Vilken som egentligen, men Radmin kostar (fick aldrig tag på en crackad som fungerade), så körde testversionen i 30 dagar och bytte till TightVNC, som jag använder förtillfället men har också testat Fjärrskrivbord men den hade inte mycket att komma medjämnfört med TightVNC eller Radmin.
Om du ska ha det på en server kanske du ska tänka på säkerhet, använder själv SSH för att tunnla trafiken.
Bäst? En SSH server såklart, men om man måste ha en grafisk lösning så funkar ju fjärrskrivbordet väldigt bra. Skulle nog inte egentligen rekommendera VNC då det är ett väldigt dåligt protokoll (har själv implementerat en VNC klient, så jag vet hur det funkar).
Hmm.. verkar vara lite olika åsikter om detta, vad jag hört innan så väller det av säkerhetshål i VNC och blabla.. men huvudsaken är väl egentligen att lösenorden skickas krypterat? Speciellt nu i dagarna när FRA kan komma och spana
Hmm.. verkar vara lite olika åsikter om detta, vad jag hört innan så väller det av säkerhetshål i VNC och blabla.. men huvudsaken är väl egentligen att lösenorden skickas krypterat? Speciellt nu i dagarna när FRA kan komma och spana
Det är därför du först och främst ska skaffa SSH eller VPN sedan vilken grafisk fjärrstyrnings programvara du väljer kvittar bara du kör den över din krypterade tunnel.
Det är därför du först och främst ska skaffa SSH eller VPN sedan vilken grafisk fjärrstyrnings programvara du väljer kvittar bara du kör den över din krypterade tunnel.
Detta med VPN är jag inte alls hemma på, annat än Hamachi. Men det känns lite jävligt att behöva installera hamachi på varenda burkjäkel
Inte för att sabba din bild av hur viktig du är i universum, men FRA skiter garanterat fullständigt i dig och ditt fjärrskrivbord. Ska du börja dra in VPN/SSH bara för att du känner dig nojig utan att ha koll på vad du gör så kommer det att ta många timmar helt i onödan. Windows vanliga enkla fjärrskrivbord är tillräckligt krypterat för att ingen ska orka försöka knäcka dina fjärrsessioner.