dirr isf..
Citera
2008-06-26, 19:32
Medlem
adequates avatar
Citat:
Göre dirr isf..
Nej, min apa är intelligent och märker huruvida felen är oavsiktliga eller bara där för att skribenten vill jävlas. Det är det omedvetna beteendet som ska betingas bort.
Citera
2008-06-26, 19:34
Medlem
Citat:
Nej, min apa är intelligent och märker huruvida felen är oavsiktliga eller bara där för att skribenten vill jävlas. Det är det omedvetna beteendet som ska betingas bort.

Haha, okej! Kan inte fortsätta denna konversation utan att gå allt för långt off topic men det verkar vara en väldigt bra apa du har..
Citera
2008-06-26, 19:42
Medlem
adequates avatar
Citat:
Haha, okej! Kan inte fortsätta denna konversation utan att gå allt för långt off topic men det verkar vara en väldigt bra apa du har..
Min apa är bäst. Han kan, förutom prygla felstavare, även koda Perl, bevisa kvantmekaniska samband och koka rotmos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in